С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 5 фев 2019, 19:12, 7500 прочитания

Частният "Ботев" (Пловдив) иска европейско финансиране за стадиона си

С подкрепата на общината футболният клуб се готви да кандидатства пред държавния Фонд на фондовете

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няколко месеца след като смени частния си собственик, футболният отбор "Ботев" (Пловдив) има идея как да довърши стадиона си - с публично финансиране. Във вторник клубът получи зелена светлина за преговори с държавния Фонд на фондовете (ФнФ) за отпускане на финансиране за съоръжението, известно като "Колежа". Това е станало на среща в София, на която са присъствали мажоритарният акционер на "Ботев" Георги Самуилов ("Инса ойл"), министрите на финансите и на регионалното развитие и благоустройството Владислав Горанов и Петя Аврамова, кметът на Пловдив Иван Тотев и представителят на ФнФ и изпълнителен директор на Българската консултантска организация Стоян Ставрев.

На срещата са били обсъдени стъпките за това отборът да получи финансиране от ФнФ за стадиона си, съобщават от община Пловдив. Според публикуваната информация има възможност това да стане без предварителна промяна на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на града. За целта е необходимо общината да даде подкрепително писмо въз основа на влезлите в сила планове за градско развитие, където спортът е отделен като приоритет и може да бъде разглеждан като хоризонтална мярка. Писмото ще бъде дадено в следващите десетина дни, което ще отвори пътя за преговори между "Ботев" и Фонда на фондовете, посочват от общината.


"Това е огромен напредък за довършването на стадион "Христо Ботев". Благодаря на министър-председателя Бойко Борисов за съдействието при организирането на тази среща, на министър Горанов, на министър Аврамова и на всички ангажирани с казуса", коментира кметът на Пловдив Иван Тотев.

Историята

Изграждането на изцяло нов клубен стадион за 18 700 зрители на мястото на взетия на концесия за 35 години стар стадион започна през 2013 г., когато отборът беше собственост на Цветан Василев. Първоначалният план беше последователно да се реконструират отделните трибуни, но в края на 2013 г. от клуба обявиха, че ще ускорят работата и ще го изградят наведнъж. След фалита на Корпоративна търговска банка (КТБ) през 2014 г. проектът беше замразен на Акт 10, като до момента в него са инвестирани 10 млн. лв. Междувременно "Ботев" играе домакинските си мачове на изградената тренировъчна база в квартал "Коматево".



В следващите години бяха представени няколко различни плана за довършването на строителството. През лятото на 2017 г. президентът на клуба Ангел Палийски (наскоро придобил курорта "Слънчев ден" от Георги Гергов) съобщи, че всички приходи от участието на отбора в евротурнирите ще бъдат вложени в изграждането на "Колежа". В началото на 2018 г. кметът Иван Тотев обяви, че ще има нова концесия след прибавяне на "едни 7-8 декара в източната посока на стадиона", припомня "Дневник". През май общинският съвет в града прие промени в концесионния договор, с които изтеклият в края на март 2018 г. срок за довършването на ремонта беше удължен с 18 месеца. В решението на общината беше записано още, че минималната инвестиция е в размер на 14 млн. лв., като е възможно е да бъдат вложени 6 млн. лв. повече.

Новият собственик

Собственикът на производителя и търговец на горива "Инса ойл" Георги Самуилов влезе като акционер в "Ботев" в края на 2015 г. заедно с Румен Чандъров, който притежава няколко хотела с бранда DIT в Слънчев бряг. През май 2016 г. двамата придобиха 60% от акционерния капитал от сдружението на привържениците на клуба "ПФК Ботев 1912". Чандъров напусна три месеца по-късно, като от клуба обявиха, че той няма отношение към собствеността. През февруари 2017 г. Самуилов върна акциите на сдружението на феновете с аргумента, че е наследил 12 млн. лв. задължения, както и заради отказа на общината да прекрати дадената на Василев концесия на стадиона. Три месеца по-късно собственикът на "Инса ойл" се завърна, за да продължи да издържа клуба, но без да е акционер, а през август 2018 г. придоби 60% от капитала на отбора. Сдружението запази 1% от акциите, а останалите 39% продължават да са притежание на една от компаниите на Цветан Василев – ТЦ-ИМЕ. Междувременно Самуилов плати и приватизацията на Общинска банка.

В края на октомври Самуилов обеща, че новият стадион ще бъде изграден до март 2020 г. Месец по късно кметът на Пловдив обяви, че общината помага на ръководството на клуба за получаването на финансиране от Фонда на фондовете. Тогава Тотев коментира, че става въпрос за заем в размер на около 20 млн. евро с лихва 0.9%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена) Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена)

Компанията спря всички резервации на полети и почивки по света, след като не успя да се договори за спасителния си план

23 сеп 2019, 3617 прочитания

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2446 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Germania обяви фалит и отменя всичките си полети

Авиопревозвачът не успя да покрие краткосрочните си задължения

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата