С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 фев 2019, 17:01, 3992 прочитания

Литовската Maxima Grupė ще инвестира 600 млн. евро до 2025 г.

В България компанията управлява веригата T Market, която ще се разшири с поне 4 магазина през тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестиции 600 млн. евро до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Това предвижда оперативната стратегия на Maxima Grupė, която оперира търговски вериги в Прибалтика, Полша и T Market в България, съобщиха от компанията.

Компанията ще заложи на бърза международна експанзия с инвестиции близо 100 милиона евро годишно до 2025 г. Средствата са предвидени за укрепване на мрежата от магазини и за разработване на нови канали за продажби. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите — с 2% годишно. Част от средствата са предвидени за подобряване качеството на обслужване и за създаване на по-добра работна среда за служителите.


Според стратегията добавената стойност за клиентите включва дигитализиране на бизнеса, както и по-широк асортимент и добро съотношение цена - качество, което ще бъде осигурено чрез увеличаване на оперативната ефективност, водеща до намаляване на разходите, а оттам - и на цените.

"В продължение на повече от две десетилетия Maxima изгради модел за бизнес успех: от един магазин във Вилнюс компанията днес е лидер на пазара на дребно в Прибалтика. Разбираме, че за да преминем от силен регионален играч към една наистина международна компания, трябва да се променим. Искаме да бъдем ценени не само за това, че имаме удобна мрежа от магазини, широк асортимент и добри цени, но и за качествено обслужване и приятно клиентско преживяване. Това ще изисква активно участие на всеки служител, така че ние ще зачитаме тяхната ангажираност и принос, които са неразделна част от културата на нашата организация", коментира Далиус Мисиунас, председател на борда и главен изпълнителен директор на Maxima Grupė, цитиран в прессъобщението. От него става ясно, че в изготвянето на стратегията са участвали пряко повече от сто служители на компании от групата в петте държави, в които присъства.

74 магазина в България



Maxima Grupė оперира на българския пазар от 2005 г. веригата T Market, която вече има 74 обекта в 38 града и 1600 служители. Засега от "Максима България" не уточняват каква част от заложените в стратегията инвестиции е предвидена за нашата страна.

Според генералния директор на "Максима България" Едвинас Волкас, цитиран в прессъобщението, стратегията на веригата на местно ниво ще се откроява с няколко основни акцента: "Все по-бурно пазарно развитие, разработване на нови формати и канали за продажба, чрез които веригата ще достигне до още повече клиенти, фокус върху потребителските интереси и предпочитания."

През 2018 "Максима България" реновира три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. В реконструирания магазин в Самоков и в новия в Айтос компанията изгради и собствени кухни за свежи салати и готвени ястия.

През миналата година българското дружество инвестира два милиона лева в магазин T-Market в Студентския град в столицата, който е с нова концепция, предлагаща възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене. "Максима България" въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.


"Ще продължим да разширяваме мрежата активно и да реконструираме и подобряваме останалите ни магазини. През 2019 г. ще отворим поне още четири нови супермаркета", обяви в анкета на "Капитал" Едвинас Волкас.

През всяка година от 2015 до 2017 "Максима България" отчита двуцифрен скок на приходите от продажби. "За 2018 г. очакваме 310 млн. лв. оборот (срещу 221.6 млн. лв. през 2017 г.). След толкова много инвестиции в нови магазини и експанзия това ще е първата година, в която компанията ще завърши с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации)", съобщи през октомври 2018 Едвинас Волкас в отговор на въпрос на "Капитал".


Литовският холдинг

Maxima Grupe контролира мрежа от над 550 супермаркета под марките Maxima (в Литва, Латвия, Естония), Aldik (в Полша), T-Market (в България), както и електронен онлайн магазин за хранителни и ежедневни потребителски стоки Barbora.

През 2017 г. оборотът на групата нарасна с 4.2% в сравнение с 2016 г. и достигна 2.8 млрд. евро. Консолидираната нетна печалба за 2017 г. е 75 млн. евро, а инвестициите в дълготрайни активи са над 70 млн. евро.

През април 2018 Maxima Grupe успешно приключи сделката за придобиване на полската компания Emperia Holding, която управлява веригата магазини Stokrotka с около 20% пазарен дял. Пак през миналата година компанията бе сред първите в прибалтийския регион в продажбата на облигации за 300 млн. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 1 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 1079 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 926 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Асарел-Медет" планира да изкупи близо 15% от акциите си за над 100 млн. евро

Предложението, което ще се гледа на общо събрание в средата на месеца, оценява дружеството на 1.3 млрд. лв.

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство