С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 фев 2019, 17:01, 4233 прочитания

Литовската Maxima Grupė ще инвестира 600 млн. евро до 2025 г.

В България компанията управлява веригата T Market, която ще се разшири с поне 4 магазина през тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестиции 600 млн. евро до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Това предвижда оперативната стратегия на Maxima Grupė, която оперира търговски вериги в Прибалтика, Полша и T Market в България, съобщиха от компанията.

Компанията ще заложи на бърза международна експанзия с инвестиции близо 100 милиона евро годишно до 2025 г. Средствата са предвидени за укрепване на мрежата от магазини и за разработване на нови канали за продажби. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите — с 2% годишно. Част от средствата са предвидени за подобряване качеството на обслужване и за създаване на по-добра работна среда за служителите.


Според стратегията добавената стойност за клиентите включва дигитализиране на бизнеса, както и по-широк асортимент и добро съотношение цена - качество, което ще бъде осигурено чрез увеличаване на оперативната ефективност, водеща до намаляване на разходите, а оттам - и на цените.

"В продължение на повече от две десетилетия Maxima изгради модел за бизнес успех: от един магазин във Вилнюс компанията днес е лидер на пазара на дребно в Прибалтика. Разбираме, че за да преминем от силен регионален играч към една наистина международна компания, трябва да се променим. Искаме да бъдем ценени не само за това, че имаме удобна мрежа от магазини, широк асортимент и добри цени, но и за качествено обслужване и приятно клиентско преживяване. Това ще изисква активно участие на всеки служител, така че ние ще зачитаме тяхната ангажираност и принос, които са неразделна част от културата на нашата организация", коментира Далиус Мисиунас, председател на борда и главен изпълнителен директор на Maxima Grupė, цитиран в прессъобщението. От него става ясно, че в изготвянето на стратегията са участвали пряко повече от сто служители на компании от групата в петте държави, в които присъства.

74 магазина в България



Maxima Grupė оперира на българския пазар от 2005 г. веригата T Market, която вече има 74 обекта в 38 града и 1600 служители. Засега от "Максима България" не уточняват каква част от заложените в стратегията инвестиции е предвидена за нашата страна.

Според генералния директор на "Максима България" Едвинас Волкас, цитиран в прессъобщението, стратегията на веригата на местно ниво ще се откроява с няколко основни акцента: "Все по-бурно пазарно развитие, разработване на нови формати и канали за продажба, чрез които веригата ще достигне до още повече клиенти, фокус върху потребителските интереси и предпочитания."

През 2018 "Максима България" реновира три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. В реконструирания магазин в Самоков и в новия в Айтос компанията изгради и собствени кухни за свежи салати и готвени ястия.

През миналата година българското дружество инвестира два милиона лева в магазин T-Market в Студентския град в столицата, който е с нова концепция, предлагаща възможност за пазаруване плюс специална зона за хранене. "Максима България" въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.


"Ще продължим да разширяваме мрежата активно и да реконструираме и подобряваме останалите ни магазини. През 2019 г. ще отворим поне още четири нови супермаркета", обяви в анкета на "Капитал" Едвинас Волкас.

През всяка година от 2015 до 2017 "Максима България" отчита двуцифрен скок на приходите от продажби. "За 2018 г. очакваме 310 млн. лв. оборот (срещу 221.6 млн. лв. през 2017 г.). След толкова много инвестиции в нови магазини и експанзия това ще е първата година, в която компанията ще завърши с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации)", съобщи през октомври 2018 Едвинас Волкас в отговор на въпрос на "Капитал".


Литовският холдинг

Maxima Grupe контролира мрежа от над 550 супермаркета под марките Maxima (в Литва, Латвия, Естония), Aldik (в Полша), T-Market (в България), както и електронен онлайн магазин за хранителни и ежедневни потребителски стоки Barbora.

През 2017 г. оборотът на групата нарасна с 4.2% в сравнение с 2016 г. и достигна 2.8 млрд. евро. Консолидираната нетна печалба за 2017 г. е 75 млн. евро, а инвестициите в дълготрайни активи са над 70 млн. евро.

През април 2018 Maxima Grupe успешно приключи сделката за придобиване на полската компания Emperia Holding, която управлява веригата магазини Stokrotka с около 20% пазарен дял. Пак през миналата година компанията бе сред първите в прибалтийския регион в продажбата на облигации за 300 млн. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 805 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 611 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Асарел-Медет" планира да изкупи близо 15% от акциите си за над 100 млн. евро

Предложението, което ще се гледа на общо събрание в средата на месеца, оценява дружеството на 1.3 млрд. лв.

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10