С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 фев 2019, 12:40, 1593 прочитания

Carlsberg очаква по-слаб ръст, но се представя добре в Китай

Компанията отбелязва силни продажби на своите премиум марки в азиатската страна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датската пивоварна Carlsberg отчете по-високи от очакванията приходи от продажби през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщава Reuters. Макар органичният растеж да е по-слаб в сравнение с предходната година, резултатите бяха засилени от доброто представяне на компанията в Китай.

Резултатите


Carlsberg, третата по големина в света пивоварна след Anheuser Busch InBev и Heineken, заяви, че очаква оперативната й печалба да нарасне с 5-6% през 2019 г., доста под миналогодишните 11%. "Постигнахме добри резултати през 2018 г.", заяви главният изпълнителен директор Сеес'т Харт, позовавайки се на растежа на приходите от продажби, по-големите маржове на печалба и намаления дълг. Ръстът на продажбите на безалкохолните и крафт бирите също подпомогнаха растежа през 2018 г.

Компанията, която е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград, заяви, че ценовият микс, който показва дали е продала повече от скъпите си бири, е положителен на повечето пазари, най-вече в Китай, където пласира повече своите премиум марки бира. Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които се продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове. Харт коментира още, че не вижда признаци на забавяне на покупателната способност на потребителите в Китай.

През четвъртото тримесечие приходите от продажби на компанията са достигнали 13.59 млрд. датски крони (2.13 млрд. долара), което е малко над прогнозата на анализаторите от 13.51 млрд. крони. Компанията заяви, че ще започне 12-месечна програма за обратно изкупуване на акции за 4.5 млрд. крони. Бордът на Carlsberg ще предложи дивидент от 18 крони на акция, което е малко под очакваните 18.30 крони на акция.



Очакваниятa

Датският пивовар премина през програма за съкращаване на разходите, откакто настоящият главен изпълнителен директор пое управлението през 2015 г., чиято цел е да подпомогне възстановяването на ключовия руски пазар. Компанията притежава марката Baltika, която е лидер на пазара в Русия с дял от около 38%. Освен това продажбите й осигуряват около една трета от печалбата на датския производител. Покрай финансовата криза от 2008 г. насам датският пивовар намали персонала си в Русия с една трета. Въпреки това компанията инвестира 12 млрд. долара от 2008 г., като в сумата е включено и придобиването на Baltika.

Докато руският пазар на бира нарасна миналата година за първи път от 2007 г. насам, движещ се от топлото време и от Световното първенство по футбол, Carslberg заяви, че е загубил пазарен дял в страната през последното тримесечие, тъй като е увеличил цените.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г. "Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

25 юни 2019, 775 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша 1 Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

25 юни 2019, 1894 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spotify излезе на печалба за пръв път в историята си

Компанията очаква растеж през 2019 г., но отново годишна загуба

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект