Carlsberg очаква по-слаб ръст, но се представя добре в Китай

Компанията отбелязва силни продажби на своите премиум марки в азиатската страна

Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове
Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове    ©  Reuters
Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове
Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове    ©  Reuters

Датската пивоварна Carlsberg отчете по-високи от очакванията приходи от продажби през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщава Reuters. Макар органичният растеж да е по-слаб в сравнение с предходната година, резултатите бяха засилени от доброто представяне на компанията в Китай.

Резултатите

Carlsberg, третата по големина в света пивоварна след Anheuser Busch InBev и Heineken, заяви, че очаква оперативната й печалба да нарасне с 5-6% през 2019 г., доста под миналогодишните 11%. "Постигнахме добри резултати през 2018 г.", заяви главният изпълнителен директор Сеес'т Харт, позовавайки се на растежа на приходите от продажби, по-големите маржове на печалба и намаления дълг. Ръстът на продажбите на безалкохолните и крафт бирите също подпомогнаха растежа през 2018 г.

Компанията, която е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград, заяви, че ценовият микс, който показва дали е продала повече от скъпите си бири, е положителен на повечето пазари, най-вече в Китай, където пласира повече своите премиум марки бира. Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които се продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове. Харт коментира още, че не вижда признаци на забавяне на покупателната способност на потребителите в Китай.

През четвъртото тримесечие приходите от продажби на компанията са достигнали 13.59 млрд. датски крони (2.13 млрд. долара), което е малко над прогнозата на анализаторите от 13.51 млрд. крони. Компанията заяви, че ще започне 12-месечна програма за обратно изкупуване на акции за 4.5 млрд. крони. Бордът на Carlsberg ще предложи дивидент от 18 крони на акция, което е малко под очакваните 18.30 крони на акция.

Очакваниятa

Датският пивовар премина през програма за съкращаване на разходите, откакто настоящият главен изпълнителен директор пое управлението през 2015 г., чиято цел е да подпомогне възстановяването на ключовия руски пазар. Компанията притежава марката Baltika, която е лидер на пазара в Русия с дял от около 38%. Освен това продажбите й осигуряват около една трета от печалбата на датския производител. Покрай финансовата криза от 2008 г. насам датският пивовар намали персонала си в Русия с една трета. Въпреки това компанията инвестира 12 млрд. долара от 2008 г., като в сумата е включено и придобиването на Baltika.

Докато руският пазар на бира нарасна миналата година за първи път от 2007 г. насам, движещ се от топлото време и от Световното първенство по футбол, Carslberg заяви, че е загубил пазарен дял в страната през последното тримесечие, тъй като е увеличил цените.

Още от Капитал