С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 фев 2019, 12:40, 1758 прочитания

Carlsberg очаква по-слаб ръст, но се представя добре в Китай

Компанията отбелязва силни продажби на своите премиум марки в азиатската страна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датската пивоварна Carlsberg отчете по-високи от очакванията приходи от продажби през четвъртото тримесечие на 2018 г., съобщава Reuters. Макар органичният растеж да е по-слаб в сравнение с предходната година, резултатите бяха засилени от доброто представяне на компанията в Китай.

Резултатите


Carlsberg, третата по големина в света пивоварна след Anheuser Busch InBev и Heineken, заяви, че очаква оперативната й печалба да нарасне с 5-6% през 2019 г., доста под миналогодишните 11%. "Постигнахме добри резултати през 2018 г.", заяви главният изпълнителен директор Сеес'т Харт, позовавайки се на растежа на приходите от продажби, по-големите маржове на печалба и намаления дълг. Ръстът на продажбите на безалкохолните и крафт бирите също подпомогнаха растежа през 2018 г.

Компанията, която е собственик на пивоварните в Шумен и Благоевград, заяви, че ценовият микс, който показва дали е продала повече от скъпите си бири, е положителен на повечето пазари, най-вече в Китай, където пласира повече своите премиум марки бира. Китайският пазар е воден от международни премиум марки бира, които се продават на два до три пъти по-висока цена от масовите брандове. Харт коментира още, че не вижда признаци на забавяне на покупателната способност на потребителите в Китай.

През четвъртото тримесечие приходите от продажби на компанията са достигнали 13.59 млрд. датски крони (2.13 млрд. долара), което е малко над прогнозата на анализаторите от 13.51 млрд. крони. Компанията заяви, че ще започне 12-месечна програма за обратно изкупуване на акции за 4.5 млрд. крони. Бордът на Carlsberg ще предложи дивидент от 18 крони на акция, което е малко под очакваните 18.30 крони на акция.



Очакваниятa

Датският пивовар премина през програма за съкращаване на разходите, откакто настоящият главен изпълнителен директор пое управлението през 2015 г., чиято цел е да подпомогне възстановяването на ключовия руски пазар. Компанията притежава марката Baltika, която е лидер на пазара в Русия с дял от около 38%. Освен това продажбите й осигуряват около една трета от печалбата на датския производител. Покрай финансовата криза от 2008 г. насам датският пивовар намали персонала си в Русия с една трета. Въпреки това компанията инвестира 12 млрд. долара от 2008 г., като в сумата е включено и придобиването на Baltika.

Докато руският пазар на бира нарасна миналата година за първи път от 2007 г. насам, движещ се от топлото време и от Световното първенство по футбол, Carslberg заяви, че е загубил пазарен дял в страната през последното тримесечие, тъй като е увеличил цените.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 65 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 381 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spotify излезе на печалба за пръв път в историята си

Компанията очаква растеж през 2019 г., но отново годишна загуба

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10