Spotify излезе на печалба за пръв път в историята си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Spotify излезе на печалба за пръв път в историята си

Reuters

Spotify излезе на печалба за пръв път в историята си

Компанията очаква растеж през 2019 г., но отново годишна загуба

Йоан Запрянов
2793 прочитания

Reuters

© Reuters


Spotify, шведската компания, която стои зад едноименната музикална стрийминг услуга, обяви за пръв път в над 10-годишната си история, че е излязла на печалба през последното тримесечие на 2018 г., пише Reuters. Акциите на компанията обаче загубиха 4% от стойността си заради умерените прогнози на компанията относно растежа през тази година, както и очакванията тя все пак да завърши с поредна загуба. Spotify многократно е заявявала, че към момента предпочита бърз растеж, отколкото работа на печалба, въпреки критиките, че досега никога не бе излизала на плюс за над 10 години.

Печалбата за четвъртото тримесечие е 94 млн. евро, докато очакванията на анализаторите бяха за минимална загуба от 16 млн. евро. За сравнение - през последното тримесечие на 2017 г. компанията отбеляза загуба 87 млн. евро. Приходите за тримесечието са 1.5 млрд. долара – увеличение с 30% спрямо година по-рано, но и осезаемо забавяне на темпа на растеж. Постъпленията от абонаменти са 1.32 млрд. долара, а останалата част идва от рекламодатели.

Предпазливи в очакванията

Spotify очаква печалба и през текущото тримесечие, но при по-малък марж. За цялата година обаче прогнозите сочат, че Spotify ще завърши със загуба между 200 и 360 млн. евро, докато приходите ще нараснат с между 21 и 29%.

Забавянето в темпа на растеж на приходи също притеснява инвеститорите. Докато постъпленията са растели с 52% през 2016 г. и 39% през 2017 г., за 2018 г. увеличението е 29%. "Инвеститорите се притесняват от растежа, особено когато става дума за компании, в които това е най-ключово. Оттам идва и падането на цената", коментира Томас Отербек от Redeye.

Spotify е завършила годината с общо 207 млн. потребители, от които 96 млн. с платен абонамент. Най-големият конкурент на шведската компания остава Apple Music, която има около 50 млн. платени абонати. В момента Spotify работи на 80 пазара и очаква в края на 2019 г. да има между 117 и 127 млн. платени абонати.

Шведската компания потвърди и слуховете, че ще закупи фирмите за подкасти Gimlet и Anchor, но без да споменава какви суми ще бъдат платени.

Spotify, шведската компания, която стои зад едноименната музикална стрийминг услуга, обяви за пръв път в над 10-годишната си история, че е излязла на печалба през последното тримесечие на 2018 г., пише Reuters. Акциите на компанията обаче загубиха 4% от стойността си заради умерените прогнози на компанията относно растежа през тази година, както и очакванията тя все пак да завърши с поредна загуба. Spotify многократно е заявявала, че към момента предпочита бърз растеж, отколкото работа на печалба, въпреки критиките, че досега никога не бе излизала на плюс за над 10 години.

Печалбата за четвъртото тримесечие е 94 млн. евро, докато очакванията на анализаторите бяха за минимална загуба от 16 млн. евро. За сравнение - през последното тримесечие на 2017 г. компанията отбеляза загуба 87 млн. евро. Приходите за тримесечието са 1.5 млрд. долара – увеличение с 30% спрямо година по-рано, но и осезаемо забавяне на темпа на растеж. Постъпленията от абонаменти са 1.32 млрд. долара, а останалата част идва от рекламодатели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK