С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 фев 2019, 16:16, 7760 прочитания

"Белла България" ще инвестира над 15 млн. лева през 2019 г.

Средствата са предназначени за автоматизиране на производствени процеси, две складови бази и задгранична търговска дейност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Белла България" ще инвестира над 15 млн. лева през 2019 в автоматизирани производствени линии и системи за контрол на качеството, изграждане на две нови логистични бази и откриване на търговски филиал в Сърбия, съобщиха от дружеството.

Автоматизация и продажби в Сърбия


Част от средствата ще бъдат насочени към фабриките за тестени изделия на компанията. Предвижда се до края на годината целият цикъл на производство на точени кори, бутер тесто и готови баници да бъде напълно автоматизиран и факторът "човешка грешка" да бъде сведен до минимум. От холдинга уточняват също, че в производството на тестени изделия се използва технология без влагане на консерванти, а при опаковането на продуктите - материали с бариерни свойства, които позволяват запазване на храните за по-дълъг период и осигуряват възможност за транспортирането им в охладен вид на далечни разстояния.

"Белла България", която развива експортна дейност от 2006, тази година изгражда собствена търговска структура и в Сърбия, където ще продава в големите търговски вериги пълната си гама от продукти. Това е третото външнотърговско представителство на дружеството на територията на Балканите след Румъния (2007) и Гърция (2012).

До края на годината предстои и изграждането на две нови логистични бази, но от компанията засега не съобщават къде ще се намират те. Новост е и партньорската мрежа с български животновъди, чрез която групата ще осигурява суровина за месопреработвателната си дейност.



Девет фабрики и 350 тона храни на ден

"Белла България" произвежда колбаси, тестени изделия, маргарин, картофено пюре и извършва директна дистрибуция до над 12 000 точки на продажба в страната (вериги, магазини, складове). Групата произвежда над 200 продукта под собствени и частни марки, сред които са: "Леки", "Сачи", "Народен", "Орехите", "Перелик", "Фамилия", "Тракийски кори", "Белла", "Флора", "Томи".

Храните се произвеждат в девет фабрики с капацитет 350 тона дневно. Холдингът притежава три фабрики за месопреработка ("Идеа" - Пловдив, "Фермата" - с. Костиево, "Орехите" - гр. Добрич), както и мощности за тестени изделия в Ямбол и Свиленград. В Ямбол компанията има и цехове за растителни масла и мазнини. "Белла" разполага и със собствената физико-химична лаборатория – FoodScan, която може да обработва над 70 проби за час. В нея се изследват суровините, полуфабрикатите и крайните месни продукти и се определя съдържанието на мазнини, протеини, колаген, вода, сол.

През пролетта на 2016 групата обяви началото на консолидиране и опростяване на производствената и търговската си структура, в резултат на което намали броя на юридическите лица в структурата си.

Акционери в "Белла България" са регистрираната в Амстердам "Импала инвест Б.В." (93.268% от капитала), "Фреш лоджик" (6.723%), "Импала холдинг" (0.004%), съоснователят Жорж Веселинов (0.004%), Ивета Балиева (0.001%). Краен собственик на дружеството майка е кипърската "Импала капитал лимитед", става ясно от последния публикуван в Търговския регистър консолидиран доклад за дейността на компанията за 2017 г.

През 2014 г. имаше разместване в собствеността - единият съосновател на дружеството - Венцислав Георгиев, напусна компанията, като продаде дела си за 30 млн. лв. и я остави във владение на гръцкия бизнесмен Димитриос Виндзилеос и Жорж Веселинов.

Според данните в "Капитал Топ 100" на най-големите компании в страната нетните приходи на групата за 2017 са 209.291 млн. лв. (10.05% ръст спрямо 2016), а печалбата след данъци – 16.543 млн. лв. (9.76% спад).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1003 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 597 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Технологичната "Биодит" ще търси финансиране от борсата за 2.4 млн. лв.

Компанията търси средства за експанзия на чуждите пазари

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10