С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 фев 2019, 15:10, 1790 прочитания

Париж иска да глоби Airbnb с 12.5 млн. евро заради незаконни реклами

Компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем е публикувала над 1000 незаконни реклами на имоти, като всяка от тях подлежи на глоба от 12 500 евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Париж съди компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем Airbnb за 12.5 млн. евро заради незаконни реклами. Това заяви кметът на града Ан Идалго в интервю за Reuters.

Причините


Според френското законодателство собствениците на жилища в Париж могат да отдават имотите си за краткосрочен наем за до 120 дни в годината. Рекламите трябва да включват регистрационен номер, за да се помогне на властите да следят дали имотите не се отдават под наем за по-дълго време.

Компанията е обвинена, че е включила в сайта си реклами на 1000 нерегистрирани апартамента, като всяко такова включване се наказва с глоба от 12 500 евро. Така общата сума достига 12.5 млн. евро. Airbnb отрече твърденията и каза, че отдаващите жилища в Париж са наясно с регистрационния процес. "На мнение сме обаче, че правилата в Париж, които засягат всеки пети парижанин, са неефективни, несъответстващи с реалността и в разрез с европейските разпоредби", посочва компанията в изявление.

Франция прие закон през 2018 г., който кара компании като Airbnb да бъдат наказуеми с глоби от 12 500 евро за незаконно рекламиране. "Целим се в компании, които отдават апартаменти под наем, без да имат това право, като това влияе на наемите в някои парижки квартали", каза Идалго в интервюто. Незаконното туристическо настаняване води до повишаване на наемите и причинява неприятности на жителите. "Достатъчно! Реших да потърся отговорност от тези сайтове", написа в Twitter Ан Идалго. "Проблемни са собствениците, които отдават целогодишно апартаменти, без да се регистрират", каза тя, определяйки платформи като Airbnb като "съучастници" в този процес.



Вълна от недоволство

Няколко града по света са изразили опасения, че платформи като Airbnb стоят като нечестни конкуренти на хотели и могат да превърнат някои квартали в стерилни туристически зони. Франция е вторият най-голям пазар на Airbnb след САЩ. Париж, един от най-посещаваните градове в света, е най-големият й единен пазар с около 65 хил. отделни оферти.

Компанията вече е подложена на натиск от страна на правителствата и регулаторите по целия свят. Трудността, която изпитва, е да гарантира, че потребителите и по-специално лицата, които печелят допълнителни доходи, като предлагат домовете си в краткосрочен план на посетители, плащат съответните данъци.

Airbnb вече се съгласи да изпълни условието да ограничи броя нощувки, които домакините могат да предлагат под наем, в няколко големи европейски града, включително Лондон, Берлин, Париж и Амстердам. Причината беше, че това пречи на хотелиерската индустрия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие

Приходите на телекома нарастават с 4%, а печалбата - с над 9%

17 юли 2019, 249 прочитания

Nestle създава нов шоколад без добавена захар Nestle създава нов шоколад без добавена захар

Новият метод може да намали количеството захар в шоколада с до 40%

17 юли 2019, 730 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теклас" прави следващия си завод във Враца

Турският производител на автомобилни компоненти ще инвестира 30 млн. лв. на първи етап

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства