С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 11 фев 2019, 16:48, 6508 прочитания

"Теклас" прави следващия си завод във Враца

Турският производител на автомобилни компоненти ще инвестира 30 млн. лв. на първи етап

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Турската компания Teklas, която има няколко завода в Южна България, ще изгради следващото си предприятие за автомобилни компоненти във Враца. Това стана ясно от съобщение в блога на кмета на града Калин Каменов. От местното дружество "Теклас България" потвърдиха информацията и уточниха, че само на първия етап се планира инвестиция от 30 млн. лв. Заводът се очаква да заработи в средата на следващата година.

Старт догодина


През миналата седмица Каменов е имал среща в "Теклас", откъдето официално са заявили инвестиционния си интерес. Оттук нататък компанията трябва да се спре на един от предлаганите от общината терени, да получи сертификат от Агенцията за инвестиции и сделката да бъде одобрена от общинския съвет, пише кметът.

"До края на тази година трябва да купим имот и да подготвим проекта", каза представителят на изпълнителния директор на "Теклас" Георги Георгиев за "Капитал". "Самото строителство ще отнеме около шест месеца, като производството трябва да започне през юни 2020 г.", добави той. Както и в другите предприятия на компанията, в новия завод ще се произвеждат компоненти от каучук, пластмаса и метал. Първоначалната инвестиция е 30 млн. лв., а планираните работни места - около 500, но "Теклас" се подготвя за последващо разширение.

Компанията в България



"Теклас" вече има четири завода и научноизследователски център в Кърджали, както и предприятия в Крумовград и Момчилград, а общо заетите са 2550 души. Компанията произвежда различни компоненти за практически всички автомобилни гиганти, включително Volkwagen, Volvo, BMW, Mercedes-Benz и т.н., както и за електрическите коли на Tesla. За 2017 г. българското дружество увеличи приходите си със 17% до 303.2 млн. лв. и отчете най-високата печалба в автомобилния сектор - 54.7 млн. лв. Освен в България турската група има заводи също в Сърбия, Мексико и Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 6 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 4754 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Втора свързвана с Пеевски офшорка се оказа собственост на адвоката му

През Doreco Limited и българското "Дореко комерс" преминаваха съществени активи, понякога и в директни сделки с депутата

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10