"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат

Изпълнителният директор на "А1 България" Александър Димитров

"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат

Основна причина за по-добрите резултати са фиксираните услуги

Йоан Запрянов
5939 прочитания

Изпълнителният директор на "А1 България" Александър Димитров

© Надежда Чипева


"А1 България", която през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), е отбелязала ръст във всички финансови показатели за 2018 г. Това е трета поредна година на ръст на приходите за телекома. За 2018 г. оборотът се е повишил с 3.5% до 446.2 млн. евро (872.4 млн. лв).

Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 6.1% до 138 млн. евро (270 млн. лв.), а средният приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори – достига 5.6 евро (10.95 лв.).

Приходите само за последното тримесечие на годината са 116 млн. евро (226.9 млн. лв.), а EBITDA – 30.5 млн. евро (40.1 млн. лв.).

Ръст от фиксирани услуги

Основната причина за ръста на приходите през годината е сегментът на фиксираните услуги, който расте с 12.1% до 103.1 млн. евро. Мобилният също бележи ръст от 0.7% до 268.8 млн. евро. Продажбите на устройства за годината са нараснали с 12.1% до 66.5 млн. евро.

Ръстът в приходите от фиксирани услуги се дължи на повишени продажби на цялостни корпоративни и облачни решения, както и по-голямо търсене на услуги от страна на настоящи клиенти на компанията. Спортните канали MAX Sport също отбелязват ръст като източник на приходи, съобщиха от компанията. През 2018 г. те започнаха да излъчват Шампионска лига, испанското първенство La Liga и италианското Калчо. В отчета си компанията отбелязва, че фиксираните услуги влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на "А1 България".

При мобилните услуги ръстът се дължи основно на по-големия брой бизнес клиенти, както и на стартирането през годината на различни типове приложения като А1 Xplore Music, A1 Wallet и A1 кредитна карта.

Въпреки това общият брой на мобилните клиенти продължава да върви надолу – този път с 1.1% до 3.93 млн. абонати. Причината продължава да бъдат спадовете в броя предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Те са вече 429 хил., докато броят на клиентите на договор отбелязва минимално увеличение с 0.1% до 3.5 млн. души.

"А1 България", която през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), е отбелязала ръст във всички финансови показатели за 2018 г. Това е трета поредна година на ръст на приходите за телекома. За 2018 г. оборотът се е повишил с 3.5% до 446.2 млн. евро (872.4 млн. лв).

Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 6.1% до 138 млн. евро (270 млн. лв.), а средният приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори – достига 5.6 евро (10.95 лв.).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    alegria avatar :-|
    Dum vivimus, vivamus

    На снимката не е Александър Димитров...

  • 2
    mmoutafchiev avatar :-|
    Martin Moutafchiev

    А сигурно и приходите от е-винетки са помогнали. Австрийски ченгета и мошеници. :О

  • yordanovmg

    Щото на продавачите вече им е забранено да ти дадат по-изгоден за теб договор, нищо че сегашният е изтекъл и че искаш да минеш на по-нисък план. "Нямаме възможност" казват. И като ти натахтавят един куп непоискани "услуги" се оказва, че си и над оферираното.
    Но как е възможно това в конкурентна среда? Познахте, средата не е конкурентна. Шефовете на трите големи оператора са първи дружки от прохождането на някогашния Глобул. Дори не им трябва да си говорят, с поглед се разбират.

  • 4
    t_ avatar :-|
    t_

    Да бе, голямо напъване да ти дадат по - висок план. За Мтел говоря.
    Ама някои други давааат. Защото средата хем не е конкурентна, хем е лекичко такава.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK