С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 фев 2019, 16:34, 4673 прочитания

"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат

Основна причина за по-добрите резултати са фиксираните услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България", която през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), е отбелязала ръст във всички финансови показатели за 2018 г. Това е трета поредна година на ръст на приходите за телекома. За 2018 г. оборотът се е повишил с 3.5% до 446.2 млн. евро (872.4 млн. лв).

Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 6.1% до 138 млн. евро (270 млн. лв.), а средният приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори – достига 5.6 евро (10.95 лв.).


Приходите само за последното тримесечие на годината са 116 млн. евро (226.9 млн. лв.), а EBITDA – 30.5 млн. евро (40.1 млн. лв.).

Ръст от фиксирани услуги

Основната причина за ръста на приходите през годината е сегментът на фиксираните услуги, който расте с 12.1% до 103.1 млн. евро. Мобилният също бележи ръст от 0.7% до 268.8 млн. евро. Продажбите на устройства за годината са нараснали с 12.1% до 66.5 млн. евро.



Ръстът в приходите от фиксирани услуги се дължи на повишени продажби на цялостни корпоративни и облачни решения, както и по-голямо търсене на услуги от страна на настоящи клиенти на компанията. Спортните канали MAX Sport също отбелязват ръст като източник на приходи, съобщиха от компанията. През 2018 г. те започнаха да излъчват Шампионска лига, испанското първенство La Liga и италианското Калчо. В
отчета си компанията отбелязва, че фиксираните услуги влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на "А1 България".

При мобилните услуги ръстът се дължи основно на по-големия брой бизнес клиенти, както и на
стартирането през годината на различни типове приложения като А1 Xplore Music, A1 Wallet и A1 кредитна карта.

Въпреки това общият брой на мобилните клиенти продължава да върви надолу – този път с 1.1% до 3.93 млн. абонати. Причината продължава да бъдат спадовете в броя предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Те са вече 429 хил., докато броят на клиентите на договор отбелязва минимално увеличение с 0.1% до 3.5 млн. души.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 765 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 632 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"ДПМ Челопеч" почти удвоява печалбата си до 92 млн. долара

Високият добив и поскъпването на златото стоят зад по-силните резултати на дружеството в България

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10