С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
4 13 фев 2019, 16:34, 4148 прочитания

"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат

Основна причина за по-добрите резултати са фиксираните услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България", която през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), е отбелязала ръст във всички финансови показатели за 2018 г. Това е трета поредна година на ръст на приходите за телекома. За 2018 г. оборотът се е повишил с 3.5% до 446.2 млн. евро (872.4 млн. лв).

Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 6.1% до 138 млн. евро (270 млн. лв.), а средният приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори – достига 5.6 евро (10.95 лв.).


Приходите само за последното тримесечие на годината са 116 млн. евро (226.9 млн. лв.), а EBITDA – 30.5 млн. евро (40.1 млн. лв.).

Ръст от фиксирани услуги

Основната причина за ръста на приходите през годината е сегментът на фиксираните услуги, който расте с 12.1% до 103.1 млн. евро. Мобилният също бележи ръст от 0.7% до 268.8 млн. евро. Продажбите на устройства за годината са нараснали с 12.1% до 66.5 млн. евро.



Ръстът в приходите от фиксирани услуги се дължи на повишени продажби на цялостни корпоративни и облачни решения, както и по-голямо търсене на услуги от страна на настоящи клиенти на компанията. Спортните канали MAX Sport също отбелязват ръст като източник на приходи, съобщиха от компанията. През 2018 г. те започнаха да излъчват Шампионска лига, испанското първенство La Liga и италианското Калчо. В
отчета си компанията отбелязва, че фиксираните услуги влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на "А1 България".

При мобилните услуги ръстът се дължи основно на по-големия брой бизнес клиенти, както и на
стартирането през годината на различни типове приложения като А1 Xplore Music, A1 Wallet и A1 кредитна карта.

Въпреки това общият брой на мобилните клиенти продължава да върви надолу – този път с 1.1% до 3.93 млн. абонати. Причината продължава да бъдат спадовете в броя предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Те са вече 429 хил., докато броят на клиентите на договор отбелязва минимално увеличение с 0.1% до 3.5 млн. души.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 910 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 762 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"ДПМ Челопеч" почти удвоява печалбата си до 92 млн. долара

Високият добив и поскъпването на златото стоят зад по-силните резултати на дружеството в България

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов