С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 13 фев 2019, 16:34, 4006 прочитания

"А1 България" расте по приходи, печалба и среден приход от абонат

Основна причина за по-добрите резултати са фиксираните услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"А1 България", която през миналата година премина през мащабно ребрандиране от бившата си търговска марка "Мтел" (и смени името на дружеството си от "Мобилтел"), е отбелязала ръст във всички финансови показатели за 2018 г. Това е трета поредна година на ръст на приходите за телекома. За 2018 г. оборотът се е повишил с 3.5% до 446.2 млн. евро (872.4 млн. лв).

Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) също се е вдигнала с 6.1% до 138 млн. евро (270 млн. лв.), а средният приход от абонат (ARPU) – ключов показател за мобилните оператори – достига 5.6 евро (10.95 лв.).


Приходите само за последното тримесечие на годината са 116 млн. евро (226.9 млн. лв.), а EBITDA – 30.5 млн. евро (40.1 млн. лв.).

Ръст от фиксирани услуги

Основната причина за ръста на приходите през годината е сегментът на фиксираните услуги, който расте с 12.1% до 103.1 млн. евро. Мобилният също бележи ръст от 0.7% до 268.8 млн. евро. Продажбите на устройства за годината са нараснали с 12.1% до 66.5 млн. евро.



Ръстът в приходите от фиксирани услуги се дължи на повишени продажби на цялостни корпоративни и облачни решения, както и по-голямо търсене на услуги от страна на настоящи клиенти на компанията. Спортните канали MAX Sport също отбелязват ръст като източник на приходи, съобщиха от компанията. През 2018 г. те започнаха да излъчват Шампионска лига, испанското първенство La Liga и италианското Калчо. В
отчета си компанията отбелязва, че фиксираните услуги влияят положително върху средния приход от фиксирана линия и броя клиенти на фиксирани услуги на "А1 България".

При мобилните услуги ръстът се дължи основно на по-големия брой бизнес клиенти, както и на
стартирането през годината на различни типове приложения като А1 Xplore Music, A1 Wallet и A1 кредитна карта.

Въпреки това общият брой на мобилните клиенти продължава да върви надолу – този път с 1.1% до 3.93 млн. абонати. Причината продължава да бъдат спадовете в броя предплатени карти, които бяха ограничени до 10 за физическо лице, и се отразяват на всички оператори. Те са вече 429 хил., докато броят на клиентите на договор отбелязва минимално увеличение с 0.1% до 3.5 млн. души.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 298 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 585 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"ДПМ Челопеч" почти удвоява печалбата си до 92 млн. долара

Високият добив и поскъпването на златото стоят зад по-силните резултати на дружеството в България

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА