С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 фев 2019, 10:55, 5969 прочитания

"Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в трета фабрика в Лозен

Близо 3.9 млн. лв. са субсидия по Програмата за развитие на селските райони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Софийската компания "Вкусна ядка" ще инвестира 5 млн. лв. в нова фабрика в Лозен, която ще бъде трета за дружеството. Инвестицията е съфинансирана от Програмата за развитие на селските райони със субсидия от 3.910 млн. лв., а останалата част са собствени средства. Част от сумата е предвидена и за развитие на фирмените брандове, съобщи за "Капитал" търговският директор на дружеството Александър Иванов.

Новото строителство


Строителството ще започне в средата на тази година. "Фабриката ще е с разгъната площ 1500 кв. метра и ще работи с модерна технология за почистване на орехи и печене на ядки, ще бъдат изградени и цехове за сушене на плодове и за пакетиране", уточни Александър Иванов. Очаква се инвестицията да увеличи значително производствения капацитет на дружеството и да осигури поне 20 нови работни места.

През есента на 2013 г. "Вкусна ядка" получи отличието "Инвеститор на годината", след като вложи 4 млн. лв. за изграждане на пакетираща фабрика в Лозен с годишен капацитет 1200 тона и обща застроена площ 1500 кв. метра. Половината от стойността на инвестицията беше субсидия по Програмата за развитие на селските райони, а останалата с банков кредит.

Компанията има фабрика и в област Силистра, където разполага и с 8000 декара собствени слънчогледови посеви и силози, твърди Иванов.



Продукти и продажби

Основните брандове на дружеството са "АЯ" за ядки и "Нъти" за дражета. В продуктовата гама са включени над 50 вида сурови и печени ядки, семена и сушени плодове, които се предлагат в пакетчета от 60 до 160 грама и в разфасовки от половин и един килограм. Фирмата продава в хипер- и супермаркети, както и в квартални магазини, чрез най–големите дистрибутори в страната и чрез 15 свои търговски представители.

Компанията внася сама 80% от ядките, използва и български, сред които слънчоглед, тиквено семе, орехи. Освен това изнася суровини за Мексико и САЩ. "Работим само и единствено с висококачествени продукти, не предлагаме ядки с различно качество спрямо търсенето на пазара. Пакетираме и за собствените брандове на някои търговски вериги и бележим стремглав ръст на продажбите в ХоРеКа канала. Ние сме първата и единствена засега фирма производител с мобилно приложение за ядки", коментира Александър Иванов.

Компанията

"Вкусна ядка" е основана през 2011 г. с основен предмет на дейност печене и пакетиране на ядки и семена в потребителски опаковки. Според документи от януари т.г., публикувани в Търговския регистър, крайни собственици на компанията са Елена Красимирова Статкова и Цветанка Вълчева Попова.

Последният публикуван в регистъра годишен финансов отчет показва, че общите приходи от дейността на дружеството за 2017 са 5.070 млн. лв., а печалбата 130 хил. лв. "За 2018 г. фирмата отбелязва 48% ръст на приходите - резултат от стратегията за развитие на брандовете ни. Инвестираме в реклама, в маркетингови активности, в пазара. За 2019 г. смятаме да постигнем още поне от 19% до 22 % ръст на продажбите", заяви Александър Иванов.

Пазарът

Според данните в "Регал 500" - специално издание на "Капитал", през 2017 г. дружествата, които оперират на пазара на ядки и сушени плодове, общо са декларирали приходи на стойност почти 361 млн. лв. (с 67% повече от 2016 г.). Годината е била успешна и за износа, който е скочил с 80%. По сегменти най много (+150%) се увеличават продажбите на сурови и белени ядки (включително фъстъци) и слънчогледово семе, следвани от печените и осолени ядки и семена (без фъстъци), които бележат 42% ръст, но са генерирали най-много приходи за 2017 г. – 162 млн. лв. С почти 99% са нараснали и продажбите на сушени плодове, малко над половината от които са от износ, а печените фъстъци регистрират 50 млн. лв. оборот. За 2018 г. все още няма официални данни за приходите на компаниите.

"Топ продажби се реализират вече с брандове, които определено акцентират върху качеството, евтините брандове свиват пазарния си дял. Все повече се търси качествен, а не на евтин продукт при ядките и тази тенденция ще се засилва", прогнозира Александър Иванов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

16 дек 2019, 554 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България 6 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4923 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондовата борса, депозитарят и ЕБВР подкрепиха концепцията за спящите акции

Двете институции смятат, че това ще е добре за малките собственици и капиталовия пазар

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10