С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 фев 2019, 13:07, 2592 прочитания

Airbus спира производството на най-големия пътнически самолет от 2021 г.

Финалният удар за А380 дойде, след като Emirates намали поръчката си, но ще компенсира с по-икономичните модели 330neo и 350

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският производител на самолети Airbus ще спре производството на най-големия пътнически самолет в света - Superjumbo A380, след като дубайската Emirates драстично намали поръчката си. Компанията ще купи едва 14 самолета спрямо предварително договорените 53. Това става ясно от публикувано днес прессъобщение на компанията с годишните финансови резултати.

Причините


Бъдещето на A380 дълго време беше на кантар, но сделката с Emirates трябваше да спаси програмата за продукцията на модела с поръчка за поне още 30 самолета, за да се направи производството рентабилно. Дубайската компания ще получи 14-те A380 в рамките на следващите две години. Председателят и главен изпълнителен директор на Emirates Airline and Group шейх Ахмед бин Саид ал Мактум заяви, че компанията е "разочарована", че трябва да се откаже от поръчката си. Но за сметка на намалението тя поръча още 70 броя А330neo и A350, които са по-малките модели за дълги полети на компанията, но са много по-икономични.

"Като следствие от това решение и като се има предвид липсата на поръчки от други авиокомпании, доставките на A380 ще бъдат преустановени през 2021 г.", пише в прессъобщението на Airbus. "Останалите ни поръчки не са достатъчни, за да поддържат производството", коментира решението главният изпълнителен директор на Airbus Том Ендерс.

Продукцията на модела започна преди над десет години след 25 млрд. евро инвестиция за разработка. А380 обаче се оказа прекалено голям и нерентабилен за съвременните нужди на пътническите полети. До момента компанията е продала едва 234 броя A380, или една четвърт от предварителната прогноза за 1200 продадени самолета. В резултат на края на програмата около 3500 работни места в четири европейски държави са изложени на риск, пишат FT и Guardian.

Все пак притежанието на A380 е привилегия само за някои от най-големите компании в света. Основният оператор са Emirates със 109 машини към момента, в Европа авиокомпаниите с този модел са Lufthansa (14), British Airways (12) и Air France (10). Останалите са азиатски и австралийски превозвачи като Singapore Airlines с 24, Thai, Qnatas, Korean, Ethihad, China Airlines и още няколко. Сред тях няма американски авиокомпании.

Последствията



Новината за прекратяването на производството на A380 затъмни силното представяне на европейския авиопроизводител за 2018 г. Въпреки допълнителните разходи в размер от 463 млн. евро, свързана със затварянето на производството на A380, резултатите на компанията надхвърлят очакванията на анализаторите.

До края на декември 2018 г. Airbus е отчела приходи от 63.7 млрд. евро спрямо 59 млрд. евро за предишната година. Печалбата на групата преди лихви и данъци (EBIT) възлиза на 5.83 млрд. евро спрямо 3.19 млрд. евро през 2017 г. Airbus очаква да достави между 880 и 890 търговски самолета през 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 1016 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 868 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ikea обмисля да пусне платформа за продажби, включваща продукти на конкуренти

Компанията също така се интересува да продава стоките си през големи онлайн търговци

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10