С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 фев 2019, 10:05, 2949 прочитания

JPMorgan Chase пуска своя криптовалута

JPM Coin ще може да бъде използвана от клиентите на американската банка за моментални и евтини трансфери на пари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от най-големите инвестиционни банки в света - JPMorgan Chase, обяви официално плановете си да пусне на пазара своя собствена криптовалута, наречена JPM Coin. Дигиталната монета ще може да бъде ползвана от клиентите на компанията, които искат моментални трансфери, базирани върху блокчейн, пише Reuters.

Така JPMorgan се превръща в първата голяма американска банка, която открито и директно прегръща идеята за криптовалутите като бъдеще на финансовия сектор – но без да залага на вече утвърдените bitcoin, ethereum, litecoin и др., а чрез създаването на своя собствена монета.


Досега има само една транзакция, извършена чрез JPM Coin, но тя беше достатъчна, за да бъде наречена криптовалутата "променяща играта". Според Bloomberg JPM Coin може да измести за кратко време от пазара третата по големина криптовалута Ripple, защото е по-бърза и евтина от нея – двете водещи функции на Ripple, която в момента има пазарна капитализация от 12.6 млрд. долара.

Стабилна цена

JPM Coin най-вероятно ще се справи и с друг проблем на криптовалутите: огромната волатилност, която настъпва на моменти и с която стана известна технологията по време на огромните растежи на bitcoin и ethereum през 2017 г. Криптовалутата на банката ще може да бъде сменена веднага за щатски долар, което според банката гарантира по-сигурна цена.



"Когато един клиент изпраща пари на друг през блокчейн, JPM Coin се трансферира и веднага се преобръща в еквивалента си в щатски долари", пише в свое изявление банката.

JPMorgan се превръща в първата голяма банка, която да прегърне технологията толкова пряко, като решението е до голяма степен изненадващо. Изпълнителният директор на JPMorgan Джейми Даймън беше един от най-гласовитите критици на bitcoin през 2017 г., когато цената на една монета от най-популярната криптовалута в света достигна близо 20 хил. долара. Тогава Даймън нарече bitcoin "измама" и коментира, че криптовалутите са "по-лоши от лалетата", правейки сравнение с треската за лалета в Холандия през XVII век.


Няколко месеца по-късно Даймън се извини за думите си, че bitcoin е измама, но отново коментира, че няма интерес в криптовалутите.

За момента JPM Coin е на ниво прототип. Монетата е базирана върху блокчейн технологията Quorum, която се разработва вътрешно в банката. Според компанията криптовалутата ще може да се използва върху всички стандартни блокчейн мрежи. Ако се приеме добре от клиентите, тя има силни шансове да се превърне в най-голямата криптовалута в света по обем, предвид транзакциите за 6 трлн. долара, които JPMorgan извършва всеки ден.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел "Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел

Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия

8 дек 2019, 574 прочитания

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 898 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Есетере България" изгражда втора дестилерия за етерични масла в Добрич за 4.2 млн. лева

Инвестицията е на компанията майка - американската doTERRA

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10