Негласната война между Renault и Nissan
Renault постави въпроса за ангажимента на Nissan към алианса, докато японската компания обвини френския си патньор, че създава пречки за разследването на бившия му главен изпълнителен директор


Пламена Кацарова

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Арестът на Карлос Гон през ноември в Токио по обвинения във финансови престъпления в Nissan, японския партньор на Renault, възобнови опасното съперничество между френските и японските националисти във всеки лагер на международния автомобилен съюз. За мнозина от френската страна внезапното задържане на Гон и отказът да бъде освободен под гаранция съвпаднаха с плановете за свалянето на лидера на съюза и възстановяването на баланса на доминирания от Renault съюз в полза на японската компания, пише Financial Times.
Тази теория се споделя и от самия Гон и неговите поддръжници, които твърдят, че той е имал намерението да обедини двата автомобилни производителя в холдингова компания, което вероятно щеше да означава загубата на ръководни позиции в Япония. Всичко това накара Париж да се обвърже – да се бори за запазването на съюза, който се превърна в нарицателно за успешно индустриално сътрудничество.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.