С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 19 фев 2019, 8:25, 2694 прочитания

Honda ще затвори завода си във Великобритания

Компанията ще пренасочи сглобяването на коли за европейския пазар в Япония заради облекченията на търговското споразумение между Брюксел и Токио

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Решението ще нанесе сериозен удар върху британската автомобилна индустрия само седмици преди Brexit.
Японската автомобилна компания Honda планира да затвори завода си във Великобритания през 2022 г., което поставя под риск 3500 работни места в предприятието в Суиндън. Решението ще нанесе сериозен удар върху британската автомобилна индустрия само седмици преди Brexit, смятат депутатите, избрани от този регион, пише Financial Times. То беше обявено във вторник, като по този начин японската компания ще закрие единствената си производствена мощност в Европейския съюз.

Този ход идва само две седмици след като японският конкурент на Honda - Nissan, обяви, че вече няма да сглобява спортния модел X-Trail в Съндърланд, който е най-големият завод в сектора на Острова.


Според Nissan решението не е основно свързано с Brexit, а депутатът от управляващите консерватори - Джъстин Томлинсън (избран от района на Суиндън), заяви, че решението на Honda се дължи на международните тенденции.

"Honda е много ясна - решение е взето заради световните тенденции и не е свързано с Brexit", заявява Томлинсън. И допълва, че предприятието в Турция също ще бъде затворено, тъй като цялото европейско производство ще се пренесе в Япония.

Решението е факт



Потвърждавайки информацията, която циркулираше от вчера, Honda оправда внезапното си решение с необходимостта да преразгледа производствения си модел в динамичния контекст на световния автомобилен пазар. Европейската централа на компанията ще остане във Великобритания.

"Взимайки предвид безпрецедентните промени, които се отразяват на сектора ни, от съществено значение е да ускорим стратегията ни за електрификация на превозните средства и за преструктуриране на световните ни дейности. Това решение не бе взето необмислено и дълбоко съжаляваме за създадените от него трусове", заяви директорът на Honda за Европа Кацуши Инуе, цитиран в съобщението на компанията.

Секторът е под напрежение

Автомобилната индустрия се подготвя за забавяне на международната икономика, а върху сектора влияние оказват напрежението в търговията и новите екоизисквания за двигателите в Европа. През ноември General Motors обяви, че закрива седем завода в световен мащаб, включително пет в Северна Америка, докато Ford миналия месец представи европейски план за преструктуриране, който ще доведе до съкращения на хиляди работни места.

В същото време затварянето на завода на Honda, идващо бързо след това на Nissan и предупрежденията на Ford, че може да направи повече съкращения в своите два завода в Обединеното кралство, ако Великобритания напусне ЕС без сделка с Брюксел, предизвика критики срещу британското правителство за начина на водене на преговорите за Brexit.

"Brexit може или не може официално да бъде обвиняван за закриването - ние приемаме, че и други въпроси в световната икономика също са фактор", заявява Винс Кейбъл, лидер на либералните демократи и бивш министър. "Но неопределеността на Brexit тежи на компанията."

Ефект от търговското споразумение между ЕС и Япония

Въпреки че Томлинсън се опита да омаловажи влиянието на Brexit върху решението на Honda, то е взето по време на засилено търговско напрежение между двете страни от Г-7. Токио се съпротивляваше на сключването на ново търговско споразумение между ЕС и Япония, така че Великобритания да продължи да се възползва от неговите предимства, когато напусне ЕС следващия месец.

Смята се, че перспективата за безмитен износ от Япония към ЕС е ключов фактор за решението. Според търговското споразумение, подписано по-рано този месец, Брюксел обеща да намали митата за автомобили от 10% до нула процента до 2027 г., което ще направи изграждането на японски заводи в Европа по-малко привлекателно.

Четвърт век производство

Honda произвежда автомобили в Суиндън от 1992 г., когато е сглобена първата Honda Accord. Компанията е произвела около 160 хил. броя от модела Civic в завода през миналата година, 90% от които са били изнесени за ЕС и САЩ. Освен моделите Civic заводът на "Хонда" произвежда VTEC турбо бензинови двигатели и дизелови двигатели i-DTEC.

Британските синдикати предупредиха, че това ще бъде удар за британското производство. Автомобилната индустрия в Обединеното кралство през последните две десетилетия е перлата в короната на производствения сектор. Тя е застрашена от хаотичния Brexit и от твърдия подход, възприет от премиера Тереза Мей, алармират още синдикатите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г. Шуменската "Теси" планира 78 млн. евро приходи за 2019 г.

Компанията представи новия си "умен" бойлер с управление през интернет

19 май 2019, 381 прочитания

САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei САЩ може да облекчат временно търговските санкции срещу Huawei

Китайската компания се опитва да се справи с критичната ситуация

19 май 2019, 311 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българската финтех компания Payhawk.io привлече 1 млн. лв. финансиране

Водещ инвеститор е фондът Eleven, но се включват и редица бизнес ангели като Васил Терзиев и Светозар Георгиев

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София