С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 фев 2019, 14:00, 26657 прочитания

Pepco открива първите два магазина в Пловдив през март

Полската дискаунт верига за дрехи ще отвори обекти и в София, Русе, Велико Търново, Варна. Германската KiK отлага дебюта си за 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Полската дискаунт верига за дрехи Pepco ("Пепко") ще отвори през март първите си два магазина в Пловдив - в мол Plovdiv Plaza и в търговския център на бул. "Александър Стамболийски" 131 ("Коматевско шосе"), в който инвеститор е фирма "Филикон". Информацията бе потвърдена от наемодателите. От българския клон на Pepco засега все още не уточняват в кои градове и къде ще бъдат позиционирани първите обекти.

Не само в големите градове


През есента на 2018 от Pepco съобщиха, че компанията възнамерява да направи своя дебют в страната през март 2019 г. Планът предвижда за шест месеца да бъдат отворени 11 магазина, а в края на 2021 г. броят им да нарасне до 60.

По информация на "Капитал" наемането на помещения върви активно. В София например единият от магазините ще бъде в "Скай сити мол" на ул. "Коста Лулчев" 52. Обекти на веригата ще има също в Русе, Велико Търново и Варна, става ясно от сайта на Pepco, където са обявени свободни позиции за управители и заместник-управители на магазини. Pepco ще бъде сред наемателите и на Delta Planet Mall във Варна, който ще заработи в края на март.

Дискаунт веригата вече обяви, че нейните магазини ще бъдат разположени не само в големите градове. От сайта на дружеството става ясно, че то продължава да търси помещения под наем, които са с общи площи от 500-650 квадратни метра.



Евтино, основно за деца

В Pepco се предлагат основно детски, но и мъжки и дамски облекла, бельо, обувки, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и др. Около 60% от асортимента са облекла, а останалите са стоки за бита.

Компанията залага на много ниски цени. Бизнес моделът разчита на икономии в резултат на мащаба на поръчките и по-доброто управление на разходите за материали. Директното участие в корабоплаването, складирането и дистрибуцията на продуктите в магазините допълнително оптимизира логистичните разходи по цялата верига на доставки.

Pepco има над 1400 магазина в Европа, а заетите са повече от 14 000 души, сред които над 500 в главното управление в Познан, Полша, и 400 в дистрибуторския център. Според сайта на Pepco веригата има повече от 15 милиона клиенти на месец и доставя ежедневно повече от 2500 палета със стоки в 10 държави. По данни на фирмата с пълния си асортимент за деца до 14-годишна възраст тя e сред лидерите по продажби на детско облекло в Централна и Източна Европа.

KiK - с отложен старт

Още една верига за евтини дрехи и предмети за бита – германската KiK (КиК), обяви намеренията си за откриване на магазини в страната. Компанията си постави за цел през 2019 г. да открие 10 обекта в България, а през следващите 4-5 години те да достигнат 120-150. По информация на "Капитал" плановете за старт през октомври обаче се изместват за началото на 2020 г.

KiK е основана през 1994 г. от Стефан Хайниг в Бьонен, Германия. Основен акционер днес е холдинговата компания Tengelmann Group с дял 83% от капитала. KiK е акроним на Kunde ist König ("Клиентът е крал"). Около 70% от общата продуктова гама на дружеството са дрехите. Асортиментът се допълва от нехранителни стоки - текстил за дома, аксесоари, канцеларски материали, храни за домашни любимци, сладки изделия.

Според описания в сайта на KiK модел на работа в неговата основа са ниските цени, при които "всеки клиент може да се облече от чорапите до шапката за по-малко от 30 евро". Компанията управлява повече от 3500 обекта в Европа, от които 2579 са в Германия, където е сред десетте най-големи търговци на дребно. Дългосрочната й цел е да достигне 5000 магазина в Европа. Заетите са над 26 000.

Търговията с дрехи

Двете вериги стъпват на пазар, на който вече присъстват големи търговци на дрехи като H&M, Zara, LC Waikiki и др., като двата нови бранда ще са в най-ниската ценова категория. Другата евтина алтернатива тук са дрехите втора ръка - в страната годишните им продажби са по около 10-15 хил. тона. В сегмента на дребни стоки за дома пък конкурент на новите търговци е "Джъмбо".

В момента най-големият търговец на дрехи в България е H&M с продажби за 2017 от 107 млн. лв. през 20 магазина и онлайн продажби. Общите приходи на топ 50 сред ритейлърите на облекло и обувки за 2017 са малко над 1 млрд. лв.

През януари т.г. испанската верига за облекла Mango, която от 2014 г. има два собствени магазина в София, обяви, че планира да открие още четири обекта в страната до края на 2019.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 940 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 755 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Морнингсайд хил" ще финансира технологични компании с 67 млн. лв.

Фондът ще придобива миноритарни дялове за суми от 750 хил. до 3.5 млн. евро. Средствата са основно европейски

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10