С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 фев 2019, 13:01, 2053 прочитания

Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите

Компанията ще започне да предлага на ресторантите възможност за собствени доставки в Ирландия и Великобритания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания за споделено пътуване Uber ще намали таксите за доставка на храни във Великобритания и Ирландия. Освен това ще позволи на ресторантите да използват приложението ѝ, но в същото време да извършват собствени доставки. Това съобщава Financial Times, като припомня, че целта на Uber е да изпревари най-големите си конкуренти извън пазара в САЩ - Just Eat и Deliveroo.
Бизнесът на Uber за доставка на храни е от голямо значение за инвеститорите, тъй като компанията се готви да дебютира на борсата тази година.


Още възможности


Отделът за доставка на храни Uber Eats ще намали таксите за ресторантите до 30% от стойността на поръчката, докато сегашната максимална такса беше 35%. Освен това компанията ще позволи на ресторантите в Ирландия, Холандия и Великобритания възможността да доставят сами поръчките си, като в същото време са изброени като опции в приложението Uber Eats.

Това е "първата крачка" към бъдещо разрастване в световен мащаб, твърди Родриго Аревало, управителят на Uber Eats за Европа, Близкия изток и Африка.

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания. Нейната практика е да свързва клиентите с куриери към ресторантите, от които поръчват, докато тази на Uber Eats и Deliveroo е да изпращат собствени доставчици и да таксуват ресторантите с по-висок комисион.



"Не е тайна, че в сферата, в която работим, конкуренцията е много голяма", коментира Аревало.

Тази година Uber Eats прогнозира, че поръчките за доставка на храна ще са на стойност 10 млрд. долара, докато през 2018 г. са били 6 млрд. долара. Това е и единственият бизнес извън основната дейност на компанията. Заради силната конкуренция в сферата, както и разходите за храна, куриери и ресторанти, Uber East и конкурентите ѝ обаче трябва да изразходват много средства, за да се разрастват и едновременно с това да поддържат цените си ниски.

Силна конкуренция, силни предложения

Печалбата, която Uber получава от доставките на храна, след като се приспаднат разходите за куриери и ресторанти, е под средното ниво на печалбата от бизнеса й със споделени пътувания. Въпреки това компанията полага много усилия, за да промени резултатите.

За да увеличи избора за потребителите, Uber Eats започна да работи с различни ресторанти с цел да да отвори 2 хил. "виртуални ресторанта" по целия свят, като използва тяхното кухненско пространство и пусне нови менюта, които са специално за доставки.

От друга страна, Deliveroo постигна голям напредък, като започна да отдава под наем т. нар. оборудвани "тъмни кухни", за да може да увеличи разнообразието си . Миналата година британската компания започна да предлага услугите си на пазара в страната, за да настигне Just Eat и Uber Eats.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 476 прочитания

Moncler отрече слуховете за сливане с Kering Moncler отрече слуховете за сливане с Kering

Новината за потенциалните преговори дойде само няколко дни, след като Louis Vuitton обяви, че ще купи Tiffany

7 дек 2019, 611 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Pinterest тайно е подала документи за излизане на борсата

То вероятно ще се осъществи през юни и ще оцени компанията на 12 млрд. долара

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10