Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания

Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите

Компанията ще започне да предлага на ресторантите възможност за собствени доставки в Ирландия и Великобритания

2740 прочитания

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания

© Reuters


Американската компания за споделено пътуване Uber ще намали таксите за доставка на храни във Великобритания и Ирландия. Освен това ще позволи на ресторантите да използват приложението ѝ, но в същото време да извършват собствени доставки. Това съобщава Financial Times, като припомня, че целта на Uber е да изпревари най-големите си конкуренти извън пазара в САЩ - Just Eat и Deliveroo.

Бизнесът на Uber за доставка на храни е от голямо значение за инвеститорите, тъй като компанията се готви да дебютира на борсата тази година.

Още възможности

Отделът за доставка на храни Uber Eats ще намали таксите за ресторантите до 30% от стойността на поръчката, докато сегашната максимална такса беше 35%. Освен това компанията ще позволи на ресторантите в Ирландия, Холандия и Великобритания възможността да доставят сами поръчките си, като в същото време са изброени като опции в приложението Uber Eats.

Това е "първата крачка" към бъдещо разрастване в световен мащаб, твърди Родриго Аревало, управителят на Uber Eats за Европа, Близкия изток и Африка.

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания. Нейната практика е да свързва клиентите с куриери към ресторантите, от които поръчват, докато тази на Uber Eats и Deliveroo е да изпращат собствени доставчици и да таксуват ресторантите с по-висок комисион.

"Не е тайна, че в сферата, в която работим, конкуренцията е много голяма", коментира Аревало.

Тази година Uber Eats прогнозира, че поръчките за доставка на храна ще са на стойност 10 млрд. долара, докато през 2018 г. са били 6 млрд. долара. Това е и единственият бизнес извън основната дейност на компанията. Заради силната конкуренция в сферата, както и разходите за храна, куриери и ресторанти, Uber East и конкурентите ѝ обаче трябва да изразходват много средства, за да се разрастват и едновременно с това да поддържат цените си ниски.

Силна конкуренция, силни предложения

Печалбата, която Uber получава от доставките на храна, след като се приспаднат разходите за куриери и ресторанти, е под средното ниво на печалбата от бизнеса й със споделени пътувания. Въпреки това компанията полага много усилия, за да промени резултатите.

За да увеличи избора за потребителите, Uber Eats започна да работи с различни ресторанти с цел да да отвори 2 хил. "виртуални ресторанта" по целия свят, като използва тяхното кухненско пространство и пусне нови менюта, които са специално за доставки.

От друга страна, Deliveroo постигна голям напредък, като започна да отдава под наем т. нар. оборудвани "тъмни кухни", за да може да увеличи разнообразието си . Миналата година британската компания започна да предлага услугите си на пазара в страната, за да настигне Just Eat и Uber Eats.

Американската компания за споделено пътуване Uber ще намали таксите за доставка на храни във Великобритания и Ирландия. Освен това ще позволи на ресторантите да използват приложението ѝ, но в същото време да извършват собствени доставки. Това съобщава Financial Times, като припомня, че целта на Uber е да изпревари най-големите си конкуренти извън пазара в САЩ - Just Eat и Deliveroo.

Бизнесът на Uber за доставка на храни е от голямо значение за инвеститорите, тъй като компанията се готви да дебютира на борсата тази година.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK