BMW и Daimler инвестират 1 млрд. евро в бизнеса със споделени пътувания

Общата компания ще включва още дейности по отдаване под наем на автомобили и изграждане на зарядни станции

Обединението включва 14 различни бранда, които ще обслужват общо 60 млн. потребители
Обединението включва 14 различни бранда, които ще обслужват общо 60 млн. потребители    ©  Reuters
Обединението включва 14 различни бранда, които ще обслужват общо 60 млн. потребители
Обединението включва 14 различни бранда, които ще обслужват общо 60 млн. потребители    ©  Reuters

Германските конкуренти BMW и Daimler обявиха, че съвместно ще инвестират 1 млрд. евро в създаването на компания за "споделена мобилност". Обединението на двете дъщерни дружества ще включва услуги за отдаване автомобили под наем, изграждане на зарядни станции, приложение за поръчване и споделяне на автомобили и други мобилни услуги. То ще осигури общо хиляда нови работни места, съобщава Financial Times. Новата компания ще се конкурира с лидера Uber и други големи имена в бранша.

Двете германски автомобилни компании обявиха намеренията си за съвместна дейност още през март 2018 г. След като сливането беше одобрено от регулаторите, главните изпълнителни директори на BMW и Daimler - Харалд Крюгер и Дитер Цетче, заявиха съвместно официално, че то вече е факт.

Какви ще са новите възможности

Обединението включва 14 различни бранда, които ще обслужват общо 60 млн. потребители. Новото съвместно дружество ще предлага пет възможности: споделяне на превозни средства, услуга за зареждане за електромобили, поръчка на коли, включително таксиметрови услуги, приложение за по-лесно намиране на паркоместа и възможност за безплатно споделяне на автомобил.

В момента двата концерна предлагат отделни услуги за споделените автомобили - DriveNow и Car2Go. Според условията на сделката двете услуги ще продължат да работят, но вероятно ще бъдат слети под името ShareNow.

"Създаваме лидер, който ще промени индустрията", коментира Крюгер. "Тези пет услуги ще се сливат все повече една в друга, за да формират едно портфолио от услуги за мобилност с изцяло електрически и автономни превозни средства, които се зареждат и паркират самостоятелно и се свързват с другите видове транспорт", добавя той.

Дитер Цетче обясни още, че групите са отворени за "бъдещи партньорства, включително придобиване на дялове в стартъпи, както и в утвърдени играчи на пазара".

Още от Капитал