С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 фев 2019, 13:35, 2948 прочитания

Swatch съди Samsung за дизайн на часовници

Швейцарският производител твърди, че часовникът на Samsung е идентичен или почти идентичен с модели на Swatch

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарският производител на часовници Swatch заведе дело срещу Samsung за дизайн на часовници, съобщава Reuters. Компанията твърди, че смарт часовниците на южнокорейския гигант са с идентичен или почти идентичен дизайн като тези на Swatch, които се продават под брандовете Longines, Omega, Swatch и Tissot.

Обвинението


"Това безсмислено копиране на търговските марки може да има само една цел – да се търгуват славата, репутацията и добрата воля на продуктите на брандовете от групата на Swatch, изградени през последните десетилетия", заявиха от швейцарската компания в изявление. Swatch, която обвинява Samsung и в нелоялна конкуренция и нелоялни търговски практики, не е била на разположение за коментар.

Конкуренцията

През 2014 г. Swatch реши, че ще разработва продукт, с който да навлезе на пазара на смарт часовници, след като в продължение на години световният лидер пренебрегваше свързаните с интернет ръчни часовници. От ръководството бяха на мнение, че продуктът на Sаmsung Galaxy Gear, както и Steel на Pebble Technology не могат да застрашат бизнеса на листнатата в Швейцария компания. Изпълнителният директор Ник Хайек твърдеше, че устройствата не са толкова елегантни, както висококачествените марки Omega и Breguet, дело на Swatch, и че екраните им са твърде малки, за да бъдат използваеми. През 2015 г. обаче производителят пусна на пазара линия ръчни смарт часовници.



Swatch е по-застрашена от смарт часовниците, отколкото от конкурентите си при луксозните марки, тъй като генерира 30% от приходите си от продажбите на модели от нисък и среден клас. Новите умни продукти биха могли да намалят търсенето на пластмасовите модели на Swatch с 10% и с още 5% продажбите на продуктите от среден клас.

За миналата година продажбите на компанията са се повишили с 5.7% до 8.48 млрд. франка, което е под прогнозата на анализаторите от 8.65 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала с 14.8% на годишна база до 867 млн. франка, което е под прогнозата от 952 млн. франка. Това накара Swatch Group да предложи по-нисък от очакванията дивидент в размер на 8 франка на акция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 1244 прочитания

Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud 1 Apple се отказва от нова технология за криптиране на данни в iCloud

Решението идва след оплакване на ФБР, че шифроването на информация ще попречи на разследвания

22 яну 2020, 1280 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
След Metro КЗК се прицели и във "Фантастико"

Регулаторът ще проучва дали томбола с награди не е в нарушение на закона

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10