Swatch съди Samsung за дизайн на часовници
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Swatch съди Samsung за дизайн на часовници

Shutterstock

Swatch съди Samsung за дизайн на часовници

Швейцарският производител твърди, че часовникът на Samsung е идентичен или почти идентичен с модели на Swatch

3865 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Швейцарският производител на часовници Swatch заведе дело срещу Samsung за дизайн на часовници, съобщава Reuters. Компанията твърди, че смарт часовниците на южнокорейския гигант са с идентичен или почти идентичен дизайн като тези на Swatch, които се продават под брандовете Longines, Omega, Swatch и Tissot.

Обвинението

"Това безсмислено копиране на търговските марки може да има само една цел – да се търгуват славата, репутацията и добрата воля на продуктите на брандовете от групата на Swatch, изградени през последните десетилетия", заявиха от швейцарската компания в изявление. Swatch, която обвинява Samsung и в нелоялна конкуренция и нелоялни търговски практики, не е била на разположение за коментар.

Конкуренцията

През 2014 г. Swatch реши, че ще разработва продукт, с който да навлезе на пазара на смарт часовници, след като в продължение на години световният лидер пренебрегваше свързаните с интернет ръчни часовници. От ръководството бяха на мнение, че продуктът на Sаmsung Galaxy Gear, както и Steel на Pebble Technology не могат да застрашат бизнеса на листнатата в Швейцария компания. Изпълнителният директор Ник Хайек твърдеше, че устройствата не са толкова елегантни, както висококачествените марки Omega и Breguet, дело на Swatch, и че екраните им са твърде малки, за да бъдат използваеми. През 2015 г. обаче производителят пусна на пазара линия ръчни смарт часовници.

Swatch е по-застрашена от смарт часовниците, отколкото от конкурентите си при луксозните марки, тъй като генерира 30% от приходите си от продажбите на модели от нисък и среден клас. Новите умни продукти биха могли да намалят търсенето на пластмасовите модели на Swatch с 10% и с още 5% продажбите на продуктите от среден клас.

За миналата година продажбите на компанията са се повишили с 5.7% до 8.48 млрд. франка, което е под прогнозата на анализаторите от 8.65 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала с 14.8% на годишна база до 867 млн. франка, което е под прогнозата от 952 млн. франка. Това накара Swatch Group да предложи по-нисък от очакванията дивидент в размер на 8 франка на акция.

Швейцарският производител на часовници Swatch заведе дело срещу Samsung за дизайн на часовници, съобщава Reuters. Компанията твърди, че смарт часовниците на южнокорейския гигант са с идентичен или почти идентичен дизайн като тези на Swatch, които се продават под брандовете Longines, Omega, Swatch и Tissot.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    ndp26593007 avatar :-P
    IxMxI

    "... да се търгуват славата, репутацията и добрата воля на продуктите..." Наивно-буквално сте превели goodwill, Google Translate ли Ви подведе? :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK