С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 фев 2019, 13:35, 2593 прочитания

Swatch съди Samsung за дизайн на часовници

Швейцарският производител твърди, че часовникът на Samsung е идентичен или почти идентичен с модели на Swatch

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарският производител на часовници Swatch заведе дело срещу Samsung за дизайн на часовници, съобщава Reuters. Компанията твърди, че смарт часовниците на южнокорейския гигант са с идентичен или почти идентичен дизайн като тези на Swatch, които се продават под брандовете Longines, Omega, Swatch и Tissot.

Обвинението


"Това безсмислено копиране на търговските марки може да има само една цел – да се търгуват славата, репутацията и добрата воля на продуктите на брандовете от групата на Swatch, изградени през последните десетилетия", заявиха от швейцарската компания в изявление. Swatch, която обвинява Samsung и в нелоялна конкуренция и нелоялни търговски практики, не е била на разположение за коментар.

Конкуренцията

През 2014 г. Swatch реши, че ще разработва продукт, с който да навлезе на пазара на смарт часовници, след като в продължение на години световният лидер пренебрегваше свързаните с интернет ръчни часовници. От ръководството бяха на мнение, че продуктът на Sаmsung Galaxy Gear, както и Steel на Pebble Technology не могат да застрашат бизнеса на листнатата в Швейцария компания. Изпълнителният директор Ник Хайек твърдеше, че устройствата не са толкова елегантни, както висококачествените марки Omega и Breguet, дело на Swatch, и че екраните им са твърде малки, за да бъдат използваеми. През 2015 г. обаче производителят пусна на пазара линия ръчни смарт часовници.



Swatch е по-застрашена от смарт часовниците, отколкото от конкурентите си при луксозните марки, тъй като генерира 30% от приходите си от продажбите на модели от нисък и среден клас. Новите умни продукти биха могли да намалят търсенето на пластмасовите модели на Swatch с 10% и с още 5% продажбите на продуктите от среден клас.

За миналата година продажбите на компанията са се повишили с 5.7% до 8.48 млрд. франка, което е под прогнозата на анализаторите от 8.65 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала с 14.8% на годишна база до 867 млн. франка, което е под прогнозата от 952 млн. франка. Това накара Swatch Group да предложи по-нисък от очакванията дивидент в размер на 8 франка на акция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова "Софарма" увеличи дела си в лекарствения бизнес в Молдова

Компанията ще гласува дивидент за първото шестмесечие на 2019 г.

17 ное 2019, 544 прочитания

Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати 1 Tencent обяви изненадващо по-слаби резултати

Китайската компания, известна с приложението WeChat, усеща влиянието на продължаващите протести в Хонконг и забавянето на икономиката

16 ное 2019, 1291 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
След Metro КЗК се прицели и във "Фантастико"

Регулаторът ще проучва дали томбола с награди не е в нарушение на закона

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10