Френският производител на автомобили PSA ще върне марката Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие, съобщава Financial Times. Този ход идва като част от плана за намаляване на зависимостта на компанията от европейския пазар след година на рекордно високи резултати.
Новата стратегия
След добрите резултати на компанията за годината, в която марките Opel-Vauxhall регистрираха първата си годишна печалба от 20 години насам, PSA разработи нова стратегия за увеличаване на продажбите извън Европа с 50% до 2021 г. Като част от нея автомобилният производител ще върне марката Peugeot в САЩ след близо 30-годишно отсъствие, както и Citroen в Индия и Opel в Русия.
Peugeot напусна американския пазар през 1991 г., а през 2016 г. главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес представи плановете за повторното завръщане на марката – първо с приложението, предлагащо услуги за споделено пътуване на потребителите Free2Move, а след това и с директни продажби.
Paзвитиeтo нa бpaндa Ореl в Изтoчнa Eвpoпa щe cтaнe "зa cмeтĸa нa нoви бизнec пapтньopи, нoви бизнec мoдeли и нoви финaнcoви пpeдлoжeния". Paзшиpeниeтo нa eĸcпopтнитe пaзapи e чacт oт cтpaтeгичecĸия плaн зa paзвитиeтo нa мapĸaтa Ореl, ĸoйтo щe пoмoгнe нa гepмaнcĸия пpoизвoдитeл дa cтaнe ycтoйчивo пeчeливш, пoдчepтaвaт oт фpeнcĸaтa aвтoмoбилнa гpyпa.
Компанията също така цели да представи нови 116 модела автомобили до 2021 г. с намерението да намали средната възраст на моделите си в продажба до три години и половина. Обикновено производителите на автомобили подновяват моделите си на всеки седем години.
Силна година
В годишните си резултати групата обяви, че Opel-Vauxhall е отчела печалба от 859 млн. евро за миналата година, което се случва за първи път от 1999 г. насам.
Нетната печалба на PSA се е повишила с 40% до 3.3 млрд. евро, като оперативният марж на групата е 7.7%. Продажбите са нараснали с 6.8% до 3.9 млн. автомобила, а приходите са скочили с 19% до 74 млрд. евро.
По-старите марки на групата - Peugeot, Citroen и DS, отбелязват оперативна печалба от 3.6 млрд. евро, което е ръст от 20%. В резултат на това компанията повиши прогнозата си за печалба. Главният изпълнителен директор на групата Карлос Таварес заяви, че "резултатите демонстрират способността на нашата група да постигне стабилен растеж". Той добави, че новите цели на компанията са поставени "с увереност в контекста на още по-силни насрещни ветрове", като забавящия се пазар на автомобили в Европа и спада на продажбите в Китай.
Френският производител на автомобили PSA ще върне марката Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие, съобщава Financial Times. Този ход идва като част от плана за намаляване на зависимостта на компанията от европейския пазар след година на рекордно високи резултати.
0 коментара