PSA връща Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PSA връща Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на PSA

PSA връща Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие

Този ход идва като част от плана за намаляване на зависимостта на компанията от европейския пазар

2899 прочитания

Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на PSA

© Reuters


Френският производител на автомобили PSA ще върне марката Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие, съобщава Financial Times. Този ход идва като част от плана за намаляване на зависимостта на компанията от европейския пазар след година на рекордно високи резултати.

Новата стратегия

След добрите резултати на компанията за годината, в която марките Opel-Vauxhall регистрираха първата си годишна печалба от 20 години насам, PSA разработи нова стратегия за увеличаване на продажбите извън Европа с 50% до 2021 г. Като част от нея автомобилният производител ще върне марката Peugeot в САЩ след близо 30-годишно отсъствие, както и Citroen в Индия и Opel в Русия.

Peugeot напусна американския пазар през 1991 г., а през 2016 г. главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес представи плановете за повторното завръщане на марката – първо с приложението, предлагащо услуги за споделено пътуване на потребителите Free2Move, а след това и с директни продажби.

Paзвитиeтo нa бpaндa Ореl в Изтoчнa Eвpoпa щe cтaнe "зa cмeтĸa нa нoви бизнec пapтньopи, нoви бизнec мoдeли и нoви финaнcoви пpeдлoжeния". Paзшиpeниeтo нa eĸcпopтнитe пaзapи e чacт oт cтpaтeгичecĸия плaн зa paзвитиeтo нa мapĸaтa Ореl, ĸoйтo щe пoмoгнe нa гepмaнcĸия пpoизвoдитeл дa cтaнe ycтoйчивo пeчeливш, пoдчepтaвaт oт фpeнcĸaтa aвтoмoбилнa гpyпa.

Компанията също така цели да представи нови 116 модела автомобили до 2021 г. с намерението да намали средната възраст на моделите си в продажба до три години и половина. Обикновено производителите на автомобили подновяват моделите си на всеки седем години.

Силна година

В годишните си резултати групата обяви, че Opel-Vauxhall е отчела печалба от 859 млн. евро за миналата година, което се случва за първи път от 1999 г. насам.

Нетната печалба на PSA се е повишила с 40% до 3.3 млрд. евро, като оперативният марж на групата е 7.7%. Продажбите са нараснали с 6.8% до 3.9 млн. автомобила, а приходите са скочили с 19% до 74 млрд. евро.

По-старите марки на групата - Peugeot, Citroen и DS, отбелязват оперативна печалба от 3.6 млрд. евро, което е ръст от 20%. В резултат на това компанията повиши прогнозата си за печалба. Главният изпълнителен директор на групата Карлос Таварес заяви, че "резултатите демонстрират способността на нашата група да постигне стабилен растеж". Той добави, че новите цели на компанията са поставени "с увереност в контекста на още по-силни насрещни ветрове", като забавящия се пазар на автомобили в Европа и спада на продажбите в Китай.

Френският производител на автомобили PSA ще върне марката Peugeot в Северна Америка след близо 30-годишно отсъствие, съобщава Financial Times. Този ход идва като част от плана за намаляване на зависимостта на компанията от европейския пазар след година на рекордно високи резултати.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Книгите се завръщат

Книгите се завръщат

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK