Marks&Spencer ще прави обща компания с Ocado

Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете

Британската Marks&Spencer обяви плановете си да стартира издаването на права за увеличение на капитала и да намали дивидента си, след като стана ясно, че ще създаде съвместно предприятие с онлайн търговеца Ocado, съобщава Financial Times. Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете.

Новото обединение може да стимулира бизнеса с хранителни продукти на M&S, чийто растеж се забави през последните месеци, след като търговецът закри 100 магазина на територията на Великобритания.

Общото предприятие

M&S ще плати на Ocado 750 млн. паунда за половината от предприятието, което ще използва технологията на "интелигентната платформа" за онлайн търговия на Ocado. M&S ще допринесе за брандирането и снабдяването.

Ocado ще комбинира "високо оценената марка за храна и напитки на M&S с наличния асортимент на сайта на Ocadо, собствените марки на Ocado и продукти на трети марки" от септември 2020 г., когато хранителните продукти на Waitrose ще изчезнат от сайта на британския онлайн търговец. Waitrose работеше с компанията от самото началото на 2000 г., но за последната година е получила едва 15 млн. паунда от платформата на Ocado.

От M&S заявиха, че новото предприятие ще бъде финансирано предимно със собствени средства. Бордът на компанията планира да увеличи капитала си с до 600 млн. паунда, като същевременно групата ще намали дивидента си с 40% до "устойчиво ниво, от което той да расте в съответствие с доходите във времето". Споразумението включва и неизключителни права за продажба за продуктите на M&S онлайн.

За сделката ще бъдат изплатени 562.5 млн. паунда в аванс и ще последва разсрочено плащане на 187.5 млн. паунда с лихва за период от 5 години в зависимост от финансовите условия. Ocado заяви, че приходите ще финансират изцяло развитието на всички центрове за изпълнение, за които компанията е поела ангажимент да изгради за клиенти като френската търговска верига Casino, Kroger в САЩ и Sobeys в Канада.

Главният изпълнителен директор на Ocado Тим Щайнер описа сделката като "момент на трансформация" за сектора като цяло и заяви, че тя ще повиши стойността за акционерите и ще подобри избора за клиентите. Главният изпълнителен директор на M&S Стив Роу каза, че "винаги е вярвал, че M&S Food може и трябва да бъде онлайн".