Marks&Spencer ще прави обща компания с Ocado
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Marks&Spencer ще прави обща компания с Ocado

Reuters

Marks&Spencer ще прави обща компания с Ocado

Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете

1993 прочитания

Reuters

© Reuters


Британската Marks&Spencer обяви плановете си да стартира издаването на права за увеличение на капитала и да намали дивидента си, след като стана ясно, че ще създаде съвместно предприятие с онлайн търговеца Ocado, съобщава Financial Times. Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете.

Новото обединение може да стимулира бизнеса с хранителни продукти на M&S, чийто растеж се забави през последните месеци, след като търговецът закри 100 магазина на територията на Великобритания.

Общото предприятие

M&S ще плати на Ocado 750 млн. паунда за половината от предприятието, което ще използва технологията на "интелигентната платформа" за онлайн търговия на Ocado. M&S ще допринесе за брандирането и снабдяването.

Ocado ще комбинира "високо оценената марка за храна и напитки на M&S с наличния асортимент на сайта на Ocadо, собствените марки на Ocado и продукти на трети марки" от септември 2020 г., когато хранителните продукти на Waitrose ще изчезнат от сайта на британския онлайн търговец. Waitrose работеше с компанията от самото началото на 2000 г., но за последната година е получила едва 15 млн. паунда от платформата на Ocado.

От M&S заявиха, че новото предприятие ще бъде финансирано предимно със собствени средства. Бордът на компанията планира да увеличи капитала си с до 600 млн. паунда, като същевременно групата ще намали дивидента си с 40% до "устойчиво ниво, от което той да расте в съответствие с доходите във времето". Споразумението включва и неизключителни права за продажба за продуктите на M&S онлайн.

За сделката ще бъдат изплатени 562.5 млн. паунда в аванс и ще последва разсрочено плащане на 187.5 млн. паунда с лихва за период от 5 години в зависимост от финансовите условия. Ocado заяви, че приходите ще финансират изцяло развитието на всички центрове за изпълнение, за които компанията е поела ангажимент да изгради за клиенти като френската търговска верига Casino, Kroger в САЩ и Sobeys в Канада.

Главният изпълнителен директор на Ocado Тим Щайнер описа сделката като "момент на трансформация" за сектора като цяло и заяви, че тя ще повиши стойността за акционерите и ще подобри избора за клиентите. Главният изпълнителен директор на M&S Стив Роу каза, че "винаги е вярвал, че M&S Food може и трябва да бъде онлайн".

Британската Marks&Spencer обяви плановете си да стартира издаването на права за увеличение на капитала и да намали дивидента си, след като стана ясно, че ще създаде съвместно предприятие с онлайн търговеца Ocado, съобщава Financial Times. Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете.

Новото обединение може да стимулира бизнеса с хранителни продукти на M&S, чийто растеж се забави през последните месеци, след като търговецът закри 100 магазина на територията на Великобритания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK