С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 28 фев 2019, 12:55, 2664 прочитания

Boeing представи първия си безпилотен изтребител, създаден в Австралия

Loyal Wingman ще може да се задържа по-дълго във въздушното пространство и да изминава по-големи разстояния

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският производител Boeing представи новия си безпилотен самолет Loyal Wingman, който ще може да изпълнява функцията на изтребител. Той е сглобен от клона на компанията в Австралия и е част от най-голямата ѝ инвестиция в програма за безпилотни самолети извън САЩ. Това пише Financial Times, въпреки че Boeing отказва да уточни точната сума, вложена в проекта.

Важен за военновъздушните сили


Дължината на машината е почти 12 метра и има обсег от повече от 2000 морски мили (за сравнение стелт изтребителят F-35 има максимален обсег без дозареждане във въздуха от под 1500 мили). Той е проектиран с цел да лети независимо или в подкрепа на пилотирани военни самолети, като част от концепцията Boeing Airpower Teaming System. Кристин Робъртсън, който е вицепрезидент на автономните системи на Boeing, заяви, че безпилотните самолети ще осигурят огромно предимство за военновъздушните сили.

"Благодарение на способността си да се преконфигурира бързо и да изпълнява различни видове мисии съвместно с други самолети, най-новото попълнение в портфолиото на Boeing наистина ще бъде важно и за военновъздушните сили", каза тя. Boeing иска да започне да продава самолета на клиенти в световен мащаб. Негово голямо предимство е, че може лесно да бъде пригоден към специфичните изисквания за всяка страна.


Според Джон Койн, анализатор в Австралийския институт за стратегическа политика, безпилотните самолети предлагат евтини и безрискови решения за отбранителните сили по целия свят. "Безпилотните самолети могат да се задържат по-дълго време в небето и да пътуват до по-далечни дистанции в сравнение с пилотираните. Има по-малък риск за загубата на човешки живот и е необходим много по-малък екип за поддръжка", казва той.



Плюсовете на новите технологии

Австралийското правителство заяви, че ще инвестира до 40 млн. долара за бъдещо развитие на концепцията и интегриране на безпилотните самолети във собствените си военновъздушните сили. Самолетът на Boeing Australia, е първият проектиран и построен в Австралия военен самолет след края на Втората световна война.

Част от политиката на Канбера е да развие устойчива военна производствена база и да намери ниша международната търговия с оръжие. "Партньорството ще позволи създаването на евтин концептуален демонстратор и автономен самолет Loyal Wingman, който да работи съвместно с въздушните сили пето поколение", твърди австралийският министър на отбраната Кристофър Пайн.


Според анализатора Койн огромната площ на Австралия, както и значителният ѝ морски терен са едни от причините за това военновъздушните сили на държавата да имат особена нужда от технологии за наблюдение, които да позволяват изминаването на много дълги разстояния.

Военновъздушните сили на държавите по целия свят вече се ориентират към безпилотни самолети и дронове, които са пригодени за мисии като наблюдение, разузнаване и бойни роли, които преди това са извършвани от пилотирани самолети. Миналата година Канбера заяви, че ще изразходва около 7 млрд. долара за закупуването на шест безпилотни самолета от модела Triton, произвеждан от Northrop Grumman.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ryanair става Buzz в София Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 15 прочитания

Свинското: скъпо и дефицитно Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

24 яну 2020, 170 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Marks&Spencer ще прави обща компания с Ocado

Това ще позволи на търговеца на дребно да разшири своята дейност при доставките по домовете

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10