Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Shutterstock

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

2359 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Комуникация

Да поговорим по работа

Бързият възход на Slack доведе до създаването на множество подобни приложения, имащи една основна цел - създаването на удобна платформа, която да улесни продуктивната комуникация на работното място. Повечето от тези програми се въртят около нотификации в реално време и чатове. Но новият стартъп Тhreads залага на друга система - асинхронна комуникация, която не е толкова зависима от бързината, а води до резултати. Компанията получи финансиране от 10.5 млн. долара в рунд, воден от фонда Sequoia. Съоснователят Русо Кази е работил шест години във Facebook и дори има патенти на негово име. "След като определен брой хора се включат в даден разговор, той става натоварен и се губи нишката (thread от англ.) на дискусията и важната информация", заяви Кази пред TechCrunch. Идеята е, че темите и разговорите могат да протичат в продължение на часове, дни и дори повече въртящи се около определени теми.
Платформа

B2B подарък

В днешния натоварен свят за много компании е трудно да открият начини да покажат на клиентите си, че са най-важните. Стартиращата компания Sendoso предлага решение: да създаде и изпрати подарък или картичка на клиентите на дадена фирма, след като тя е избрала онлайн всичко, което иска. Компанията има 110 служители, отношения със стотици производители и магазини и шест склада. Моделът е лесен: представител на дадена компания влиза в платформата на Sendoso, вкарва бюджета, с който разполага, и избира каква кампания за клиентите си желае - чрез подаръци или нещо друго, след което Sendoso се захваща за работа. Така могат да се пратят сладкиши на любим клиент в Ню Йорк или картичка на друг във Вашингтон. Системата е интегрирана със Salesforce, Marketo и Engagio. Sendoso печели от месечна такса за услугите си според броя на потребителите и обема пратки. Идеята за B2B подаръци не е нова, но Sendoso внася нов елемент в целия процес. Фирмата вече привлече финансиране в Рунд А от 10.7 млн. долара и общо 13.2 млн. долара досега.
Практика

Свободни за работа

Работата на свободна практика – или по-модерният термин фрийлансерство – става все по-често срещана. Не само сред любителите на гъвкаво работно време, но и сред множество компании, които предпочитат да наемат именно фрийлансери. Френският стартъп Malt – платформа именно за фрийлансери, в която в момента има над 100 хил. души и над 15 хил. компании, си осигури финансиране от 28.6 млн. долара от Idinvest Partners с цел развитие на продукта и разширение към други европейски страни. За момента Мalt е най-голяма на родния си френски пазар и в Испания, а следващите цели за фирмата са Германия и Холандия. Според Malt наемането на фрийлансери е добра алтернатива за големите IT компании, а платформата има рейтингова система, по която и компаниите, и търсещите работа да се ориентират. Досега компанията е събрала общо 36.6 млн. долара.
Комуникация

Да поговорим по работа

Бързият възход на Slack доведе до създаването на множество подобни приложения, имащи една основна цел - създаването на удобна платформа, която да улесни продуктивната комуникация на работното място. Повечето от тези програми се въртят около нотификации в реално време и чатове. Но новият стартъп Тhreads залага на друга система - асинхронна комуникация, която не е толкова зависима от бързината, а води до резултати. Компанията получи финансиране от 10.5 млн. долара в рунд, воден от фонда Sequoia. Съоснователят Русо Кази е работил шест години във Facebook и дори има патенти на негово име. "След като определен брой хора се включат в даден разговор, той става натоварен и се губи нишката (thread от англ.) на дискусията и важната информация", заяви Кази пред TechCrunch. Идеята е, че темите и разговорите могат да протичат в продължение на часове, дни и дори повече въртящи се около определени теми.
Платформа

B2B подарък

В днешния натоварен свят за много компании е трудно да открият начини да покажат на клиентите си, че са най-важните. Стартиращата компания Sendoso предлага решение: да създаде и изпрати подарък или картичка на клиентите на дадена фирма, след като тя е избрала онлайн всичко, което иска. Компанията има 110 служители, отношения със стотици производители и магазини и шест склада. Моделът е лесен: представител на дадена компания влиза в платформата на Sendoso, вкарва бюджета, с който разполага, и избира каква кампания за клиентите си желае - чрез подаръци или нещо друго, след което Sendoso се захваща за работа. Така могат да се пратят сладкиши на любим клиент в Ню Йорк или картичка на друг във Вашингтон. Системата е интегрирана със Salesforce, Marketo и Engagio. Sendoso печели от месечна такса за услугите си според броя на потребителите и обема пратки. Идеята за B2B подаръци не е нова, но Sendoso внася нов елемент в целия процес. Фирмата вече привлече финансиране в Рунд А от 10.7 млн. долара и общо 13.2 млн. долара досега.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK