С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 мар 2019, 11:15, 9129 прочитания

Авиозаводът на "Латекоер" в Пловдив удвоява капацитета си с инвестиция от 5 млн. евро

Производството на носове за самолети трябва да започне през септември тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската компания Latecoere удвоява капацитета си за производство на авиационни компоненти край Пловдив и през 2019 г. площта на завода й ще нарасне с нови 4000 кв.м. Това съобщи за "Капитал" Оливие Керюел, управител на "Латекоер България". Инвестицията в сграда и машини е на стойност 5 млн. евро и е част от целия проект за 15 млн. евро, който ще бъде финансиран със собствени средства от компанията майка.

Нов продукт


Строителството на новото хале е възложено на "Сиенит", която изгради и първия етап на завода. По план строителните работи ще приключат през лятото на тази година, а от септември ще започне реално производство и в новата част на предприятието. "Продуктите, които ще произвеждаме, вече са известни. Организираме тяхното производство, защото досега не сме ги изработвали. Единият от тях ще бъде нос за самолетите Airbus. За първи път в Пловдив ще правим и продукти за нов клиент", каза Оливие Керюел, но не даде подробности. Заводът край Пловдив работи от около половин година и в момента там се произвеждат шкафове за авиационно оборудване за няколко модела на Airbus.

На етапи


Според Оливие Керюел, за да заработи успешно предприятието в България, проектът задължително трябва да премине през два етапа. "Първият етап беше необходим, за да сме сигурни, че ще имаме подходящата сграда за производството на големи детайли за самолети Airbus. Беше необходим, за да започнем производство от нулата. С него трябваше да покажем, че имаме необходимата квалификация на персонала, и то на високо ниво. Както и от финансова гледна точка, че можем да работим ефективно", коментира Керюел. По думите му вторият етап е важен, за да стане бизнесът печеливш.



Резултатите досега са налице – построена е сграда, създаден е екип от над 150 души, усвоени са технологиите за производство на самолетни части за Airbus. Икономическите резултати потвърждават това. От компанията се въздържаха да обявят предварителните резултати от дейността си през 2018 г. и плановете за 2019 г., но прогнозираха, че на третата година от създаването пловдивският завод ще излезе на печалба. След приключване на втория етап от разширението на компанията в нея ще работят повече от 200 авиоспециалисти.
Част от плана

Развитието на на пловдивската компания е част от плана "Трансформация 2020" на групата Latecoere. Целта е да се подобрят средствата за производство, а заводите да са близо до клиентите. Растежът на най-големия клиент - Airbus, e наложил увеличение на производствения капацитет в Европа. Новият завод в Пловдив отговаря на тези нужди. Българското предприятие позволява да се затвори веригата с Франция и Чехия, така че да работят за един клиент. Дейността, която започва в България, е монтаж, а първичните части са произведени във Франция и Чехия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 915 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 792 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tesla сваля цената на Model 3 до 35 хил. долара

Компанията предупреди, че ще бъде на загуба през първото тримесечие и вече ще продава колите си само онлайн

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10