С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 5 мар 2019, 13:15, 5028 прочитания

ВАС отхвърли жалбата на Uber срещу решението на КЗК за спиране на дейността ѝ

Компанията все още не е дала индикация дали ще обжалва на втора инстанция пред петчленен състав

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания за споделено пътуване Uber е загубила делото срещу Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) във Върховния административен съд (ВАС) в края на миналата година. Жалбата беше насочена към решението на КЗК от 2015 г., с което регулаторът спря дейността на фирмата в България.

Делото между дъщерните "Юбер Б.В." и "Разиер Оперейшънс Б.В.", от една страна, и КЗК от друга, носеше надежди за връщане на услугата в България. Тя беше спряна след тежък натиск от страна на таксиметровото лоби. ВАС се е позовал на решението на Съда на Европейския съюз от 20 декември 2017 г., което определи, че Uber предоставя транспортни, а не технологични услуги.


В жалбата си Uber твърди, че решението на КЗК е нищожно и противоречи на административнопроизводствените правила, наред с други оплаквания, сред които нарушения на разпоредби, необоснованост, неизследване на наличието на конкуренция, липса на достъп до всички събрани доказателства. Uber ще може да обжалва решението на ВАС на втора инстанция пред петчленен състав.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете въпросника долу:


Краткото съществуване на Uber в България



Uber се появи в България през декември 2014 г. с услугата си UberX. Платформата позволяваше на шофьори да превозват пътници в избрано от тяхно време, а самите пътници можеха да си поръчат кола чрез мобилно приложение. Навлизането на Uber предизвика почти моментална реакция от страна на таксиметровите фирми, които твърдят, че Uber е таксиметрова компания, но не се третира като такава и не плаща осигуровки. България не е единствената страна, в която има подобен натиск. Uber има проблем с регулаторните органи и дефиницията на дейността си в почти всички европейски страни.

Компанията издържа по-малко от година в България и беше спряна през 2015 г. с решение на КЗК. За периода услугата вече беше събрала над 40 хил. потребители в София. Uber обаче продължи да работи в България, като американският стартъп има център за софтуерна разработка в страната. Фирмата се надяваше на отхвърляне на решението на КЗК заради европейската директива за електронни услуги, която постановява, че една държава в ЕС не може да ограничава услуга,
която се предоставя в друга страна членка.

За момента няма индикации дали Uber ще обжалва на втора инстанция.
За едни може – за други не
Случаят с Uber повдига въпроси за друга услуга с почти идентичен характер – руската "Такси Максим", която работи в България от 2014 г. Въпреки че "Максим" се брандира като таксиметрова компания, фирмата работи на принципа на Uber – всеки може да стане шофьор със собствен автомобил и да кара когато пожелае. Действия от страна на КЗК по отношение на "Максим" обаче липсват, както и протести на таксиметровите шофьори в страната, каквито имаше срещу Uber.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Uber КЗК такси

Прочетете и това

Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai

Японската автомобилна компания цели да засили разработването си на атономни превозни средства

29 фев 2020, 369 прочитания

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 1100 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 3789 прочитания

28 фев 2020, 3031 прочитания

28 фев 2020, 2653 прочитания

28 фев 2020, 2575 прочитания

28 фев 2020, 2224 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
FinTech Summit 2019: Къде е мястото на технологиите в застраховането?

Според Диана Меданова от австрийската bsurance технологичните компании допълват застрахователите, а не ги конкурират

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10