С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2019, 11:07, 2041 прочитания

40% от стартиращите компании за изкуствен интелект в Европа всъщност не използват AI

Проучване подчертава ентусиазма около технологията, която привлича повече финансиране от който и да е друг софтуер

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две пети от стартиращите компании за изкуствен интелект в Европа всъщност не използват AI в своите продукти. Това показва проучване на базираната в Лондон инвестиционна компания MMC Ventures, което подчертава ентусиазма около технологията, която привлича повече финансиране от който и да е друг софтуер, съобщава Financial Times.

Проучването


Проучването не можа да намери никакви доказателства, въз основа на публична информация и интервюта с ръководители, за използването на изкуствен интелект при 40% от 2830 AI стартъпа в Европа. Въпреки това, компаниите често се описват като фокусирани върху изкуствения интелект като технология. "Много стартиращи компании имат планове за разработване на програми за машинно обучение, които използват AI, които автоматично се учат и подобряват", коментира ръководителят на MMC Дейвид Келнар.

Например базираната в Лондон стартираща компания Skyscape, която търси неизползваемо място по покривите на сградите, което да използва за разтоварване на безпилотни дронове, понастоящем не използва машинно обучение или изкуствен интелект, но е класифицирана като AI стартъп. "Работим, за да увеличим знанията си и да позволим прилагането на изкуствен интелект. Не е толкова лесно да включим AI в дейността си, изисква се много подготовка", коментира основателят и главен изпълнителен директор на компанията Брандън Бел.

На сайта на стартъпа пише обаче, че "Skyscape използва AI за анализ на покривите и идентифициране на възможности за максимално използване и справяне с градските предизвикателства".



Причините

Компаниите, които са маркирани като AI стартъпи, в миналото са набирали повече финансиране и са си осигурявали по-високи оценки. Средно оценката в кръг на финансиране за стартираща компания в сферата на изкуствения интелект е с близо 15% по-висока от тази на компания, използваща друг софтуер. "Много от групите за рисков капитал в Европа се интересуват от компании, които набират капитал за развитие на AI", коментира Келнар.

Терминът "изкуствен интелект" всъщност широко се прилага към различни технологии от прости компютърни програми, които автоматизират задачите до по-сложни невронни мрежи, като системи за обработка на данни и алгоритми за машинно обучение. Широкото използване на този термин затруднява инвеститорите в разграничаването на действителните и предполагаемите компании, които използват AI.

"Има различни нива на сложност, когато става въпрос за изкуствен интелект. Отговорност е на инвеститора да извърши надлежна проверка на компанията, в която инвестира, но много компании не го правят", каза Офелия Браун, партньор в Blossom Capital.

Политиците допринесоха към ентусиазма относно компаниите, работещи с изкуствен интелект, като осигуряваха финансиране на сектора. Европейските страни станаха особено известни с това, че развиват бизнеси с изкуствен интелект и наблюдава вълна от стартъпи, предлагащи такива решения в сферата на здравеопазването, финансите и медиите. Почти 8% от европейските стартиращи компании през миналата година са компании в AI сферата, в сравнение с около 3% през 2015 г., показва проучването на MMC.

Инвеститорите обаче заявиха, че индустрията ще трябва да преодолее нарастващия ентусиазъм, граничещ с лудост в сектора. "Съсредоточаването в модни думи никога не е нещо добро – AI се превърна във фраза, която се използва прекалено често", казва Саймън Кук, главен изпълнителен директор на Draper Esprit.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие "А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

16 окт 2019, 1151 прочитания

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 1230 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
FinTech Summit 2019: Не е далеч времето на мигновените плащания

Трансферите от "карта в карта" ще се заменят с преводи от "телефон към телефон", смята Мирослав Вичев от БОРИКА

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10