Британската полиция ще разследва финтех компанията Revolut
36 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британската полиция ще разследва финтех компанията Revolut

След като само за няколко години спечели 4 млн. клиенти с евтините трансгранични преводи, в края на миналата година Revolut взе и банков лиценз

Британската полиция ще разследва финтех компанията Revolut

Дигиталната банка, оценена на 1.7 млрд. долара, е изправена и пред други регулаторни проверки

6816 прочитания

След като само за няколко години спечели 4 млн. клиенти с евтините трансгранични преводи, в края на миналата година Revolut взе и банков лиценз

© Shutterstock


Полицията във Великобритания започва разследване на базираната в Лондон технологична компания за парични преводи Revolut. Поводът е оплакване на клиент, който настоява, че е ощетен при неуспешна транзакция за 70 хил. паунда по фирмена сметка, съобщава Financial Times. От изданието припомнят, че това е пореден случай, в който конкурентната на банките компания се сблъсква с регулаторите.

Обвинението

Лондонската полиция потвърждава, че започва проверка на Revolut по жалба, която е подадена в началото на февруари. В нея бившият търговец на валути Пол Карлие твърди, че по фирмена сметка, водена на името на съпругата му, не е получен дължим превод за 70 хил. паунда. След като в продължение на две седмици е търсил възможност за уреждане на проблема с центъра за услуги на Revolut, Карлие се е видял принуден да разгласи за случая в социалните мрежи и да сезира за измама органите на реда, още повече че от компанията са уведомили титуляра на сметката, че я закриват.

От публикацията на Financial Times става ясно, че зад случая с неуспешния превод може да се крие и друго - грешно насочени средства към друга сметка. Дори и това да е причината за случилото се, остава да буди притеснение начинът, по който Revolut е адресирала проблемната ситуация с клиент.

Натиск върху компанията

Revolut e компания "еднорог", която след последния успешен кръг по набиране на финансиране миналата пролет бе оценена на 1.7 млрд. долара. По нейни данни клиенти на услугите й по парични преводи и разплащания са над 4 млн. души, които се възползват от ниски такси и изгодни валутни курсове.

Заради различни регулаторни въпроси компанията е подложена на все по-силен натиск през последните месеци, както във Великобритания, където се намира централата й, така и в Литва, където в края на миналата година Revolut получи банков лиценз. Натиск идва включително и по линия на тиражирани притеснения за произхода на парите на някои от акционерите й.

По този повод съоснователят на компанията Николай Сторонски написа отворено писмо, в което каза, че "докато страната създава име за себе си като финтех център, подобни кампании и критики ще изпратят чуждестранните инвеститори в обратна посока". Стронски отрече да има връзки с Кремъл, както и че обработва данните на клиентите от ЕС в Русия.

В Обединеното кралство Британският финансов регулатор (FCA) проучва дали Revolut е спазил правилата, които изискват от компанията да бъде прозрачна с регулатора, поради факта, че не го е информирала за предполагаем отказ на системата за контрол срещу изпирането на пари миналата година.

По-рано през 2018 г. тя е съобщила на FCA, че има проблеми със системата за контрол на изпирането на пари. Revolut отказа да коментира разследването на FCA, но заяви, че "никога не е имало пробив в системата за контрол срещу изпирането на пари".

Главният финансов директор на Revolut Питър О'Хигинс подаде оставка миналата седмица, заявявайки, че иска да направи път за някого с "глобален опит в банкирането на дребно на това ниво". Компанията потвърди, че търси нов финансов директор с по-голям опит в банкирането на дребно, но подчерта, че отпътуването на О‘Хигинс не е свързано с регулаторните проблеми.


1 коментар
  • 1
    vstoykov2 avatar :-|
    Валентин

    Без да съм чел статията ще коментирам (по стара прабългарска традиция) - вероятната причина да се е "загубил" този превод е по вина на някоя банка, а не на Revolut.

    Revolut предлага прекалено добра услуга. Това не може да се толерира. Ще я скъсат от проверки и обвинения, че спомага за прането на пари и финансирането на тероризма.

    Особено тази много удобна функция да не изисква доказване на адрес. Много хора нямат фактури за ток/вода/парно на тяхно име. Или живеят на някоя улица без име и адрес (това важи главно за някои развиващи се страни, в България е рядкост).

    Това с доказване на адрес със сметка за ток/вода/парно е безумие, защото е пример за "театър на сигурността" (англ. security theater) като по учебник.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK