С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
37 6 мар 2019, 12:35, 12224 прочитания

Večernje novosti: Заводът на Volkswagen ще е в Сърбия

България също е кандидат за мегапроекта, като окончателното решение трябва да бъде взето до май

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият завод на Volkswagen Group ще бъде в Сърбия, обяви местният вестник Večernje novosti. Макар автомобилният гигант все още официално да не е направил своя избор за ново производство в Централна и Източна Европа, от изданието се позовават на свои източници, според които предприятието ще е в централната част на страната - Шумадия, без да дават повече подробности. България също е сред кандидатите за новия завод за 1.4 млрд. евро, като според източници на "Капитал" оглежданите локации тук са теренът на бившия завод "Кремиковци" и индустриална зона "Раковски" (част от "Тракия икономическа зона").

Според Večernje novosti най-големият конкурент на страната е била именно България, но от германския концерн все пак са предпочели Сърбия. Сред другите кандидати са сочени и Румъния и Турция. "Румъния и България са членки на Европейския съюз и се очакваше да са най-напред в борбата за новата инвестиция. Въпреки това доброто представяне на сръбската икономика и навлизането на почти всички важни производители на автомобилни компоненти, както и добрите отношения на държавното ръководство с германското правителство са наклонили везните в наша полза", коментира изданието.


Според други местни издания все още не е ясно къде точно в Шумадия може да бъде новият завод на Volkswagen. Един вариант е да бъде поето предприятието на FIAT в Крагуевац, чието производство през първите два месеца на годината е било едва 7000 коли, тоест около 30% от обичайния му капацитет. Италианската група дори спря производство за седмица до 5 март. Заводът прави модела 500L, чието търсене намалява и бъдещето му е неясно.

В официален отговор на запитване от местния таблоид Blic от Volkswagen заявиха, че все още не е взето решение за производството в Източна Европа и се разглеждат различни възможности. "Не коментираме плановете си за отделни държави", казва пред изданието Марк Лангендорф от комуникационния отдел на Volkswagen.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете въпросника долу:
Завод за 1.4 млрд. евро



Въпреки оптимизма на сръбската преса по всичко изглежда, че решението на Volkswagen все още не е окончателно взето. Компанията обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г. Той ще е от т.нар. multi-brand тип, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други. Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела: Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чешката република. Той от своя страна пък ще поеме сглобяването на Volkswagen Passat, Skoda Superb и Kodiaq. Трансформацията е част от цялостната стратегия на Volkswagen за преминаване към производство на все повече електромобили, които ще се правят в заводите в Емден и Хановер.

Директната капиталова инвестиция ще е над 1.4 млрд. евро и включва откриването на около 5000 директно заети работни места плюс стотици инженерни, а впоследствие и още хиляди допълнителни като доставчици и обслужващи индустрии. Изборът на терен за подобен мегазавод е свързан с изключително подробни проучвания. Volkswagen търси площ от около 4000 декара с достъп до индустриално електричество с голям капацитет (поне 20 MW), газопреносна мрежа, водоснабдяване, магистрала, близост до летище, жп транспорт, определeни екоизисквания и др.

Всяка държава (и локация) трябва да отговаря на детайлен въпросник, в който дават подробности за офертата, включващи държавната помощ и допълнителни обещания в редица области - инфраструктура, работна ръка, обучения, до детайли като чистота на въздуха, медицински центрове и детски градини в близост до завода. Извън избора на терен най-голямата конкуренция между страните кандидати е в областта на държавните стимули, които правителствата могат да предложат. Тук България и Румъния са донякъде ограничени от членството си в Европейския съюз, докато Сърбия може да предложи каквото поиска.

Друг знак, че е слабо вероятно Volkswagen окончателно да са избрали някоя държава и локация, е самата процедура на автогиганта, която предвижда до последния момент (който би трябвало да е в края на април или началото на май) на масата да има две крайни оферти, от които да се избира.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520% Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520%

Star market e направена по подобие на Nasdaq и е отговорът на Китай в търговската война със САЩ

22 юли 2019, 444 прочитания

Как африканската чума стигна до фондовата борса Как африканската чума стигна до фондовата борса

Обявните мерки от БАБХ по умъртвяване на 17 хил. животни вероятно ще навредят на резултатите на "Свинекомплекс Николово"

22 юли 2019, 920 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Франция разкри схемата за незаконни банкови практики на UBS чрез вътрешен човек

Глобата от 4.5 млрд. евро е заради убеждаването на клиенти за незаконно откриване на сметки в Швейцария

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков