С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 мар 2019, 14:40, 1495 прочитания

Електромобили ще предупреждават пешеходците, че наближават

На автоизложението в Женева компаниите обявиха, че разработват отличителни за новите си модели звукови сигнали

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автопроизводителите работят върху създаването на звук, който електрическите превозни средства да издават. Целта им е пешеходците да чуват приближаващите се превозни средства, които по принцип нямат звукови индикации, за разлика от тези с двигатели с вътрешно горене. Това решение са взели ръководителите на автомобилните компании по време на изложението в Женева, съобщава Reuters.

Новият е-звук


BMW, Mercedes-Benz, Audi, Mini и Volkswagen се готвят да пуснат на пазара нови електромобили и затова им предстои да вземат решения, от които зависи как ще бъдат приети от потребителите.

"Звукът на електромобила формира неговата идентичност. Той не трябва да е прекалено натрапчив или досаден, а да отговаря на идеите на футуризма - т.е. да представлява нещо, което в миналото не е съществувало. Не можем просто да добавим звука на двигател с вътрешно горене", коментира Франк Уелш, който ръководи отдела за техническото развитие на Volkswagen.

Автомобилите на VW ще са снабдени с колонки, които да привличат вниманието на гражданите, обяснява още той. "Моделите трябва да издават по-твърд звук, с повече бас. Не бива да бъде прекалено висок, като този на шевна машина например. Напротив - трябва да бъде футуристичен. Джиповете следва да издават по-дълбок звук, който да подсказва за по-големия им размер".



VW вече е избрал какъв да е звукът за компактния модел Volkswagen ID, който ще бъде представен през 2020 г., но все още променя тоновете си", добавя Уелш.

За новия си модел EQC, Mercedes-Benz е разработила изкуствен шум, достатъчно силен, за да предупреди пешеходците, че автомобилът се приближава, но без да смущава пътуващите в него.

Иновативно и прецизно

"Искаме звукът да е възможно най-тих вътре в самата кола и спазваме правилата за звукови нива извън нея", казва Йохен Херман, ръководител на отдела за развитие на Mercedes-Benz.

"Решихме да използваме акустичен сигнал за EQC преди около година, след като трябваше да избираме между три различни звука". Той добавя още, че звукът трябва да бъде толкова прецизен, колкото този на автомобилите, задвижвани на гориво.

"Да вземем за пример модела Mercedes-Benz S-Class. Ако той ви приближи със скорост 10 км в час, вие едва ще да го чуете. Искаме звук, чрез който да се отличава електрическата кола", казва Херман.

Mercedes-AMG - модел, за който е характерен силният звук от 8- и 12-цилиндровите двигатели, използва нетрадиционен подход при избора на звука на бъдещия си електрически вариант. AMG работи с американската рок банда Linkin Park, за да създаде изкуствен звук, заяви изпълнителният директор на Mercedes-AMG Тобиас Моърс.

BMW също работи по звука за новата си електрическа кола Mini, споделя Истър Бахне, вицепрезидент по стратегията и иновацията на марката. "Не съществува е-звук. Затова трябва да бъде създаден. От него зависят емоциите, които предизвиква превозното средство", казва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 617 прочитания

Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 576 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Евроинс" купува застрахователни компании в Румъния, Чехия и Беларус

Продавач е германската група ERGO, част от Munich Re. Сделката ще чака регулаторни одобрения

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство