Електромобили ще предупреждават пешеходците, че наближават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Електромобили ще предупреждават пешеходците, че наближават

89-о автомобилно изложение в Женева

Електромобили ще предупреждават пешеходците, че наближават

На автоизложението в Женева компаниите обявиха, че разработват отличителни за новите си модели звукови сигнали

1843 прочитания

89-о автомобилно изложение в Женева

© Reuters


Автопроизводителите работят върху създаването на звук, който електрическите превозни средства да издават. Целта им е пешеходците да чуват приближаващите се превозни средства, които по принцип нямат звукови индикации, за разлика от тези с двигатели с вътрешно горене. Това решение са взели ръководителите на автомобилните компании по време на изложението в Женева, съобщава Reuters.

Новият е-звук

BMW, Mercedes-Benz, Audi, Mini и Volkswagen се готвят да пуснат на пазара нови електромобили и затова им предстои да вземат решения, от които зависи как ще бъдат приети от потребителите.

"Звукът на електромобила формира неговата идентичност. Той не трябва да е прекалено натрапчив или досаден, а да отговаря на идеите на футуризма - т.е. да представлява нещо, което в миналото не е съществувало. Не можем просто да добавим звука на двигател с вътрешно горене", коментира Франк Уелш, който ръководи отдела за техническото развитие на Volkswagen.

Автомобилите на VW ще са снабдени с колонки, които да привличат вниманието на гражданите, обяснява още той. "Моделите трябва да издават по-твърд звук, с повече бас. Не бива да бъде прекалено висок, като този на шевна машина например. Напротив - трябва да бъде футуристичен. Джиповете следва да издават по-дълбок звук, който да подсказва за по-големия им размер".

VW вече е избрал какъв да е звукът за компактния модел Volkswagen ID, който ще бъде представен през 2020 г., но все още променя тоновете си", добавя Уелш.

За новия си модел EQC, Mercedes-Benz е разработила изкуствен шум, достатъчно силен, за да предупреди пешеходците, че автомобилът се приближава, но без да смущава пътуващите в него.

Иновативно и прецизно

"Искаме звукът да е възможно най-тих вътре в самата кола и спазваме правилата за звукови нива извън нея", казва Йохен Херман, ръководител на отдела за развитие на Mercedes-Benz.

"Решихме да използваме акустичен сигнал за EQC преди около година, след като трябваше да избираме между три различни звука". Той добавя още, че звукът трябва да бъде толкова прецизен, колкото този на автомобилите, задвижвани на гориво.

"Да вземем за пример модела Mercedes-Benz S-Class. Ако той ви приближи със скорост 10 км в час, вие едва ще да го чуете. Искаме звук, чрез който да се отличава електрическата кола", казва Херман.

Mercedes-AMG - модел, за който е характерен силният звук от 8- и 12-цилиндровите двигатели, използва нетрадиционен подход при избора на звука на бъдещия си електрически вариант. AMG работи с американската рок банда Linkin Park, за да създаде изкуствен звук, заяви изпълнителният директор на Mercedes-AMG Тобиас Моърс.

BMW също работи по звука за новата си електрическа кола Mini, споделя Истър Бахне, вицепрезидент по стратегията и иновацията на марката. "Не съществува е-звук. Затова трябва да бъде създаден. От него зависят емоциите, които предизвиква превозното средство", казва той.

Автопроизводителите работят върху създаването на звук, който електрическите превозни средства да издават. Целта им е пешеходците да чуват приближаващите се превозни средства, които по принцип нямат звукови индикации, за разлика от тези с двигатели с вътрешно горене. Това решение са взели ръководителите на автомобилните компании по време на изложението в Женева, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK