С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 мар 2019, 13:15, 3987 прочитания

Марк Зукърбърг представи нова визия за бъдещето на Facebook

Компанията ще заложи на поверителност в платформите си и повече фокус върху личните разговори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Марк Зукърбърг, основателят и изпълнителен директор на Facebook, представи в свой пост в социалната мрежа плана си за бъдещето на платформата. Според Зукърбърг основният фокус ще пада върху поверителността на платформите и повече внимание върху приложенията за лични разговори. Планът на изпълнителния директор може да бъде приет като голяма крачка към промяна в модела на Facebook, която досега не поставяше като приоритет поверителността на потребителите си. Този модел на работа обаче доведе до имиджови и политически проблеми след случая с Cambridge Analytica, когато фирмата за политически кампании успя да достигне до данните на 80 млн. потребители чрез приложение.

В поста си Зукърбърг обръща внимание на няколко конкретни насоки: лични разговори, криптирани съобщения, давност на написаното в чатове, безопасност на услугите, повече свързаност между различните приложения на Facebook и сигурност при съхранението на данните.


Ясна посока, неясна крайна цел

Публикацията на Зукърбърг не е точен план с конкретни стъпки, а по-скоро обобщение на стратегическата насока на Facebook. Частта за повече свързаност между различните приложения на компанията (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp) например, може да бъде подсказка за сливането до някаква степен на услугите в един хъб – план, за който се говори в американските медии от края на миналата година, но в крайна сметка не беше потвърден в поста на основателя.

Всички очертани
стъпки са по посока повече поверителност във Facebook, което може да се приеме като застрашаващ бизнес модела на компанията подход. В момента Facebook събира данни не само от платформата си, но и от сайтове извън нея – данни, които ползва, за да показва добре насочени реклами във Facebook, Messenger и Instagram. Според Зукърбърг обаче тенденцията е за по-малко търсене на отворени социални мрежи и повече търсене на сигурни места за лични разговори.



"Виждаме все повече притеснения сред потребителите, че колкото повече лица имат достъп до данните им, толкова по-голяма е опасността от кибератака. Някои хора се притесняват, че технологията централизира силата в ръцете на правителства и компании като нашата. Други смятат, че чрез услугите ни можем да четем съобщенията им, за да насочваме реклами по начини, които не очакват", пише в поста си Зукърбърг.

"Разбирам, че много хора не смятат, че Facebook може или дори иска да създаде такава платформа, базирана на поверителност – защото, честно казано, нямаме силна репутация по отношение на създаването на поверителни услуги и исторически сме работили повече по инструменти за отворено споделяне. Въпреки това смятам, че сме показвали многократно, че сме готови да променяме услугите си към това, което хората наистина искат, включително поверителни съобщения", добавя той.


Какво означава всичко това

Освен непряко потвърждение на слуховете за по-голяма конвергенция между различните платформи и услуги на Facebook стратегията на Зукърбърг говори и за опит на фирмата да се саморегулира по отношение на безопасността на данните и съобщенията на огромния брой потребители по целия свят. Facebook вече беше ударена от Европейския съюз чрез влезлия в сила миналата година регламент GDPR, който накара фирмата да премести голяма част от ирландските си сървъри в САЩ.

Заплаха от регулация дойде и от американския Конгрес след случая с Cambridge Analytica, при който политически кампании са имали достъп до личните данни на над 80 млн. потребители – чрез приложение от трета страна, създадено още през 2013 г., и което няма нищо общо с политиката, но позволява достъпа на данни не само на хората, които са дали съгласието си, но и на приятелите им. Именно след този случай Зукърбърг, а впоследствие и другото голямо лице на компанията, Шерил Сандбърг, говориха пред конгресмени и сенатори.

За момента само едно приложение на компанията – WhatsApp – предлага пълно криптиране на съобщенията. Според Зукърбърг скоро всички приложения за чат ще бъдат криптирани така, че дори самата фирма да не може да има достъп до тях. В добавка в поста си той говори и за сигурни плащания чрез Facebook
през потенциална криптовалута на компанията, FaceCoin.

Според годишния си отчет за 2018 г. Facebook има 2.2 млрд. активни потребители само в основната си платформа. Ако се сметнат всички приложения на компанията, броят им е по-близо до 3 млрд. души, или почти половината от населението на планетата.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕVN инвестира 23 млн. лв. в пловдивската топлофиакция ЕVN инвестира 23 млн. лв. в пловдивската топлофиакция

Целта е до 2021 г. да бъде увеличена топлинната мощност със 100 мегавата

19 ное 2019, 546 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Електромобили ще предупреждават пешеходците, че наближават

На автоизложението в Женева компаниите обявиха, че разработват отличителни за новите си модели звукови сигнали

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10