Марк Зукърбърг представи нова визия за бъдещето на Facebook

Компанията ще заложи на поверителност в платформите си и повече фокус върху личните разговори

Общо всички услуги на Facebook достигат до около 3 млрд. души месечно, но само WhatsApp за момента криптира съобщенията на потребителите
Общо всички услуги на Facebook достигат до около 3 млрд. души месечно, но само WhatsApp за момента криптира съобщенията на потребителите
Общо всички услуги на Facebook достигат до около 3 млрд. души месечно, но само WhatsApp за момента криптира съобщенията на потребителите    ©  Reuters
Общо всички услуги на Facebook достигат до около 3 млрд. души месечно, но само WhatsApp за момента криптира съобщенията на потребителите    ©  Reuters

Марк Зукърбърг, основателят и изпълнителен директор на Facebook, представи в свой пост в социалната мрежа плана си за бъдещето на платформата. Според Зукърбърг основният фокус ще пада върху поверителността на платформите и повече внимание върху приложенията за лични разговори. Планът на изпълнителния директор може да бъде приет като голяма крачка към промяна в модела на Facebook, която досега не поставяше като приоритет поверителността на потребителите си. Този модел на работа обаче доведе до имиджови и политически проблеми след случая с Cambridge Analytica, когато фирмата за политически кампании успя да достигне до данните на 80 млн. потребители чрез приложение.

В поста си Зукърбърг обръща внимание на няколко конкретни насоки: лични разговори, криптирани съобщения, давност на написаното в чатове, безопасност на услугите, повече свързаност между различните приложения на Facebook и сигурност при съхранението на данните.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар