Amazon, Berkshire Hathaway и JP Morgan кръстиха съвместната си здравна компания Haven
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon, Berkshire Hathaway и JP Morgan кръстиха съвместната си здравна компания Haven

Разходите за здравеопазване в САЩ са най-високите на човек от населението в света, но ефективността им не е толкова добра

Amazon, Berkshire Hathaway и JP Morgan кръстиха съвместната си здравна компания Haven

Основателите разкриха подробности за иновациите, които ще използват, за да трансформират здравната система в САЩ

2576 прочитания

Разходите за здравеопазване в САЩ са най-високите на човек от населението в света, но ефективността им не е толкова добра

© Reuters


Здравната компания, основана от ритейл гиганта Amazon, Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет и JP Morgan, ще се казва Haven. Това обяви партниращото си трио, като разкри още детайли относно бъдещата трансформация, очакваща здравния сектор, съобщава Financial Times. Решението за създаването ѝ беше взето в началото на 2018 г.

Тогава стана ясно, че компанията ще е освободена от задължението да гони печалба и ще се фокусира върху новите технологии. Целта на основателите ѝ е тя да намали разходите за здравеопазване и да подобри здравните услуги за работещите.

Какви ще са подобренията

Д-р Геванде, който през лятото беше назначен за главен изпълнителен директор на компанията, коментира, че Haven ще работи върху промяната на системите, технологиите, здравните абонаменти, политиката и "всичко останало, което е свързано с по-добри здравни грижи". Служители от трите компании, които са общо около 1 млн. души, ще разчитат на професионалния си опит, за да подобрят услугите за населението.

Д-р Геванде споделя, че се е срещал тях с цел да разбере какъв е опитът им в сферата на здравеопазването. Той казва, че Haven ще започне като малка компания, която ще се учи от пациентите си. "Искаме да променим начина, по който хората мислят за здравеопазването. Да им покажем, че има по-прост, по-добър вариант, който е и по-евтин." Той допълва, че "най-добрите резултати не са нито най-сложните, нито най-скъпите. Правилната услуга на правилното място често е по-ефективна и по-евтина от това, което получаваме днес".

Лоша новина за компаниите в сектора

Аmazon притежава завидна експертиза за анализ на данни, която може да открие неефективността в системата, докато опитът на JPMorgan в платежните системи може също така да позволи на компанията да изпълни част от обработката на исковете, която понастоящем се възлага на застрахователи.

Когато Amazon обяви миналата година, че ще работи заедно с другите две компании, за да трансформира здравната система, цените на акциите на компаниите в сектора рязко се понижиха. Тогава 10-те най-големи здравни застрахователи и фармацевтични компании загубиха общо 30 млрд. долара от пазарната си капитализация.

Haven обаче не разкрива подробности за това как ще преследва амбициозната си цел. На сайта ѝ пише, че планира "основни подобрения" и ще използва "иновативни подходи". Това ще се случи чрез употребата на нови технологии за разрешаване на проблеми като достъп до първа медицинска помощ и затруднения, свързани със сложните застрахователни обезщетения в САЩ. Компанията ще се бори и срещу високите цени на лекарства с лекарско предписание.

Иновациите

Една от иновациите, които новата компания планира, е приложение, което има за цел да помогне на служителите да намалят сметките си за лекарства - когато пациент отива в аптеката, за да си закупи скъпоструващо лекарство, приложението ще изпраща съобщение, което да информира за алтернатива на по-ниска цена.

Електронната търговия на Amazon пък може да се използва за изпращане на лекарства директно до домовете на пациентите, като им спестява пътуване до аптека. Системата за плащания може да се използва за автоматизиране на плащанията с доставчиците на здравни услуги.

Компаниите също така възнамеряват да проучат дали могат да се възползват в по-голяма степен от статута си на "самозастраховани" работодатели.

От Haven заявиха, че проявяват интерес към съвместната работа с лекари и застрахователни компании.

Кои ще са в екипа

Д-р Геванде е наел лидерски екип, в който участват бившият генерален мениджър по дигитални услуги в Comcast Джак Щударт, технологичният директор на дигиталната платформа ZocDoc Серкан Кутан и Дана Сафран от застрахователната Blue Cross Blue Shield. Джак Щударт ще е главният оперативен директор в новата компания, а Кутан - главният технологичен директор. Бордът на Haven включва и трима от членовете на партниращите си компании: Димон, Бет Галети, старши вицепрезидент на Amazon, и Тод Комс, инвестиционен директор в Berkshire.

Въпреки че разходите на човек от населението в САЩ за здравеопазване са най-високи в света, страната е на последното 12-о място сред най-богатите индустриални държави по продължителност на живота според Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Здравните разходи в САЩ нарастват значително през последните години, което пък води до поскъпване и на здравните застраховки.

Здравната компания, основана от ритейл гиганта Amazon, Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет и JP Morgan, ще се казва Haven. Това обяви партниращото си трио, като разкри още детайли относно бъдещата трансформация, очакваща здравния сектор, съобщава Financial Times. Решението за създаването ѝ беше взето в началото на 2018 г.

Тогава стана ясно, че компанията ще е освободена от задължението да гони печалба и ще се фокусира върху новите технологии. Целта на основателите ѝ е тя да намали разходите за здравеопазване и да подобри здравните услуги за работещите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK