С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 мар 2019, 14:11, 7644 прочитания

Wizz Air получи първия си голям самолет Airbus A321 neo, който ще е с 239 места

Семейството на Airbus А320 neo вече има 60% пазарен дял спрямо конкурента Boeing 737 MAX

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нискотарифната авиокомпания Wizz Air получи доставката на първия си самолет Airbus А321neo в базата на производителя в Хамбург.

Така авиокомпанията започна поредното разширяване и обновяване на флотата си, като това е 109-ият й самолет. Целта на превозвача е през 2026–2027 г. 77% от предлаганите седалки да са в самолети Airbus А321 neo. Общият брой на самолетите й трябва да достигне 277, като поръчките й към производителя са за 256 самолета. Тази година се очаква да бъдат доставени 8 от тях.


Wizz Air освен дружеството си в Унгария вече има и такова във Великобритания, като новият самолет ще се причисли към флотилията на унгарската компания.

Новият самолет

"Този иновативен самолет ще ни позволи да се превърнем в една от най-зелените авиокомпании и същевременно да намалим оперативните си разходи", каза Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air.



Основната оптимизация на разходите идва по линия на двигателя, който е разработен от Pratt & Whitney GTF. Neo (с неговата new engine option, т.е. по-ефективен двигател) осигурява 20% намаляване на разходите на гориво на седалка, 50% намаляване на шума и замърсяването в сравнение със самолетите предишно поколение, разполага с по-широка кабина и места за сядане, като за нуждите на Wizz Air седалките в самолета са 239.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:
Главният търговски директор на Airbus Кристиан Шерер обяви, че Wizz Air е най-големият клиент в Европа на компанията на Airbus A321 neo.

От Airbus съобщиха, че поръчките на самолети от семейството на А320 са над 14 600. Броят на клиентите е над 300, като са доставени над 8600 и още над 6000 трябва да бъдат произведени. Семейството на Airbus А320 neo пък вече има 60% пазарен дял спрямо конкурента Boeing 737 MAX. Поръчките при тях са 6526 от 100 клиента, като до момента са произведени 660 самолета.

Не толкова успяшна се оказа съдбата на най-големия пътнически самолет А380 "Суперджъмбо", който спира да се произвежда 12 години след дебюта му заради слаби продажби, тъй като Boeing спечели надпреварата чрез новия си самолет - 787 Dreamliner.

Натовареният производител

Базата на Airbus в Хамбург е втората по големина база на производителя след тази в Тулуза. Тя разполага с още две – в Тиендзин, Китай, и в Мобил, Алабама, САЩ. В комплекса на европейския консорциум работят около 15 хил. служители, като компанията има специални програми за обучение на бъдещите си кадри. В комплекса има около 10 производствени линии, като боядисването работи 24 часа.

В Хамбург се случва окомплектоването на фюзелажите на Airbus 350, като им се поставя изолацията, ел. системите, след което финалното им сглобяване се случва в Тулуза, като съществена част от логистиката на производството на самолетите играе специалният транспортен самолет на Airbus – Beluga.

В Хамбург се сглобяват самолетите от семейството на A320, като те са в три размера - 319, 320 и 321. Във вариант neo местата са съответно 140, 165 и 206 в класическата им конфигурация. Цената по каталог за съответните размери е 101.5 млн. долара за най-малкия вариант, 110.6 млн. долара за А320neo и 129.5 млн. долара за А321 neo.

Логистиката по сглобяването е сложна и частите идват от Германия, Франция, Испания и Великобритания. Производственият капацитет на базата е 60 самолета на месец.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 2 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 469 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

24 фев 2020, 469 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Boeing е изправен пред съмнения за новия 737 Max Jet след катастрофата в Етиопия

Много от причините за катастрофата остават неизвестни, а ще са необходими седмици за разследване

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10