Airbnb купува платформата за бързи резевации на хотелски стаи HotelTonight
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbnb купува платформата за бързи резевации на хотелски стаи HotelTonight

Възможността Airbnb да се превърне в услуга, която обслужва масовия турист, я поставя в пряка конкуренция с големи туристически сайтове като Expedia Group Inc и Priceline

Airbnb купува платформата за бързи резевации на хотелски стаи HotelTonight

Американската компания ще започне да предлага стаи от бутикови хотели и хостели

2745 прочитания

Възможността Airbnb да се превърне в услуга, която обслужва масовия турист, я поставя в пряка конкуренция с големи туристически сайтове като Expedia Group Inc и Priceline

© Reuters


Компанията за споделяне на жилища Airbnb купува платформа, която дава възможност за по-лесно намиране на хотелски стаи на промоция. Тя се казва HotelTonight и ще позволи на американската компания да навлезе по-навътре в бизнеса с хотелски резервации. По този начин Airbnb ще привлече още повече клиенти, докато се готви за дебюта си на борсата, съобщава Reuters.

Повече опции, повече туристи

Придобиването, което Airbnb обяви през миналата седмица, дава възможност на компанията да разшири услугите си, като добави и предложения за хотелски стаи. Всъщност хотелиерската индустрия доскоро се смяташе за основен конкурент на Airbnb, но сега компанията променя стратегията си, за да спечели още повече пътуващи, които искат да избягат от риска да отсядат в жилището на някой непознат.

Възможността Airbnb да се превърне в услуга, която обслужва масовия турист, я поставя в пряка конкуренция с големи туристически сайтове като Expedia Group Inc и Priceline. Новата придобивка на компанията - HotelTonight, е набрала повече от 115 млн. долара финансиране, като последната оценка на платформата е 463 млн. долара от 2017 г. Oт Airbnb обаче отказаха да предоставят условията на сделката.

Главният изпълнителен директор на платформата за отдаване на жилища под наем Брайан Чески заяви, че новото придобиване е "от голямо значение за изграждането на приложение за туристически пътувания от точка "А" до точка "Б". Airbnb вече измества предишния си фокус, който падаше върху домовете под наем и често се сблъскваше с проблеми заради регулации, свързани със срокове за отдаване, и това водеше до по-слаби резултати.

Airbnb в развитие

По-рано миналата година компанията предприе промени в сайта си, за да направи по-лесно за бутиковите хотели и мотелите да листват стаите си. През 2018 г. Airbnb увеличи повече от два пъти броя на стаите в хотелите, курортите и хостелите си, които отдава.

В резултат на това платформата се радваше на 3 пъти повече резервации на хотелски стаи в сравнение с 2017 г., най-често от потребители, които за първи път използват приложението ѝ. Според наблюденията на компанията все повече хора запазват стаи в последния момент, като в повечето случаи това са пътуващи по работа.

От друга страна, резервациите в последната минута са силната страна на HotelTonight. Базираната в Сан-Франциско компания предлага много хотелски стаи на промоционални цени за туристи, обикновено се насочва към пътуващите по работа и затова е ориентирана към градските зони. Въпреки че е започнала дейността си с идеята да предлага стаи, които се резервират същия ден, компанията вече позволява аванс от няколко месеца на потребителите.

Успехът на HotelTonight

HotelTonight явно е успяла да се пребори с голямата си конкуренция, тъй като работи на печалба. През 2016 г. тя е понижила разходите си, като е ограничила броя на неизгодните промоции, за да спести разходи от 1 млн. долара и да работи на печалба, казва главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Сам Шанк. Той обаче се сблъсква с огромен натиск от страна на инвеститорите, които настояват за растеж в тази индустрия.

Сред обявите на HotelTonight са големи хотелски вериги като Sheraton и Hyatt, за които Airbnb заяви, че няма място в сайта ѝ. Двете компании ще работят отделно, заявиха от Airbnb, като поясняват, че HotelTonight запазва собственото си приложение и уебсайт. С течение на времето Airbnb ще добави избрани бутикови хотелски стаи, но няма да промени стандартите си за хотелски обяви.

Трима от управителите на HotelTonight ще се оттеглят от компанията след придобиването ѝ, твърди източник, запознат с условията на сделката. Останалите служители ще се присъединят към Airbnb.

Airbnb е една от най- високо оценените технологични компании, които разчитат на рисков капитал. Затова и нейното IPO е едно от най-очакваните за 2019 г. Тя получи пазарна оценка от 31 млрд. долара, която най-вероятно ще бъде потвърдена при първичното публично предлагане.

Компанията за споделяне на жилища Airbnb купува платформа, която дава възможност за по-лесно намиране на хотелски стаи на промоция. Тя се казва HotelTonight и ще позволи на американската компания да навлезе по-навътре в бизнеса с хотелски резервации. По този начин Airbnb ще привлече още повече клиенти, докато се готви за дебюта си на борсата, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK