С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 11 мар 2019, 15:23, 5450 прочитания

Работническият съвет на Volkswagen е против изграждането на нов завод в Източна Европа

Представителите на служителите настояват да се използват по-добре съществуващите мощности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ръководството и Работническият съвет на Volkswagen се изправят пред нов конфликт, след като служителите засега отказват да одобрят изграждането на нов завод за автомобили в Източна Европа или Турция, съобщава германският бизнес всекидневник Handelsblatt.

"В рамките на гласуването в надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение", посочват представители на Работническия съвет. Според тях, вместо да се строят нови мощности в Източна Европа, най-големият производител на автомобили в света трябва да използва по-добре съществуващите.


Създалата се ситуация поставя германския гигант пред опасността от ново ограничаване на производството и задълбочаване на вътрешната борба за власт между работодателите и работниците.

"Капитал" е част от проекта "Европа говори", който цели да насърчи диалога между хора с различни политически възгледи от цяла Европа. За да участвате, попълнете краткия въпросник долу:
Ново напрежение

Напрежението между работодателите и работниците в компанията не се повишава за пръв път, като сега е породено от намерението на Volkswagen да изгради нов завод в Източна Европа. Началото беше поставено с преструктурирането на предприятието в Емден, което трябва да се преквалифицира в производство на нови електрически автомобили. Поради това сглобяването на Passat, което става в Eмден, трябва да се премести в завод на Skoda в Чехия. Skoda обаче ще има нужда от нови капацитети, които според ръководството ще трябва да се запълнят с изграждането на нов завод.



Мениджмънтът предпочита строителството на ново предприятие, за да се премахне рискът от недостиг при доставките на чешките автомобили.

Според работниците обаче преструктурирането на съществуващ, но недостатъчно натоварен завод за двигатели може да струва на компанията 200 млн. евро, а не 1.4 млрд. евро, каквато е оценката за новите мощности. Според работниците решението за строителството на нов завод ще е още една грешка в списъка погрешни решения на компанията. В момента германската група също изпитва трудности като проблема с електрониката на новия Golf, чието производство трябва да започне през второто полугодие. Поради това е възможно да има проблеми с доставките на 80 хил. автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи до 400 млн. евро.

Проектът

По-рано през годината германската компания обяви, че разглежда 10 възможности за заводи в четири страни – България, Сърбия, Румъния и Турция. Проектът се оценява на 1.4 млрд. евро и ще осигури 5 хил. работни места.

Дори в началото на март сръбският вестник Večernje novosti обяви, че заводът ще бъде изграден в страната. Макар автомобилният гигант все още официално да не е направил своя избор за ново производство в Централна и Източна Европа, от изданието се позовават на свои източници, според които предприятието ще е в централната част на страната - Шумадия, без да дават повече подробности. България също е сред кандидатите за новия завод, като според източници на "Капитал" оглежданите локации тук са теренът на бившия завод "Кремиковци" и индустриална зона "Раковски" (част от "Тракия икономическа зона").

В официален отговор на запитване от местния таблоид Blic от Volkswagen заявиха, че все още не е взето решение за производството в Източна Европа и се разглеждат различни възможности. А сега става ясно, че сериозен отпор дават и работниците в германската група.
Силата на съветите

В Германия няма синдикални организации в предприятието, а работническият съвет е най-важното лице за контакт в случай на проблеми. Той следи за спазването на действащите закони, на правилата за охрана на труда, на колективните трудови договори и на споразумения на ниво предприятие от страна на работодателя. За да може работническият съвет да изпълнява своите задължения, той разполага с определени правомощия и възможности за действие - трябва да одобри всяко ново наемане на персонал; трябва да бъде изслушан преди всяко прекратяване на трудово правоотношение; грижи се за изработването на справедлива скала на заплащане; участва във вземането на решения, свързани с условията на труд, и др.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем

Компанията има възможност за строителство на още две подобни халета в бъдеще

22 авг 2019, 1800 прочитания

Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект

Компанията постигна целта си да разработи продукт, използващ изкуствения интелект

22 авг 2019, 851 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Tesla ще вдигне цените на моделите S и X

Компанията ще остави някои от физическите си магазини отворени

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate