Европейските антитръстови органи насочват вниманието си към Amazon

Брюксел проучва двойната роля на ритейл гиганта едновременно като продавач и платформа за други търговци

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ако искате да разберете защо органите на ЕС в областта на конкуренцията са насочили вниманието си към Amazon, погледнете към случая на Питър Сорбър. Холандският интернет предприемач е поканен в офиса на американския ритейл гигант в Мюнхен – покана, която той вижда като възможност да разшири бизнеса си с онлайн продажба на детски дрехи към Германия, която е най-големият пазар за електронна търговия в Европа. Подобно на много търговци той гледа на партньорството с Аmazon като на шанс за растеж. Това обаче се променя, когато Сорбър открива, че панталоните и ризите, които продава, са невидими на сайта на американската компания. "Amazon се обърнаха към нас, защото продаваме дрехи на марки като Tommy Hilfiger или IKKS, които те не можеха да купят, но искаха да продават на своята платформа", коментира Сорбър.

Предприемачът е посрещнат в централата на Amazon от жена, която му е обяснила как може да помогне на бизнеса му Brandkids да расте. Ритейл гигантът помага на холандската компания да създаде магазин на неговата платформа, включва я в бюлетина си и се уверява, че всички необходими за продажбата данни са налице. Холандският бизнес се представя добре – компанията е на път да прави близо 500 хил. евро годишно заради партньорството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар