Финтех компаниите направиха банкирането, инвестирането и сключването на застраховки лесно за потребителите, евтино и трансгранично. Но как според вас ще спечелят необходимото доверие, за да станат наистина големи играчи на пазара?
Аз вярвам, че брандът ще е равнозначен на доверие и че повечето финтех компании няма да успеят да постигнат обемите и мащаба, от който се нуждаят, за да се превърнат в големи играчи. Някои от тях със сигурност ще го направят. Според мен отговорът се крие в партньорството и сработването между вече утвърдени брандове във финансовия сектор.
Технологията, въведена от финтех компаниите, е привлекателна - реалната промяна ще бъде задвижена от вече навлезли играчи, които я приемат, придобият или си сътрудничат с нея. В края на краищата потребителските нужди са това, което моделира индустрията, и потребителите търсят удобство - тогава, когато имат нужда, на устройство, което им е под ръка в реално време.
Очаквате ли да настъпи консолидация във финтех индустрията?
В международен план очаква се, че през 2019 година ще има нарастващо ниво на консолидации в някои области, които са по-зрели в развитието си, като например разплащанията и кредитирането, а също и блокчейн платформите. Една от основните причини е, че стартъпите търсят възможности да развият и разгърнат бизнеса си международно. Въпреки това аз вярвам, че предстои дълъг път, докато пазарът узрее за консолидация, така че все още има изобилие от възможности за подобрения и революции във финансовия сектор.
При дигитализацията на медиите бяха допуснати някои грешки, които сега се опитваме да поправим - фалшивите новини, разпространявани през социални мрежи и фабрики за тролове. Има ли грешки като тези, които могат да се избегнат при дигитализирането на финансите?
За щастие тези индустрии са все още значително регулирани, така че има добър надзор и правила като GDPR или PSD2 директивата. Основните страхове за индустрията остават пробивите в сигурността и защитата на данните. Според изследване на EY киберсигурността е Топ 5 приоритет за глобалните банки през 2018 година. Очаквам тази тенденция да продължи да е валидна, защото финансовият сектор се нуждае от баланс между удобството, бързината и сигурността. В центъра на този процес е клиентът, който иска лесно да използва услугите при нарастващи гаранции за защита на данните му. Така че от съществена значимост е финансовите институции да въведат мултифакторна идентификация, дигитален подпис и други форми на сигурност.
Интервюто взе Гергана Михайлова
0 коментара