Levi Strauss се листва на борсата близо 30 години след като стана непублична
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Levi Strauss се листва на борсата близо 30 години след като стана непублична

Reuters

Levi Strauss се листва на борсата близо 30 години след като стана непублична

Това може да оцени компанията на до 6.2 млрд. долара

1976 прочитания

Reuters

© Reuters


Модният гигант Levi Strauss ще се листне на фондовата борса близо три десетилетия след като компанията стана непублична, съобщава Financial Times. Това може да оцени компанията на до 6.2 млрд. долара.

Отново на борсата

Документи, подадени в Комисията по ценни книжа и борси (SEC) в понеделник, показват, че банкери продават акциите на компанията между 14 и 16 долара за брой. Повечето от акциите се продават от настоящи инвеститори. Сред най-големите акционери са членовете на семейство Хаас – потомците на германския имигрант Леви Щраус, който основава компанията през 1853 г.

Сегашните акционери продават 27.2 млн. акции, а самата компания - 9.5 млн., като това ще набере между 513 и 587 млн. долара за производителя на дрехи. Така на фона на обсъждания ценови диапазон компанията ще бъде оценена между 5.4 млрд. и 6.17 млрд. долара.

145-годишната група, която планира да бъде листната на Нюйоркската фондова борса, е непублична от 1985 г. след предишно листване от 1971 г. Компанията ще се бори за интереса на инвеститорите с Uber, Lyft и Airbnb, тъй като настоящата година се очаква да бъде гореща откъм IPO-та.

Амбициите

Листването се случва в трудно време за търговците на дрехи, които са изправени пред редица предизвикателства заради нарастването на онлайн конкурентите и променящите се вкусове на потребителите.

Чрез подаването на документите до SEC, Levi иска да убеди Wall Street, че може да се адаптира към променящия се моден пазар, като акцентира върху усилията си в съчетаването на физическо и онлайн присъствие.

За годината до 25 ноември компанията е генерирала приходи от 5.6 млрд. долара, което е с 14% повече спрямо предходните 12 месеца. Нетната печалба за периода е нараснала до 283.1 млн. долара спрямо 281.4 млн. долара година по-рано. Дългът на компанията към ноември е възлизал на 1.05 млрд. долара.

Производителят на марката Denim заяви в понеделник, че очаква приходите за тримесечието до февруари да са между 1.4 и 1.43 млрд. долара, което е над отчетените през предходното тримесечие 1.34 млрд. долара. Предвижда се нетната печалба да бъде в диапазона от 130 до 146 млн. долара, след като за същия период на миналата година компанията отчете загуба от 18.6 млн. долара. Групата се опитва да се разшири и извън САЩ предимно на развиващи се пазари като Китай, Индия и Бразилия. От Европа и Азия идват около 29 и 16% от продажбите.

Модният гигант Levi Strauss ще се листне на фондовата борса близо три десетилетия след като компанията стана непублична, съобщава Financial Times. Това може да оцени компанията на до 6.2 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK