Spark пуска в София още 170 електромобила до средата на годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Spark пуска в София още 170 електромобила до средата на годината

Новите коли могат да изминат 300 км с едно зареждане

Spark пуска в София още 170 електромобила до средата на годината

С новите Hyundai KONA автопаркът на услугата за споделена мобилност ще се увеличи над два пъти

6824 прочитания

Новите коли могат да изминат 300 км с едно зареждане

© Hyundai


Услугата за споделена мобилност Spark ще добави още 170 електромобила към автопарка си. Новите коли са Hyundai KONA, като първите 20 вече са пуснати и могат да се наемат през приложението, а останалите ще бъдат доставени до средата на годината. С това общият брой автомобили в Spark ще достигне 300. Предимството на новите електромобили е, че имат голям пробег - 300 км, което ги прави подходящи и за пътувания през уикенда.

Все повече потребители

Цените за ползване на Hyundai ще бъдат същите като тези на новите Nissan Leaf от второ поколение, които Spark добави към парка си в средата на януари, уточниха от компанията за "Капитал". Това означава 6 лв. за първите 12 минути и по 50 ст. на минута след това, а за цяло денонощие цената е 89 лв. Тарифите за новите автомобили са малко по-високи от тези за първите коли на Spark - Volkswagen e-Up и по-стари модели Nissan Leaf.

"За година и половина от стартирането на услугата приложението вече има над 35 хил. потребители, а зоните, в които може да бъде нает или освободен автомобил, вече покриват значителна част от града", каза изпълнителният директор на Spark България Стефан Спасов. По думите му това прави Spark важна част от градската мобилност в София. Електромобилите могат да се паркират в синя и зелена зона, както и в определените за целта зони извън центъра на града.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника: Голям пробег

Новите Hyundai KONA ще бъдат версия с 39.2-киловатчасова батерия, която позволява 300 км пробег с едно зареждане, колкото и новият Leaf. По данни на Hyundai вариантът с по-голямата батерия - 64 кВтч, e с пробег 450 км, но на практика може да измине над 600 км с едно зареждане. "Партньорството ни със Spark е поредното доказателство, че Hyundai KONA е иновативен модел, който не само има своето място в света на алтернативно задвижваните автомобили, а и потенциал да заеме водеща позиция", коментира в прессъобщение Юлиян Чебишев, изпълнителен директор на IND Commerce, която е официален представител на Hyundai за България.

Главният изпълнителен директор на Spark България Стефан Спасов ще бъде сред лекторите на годишния форум Smart Cities and Mobility, който се организира от "Икономедиа" на 26 март 2019 г. в Sofia Event Center.

Услугата за споделена мобилност Spark ще добави още 170 електромобила към автопарка си. Новите коли са Hyundai KONA, като първите 20 вече са пуснати и могат да се наемат през приложението, а останалите ще бъдат доставени до средата на годината. С това общият брой автомобили в Spark ще достигне 300. Предимството на новите електромобили е, че имат голям пробег - 300 км, което ги прави подходящи и за пътувания през уикенда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    Не разбирам защо при положение, че 64 киловатовата версия е само с 8-9% по-скъпа, не са взели нея. Тя не само увеличава пробега, съответно намалява времето и честотата на зареждане, но и увеличава живота и мощността на автомобила с 50%.

  • 2
    kop38350917 avatar :-|
    kop38350917

    Защото 10-тина% от 10-тина милки (170х60000) са 1 Милка. Което не е за пребрегване. Освен това, масово ще се ползват предимно в града, а от повече от 250км/ден в града най-вероятно никой няма нужда.

  • 3
    buran007 avatar :-|
    buran007

    малко малко колко малко по-високи с 50%....

  • 4
    buran007 avatar :-|
    buran007

    с по-голямата батерия - 64 кВтч, e с пробег 450 км, но на практика може да измине над 600 км с едно зареждане. а пък с репатрак може и 6000 да измине


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK