С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 мар 2019, 7:10, 3566 прочитания

ЕС забрани полетите на Boeing 737M заради катастрофата в Етиопия

Американската компания обяви, че работи по пакет за софтуерни подобрения, но не го свърза с инцидента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Самолетите Boeing 737 MAX получиха забрана да летят в Европа след катастрофата на Ethiopian Airlines в края на миналата седмица, която уби всички 157 души на борда. Европейската агенция за авиационна безопасност обяви решението си във вторник вечерта, като уточни, че ще забрани всички полети на авиокомпании от трети страни над въздушното пространство на съюза.

"Агенцията непрекъснато анализира данните, когато станат известни. Разследването на катастрофата продължава и е твърде рано да се правят заключения относно причината за нея", се казва в изявлението, цитирано от британския в. Independent.


Няколко страни, включително Китай, Сингапур и Австралия, вече забраниха този модел самолети на американската компания да летят във въздушните им пространства.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:
Британска забрана

Британският регулатор на гражданска авиация също забрани Boeing 737 MAX да прелитат над страната по-рано във вторник. "Тъй като понастоящем не разполагаме с достатъчно информация от записващото устройство за полетни данни, като предпазна мярка издадохме инструкции да спрем търговски пътнически полети от всеки оператор, пристигащ, заминаващ или прелитащ във въздушното пространство на Великобритания", обявиха оттам и допълниха, че остават в тесен контакт с Европейската агенция за авиационна безопасност и другите регулаторни органи в света.



Два самолета Boeing 737 MAX на Turkish Airlines бяха върнати по средата на полетите след налагането на забраната.

Тя идва в момент, когато Boeing излезе с изявление, в което се казва, че има "пълно доверие в безопасността на 737 MAX" и че безопасността е нейният приоритет номер едно. "Разбираме, че регулаторите и клиентите ни са взели решения, които според тях са най-подходящи за техните вътрешни пазари", добавят от американския производител.

САЩ засега няма да спират полетите

Федералното управление на САЩ за въздухоплаване засега смята, че няма причина да бъдат спрени полетите на самолетите Boeing 737 Мax 8, два от които се разбиха от октомври досега, въпреки растящия брой държави, които замразиха полетите на този модел самолети, съобщава Reuters.

"Засега нашето проучване не показа никакъв проблем във функционирането на този модел самолети и не виждаме причина полетите им да бъдат спрени", се казва в съобщение на управлението.
То обаче заявява, че няма да се поколебае да вземе незабавни мерки, ако бъде открити аномалии при спешния анализ на данните на катастрофиралия самолет в Етиопия, чиито черни кутии бяха намерени.

Във вторник сенаторите Мит Ромни (от републиканците) и Елизабет Уорън (от демократите) поискаха от регулатора да въведе забрана. Американският президент Доналд Тръмп, без да говори за инцидента, написа в Twitter: "Самолетите стават твърде сложни, за да се управляват. Вече не са нужни пилоти, а по-скоро учени от (Масачузетския технологичен институт)."

Катастрофата в неделя беше втората с Boeing 737 Max-8 за последните месеци. Миналата есен самолет на индонезийската компания Lion Air се разби в страната и отне живота на 189 души. След катастрофата Boeing съобщи, че не е предупредила за особеност на тези модели, свързана с накланяне на носа им при излитане, а при тази недалеч от Адис Абеба експерти заговориха за сходства при инцидентите. Американската компания обяви, че работи по пакет за софтуерни подобрения, но не го свърза с катастрофата в Етиопия.

Към вторник вечерта 40% от всички 370 регистрирани самолета от този модел ще останат на земята заради решения на компании, като 97 от тях са на най-големия пазар на Boeing – Китай. Според FlightRadar24 само в последната седмица на февруари те са извършили 8500 полета по света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Аферата "Ибиса": Провалът на австрийската сделка с дявола Аферата "Ибиса": Провалът на австрийската сделка с дявола

Шумният крах на експеримента с "цивилизоването" на крайната десница чрез включването й в управлението ще отслаби позициите на популистите и в други страни в ЕС

22 май 2019, 72 прочитания

Търговският интерес към Северна Корея се увеличава въпреки санкциите 2 Търговският интерес към Северна Корея се увеличава въпреки санкциите

Стотици чуждестранни компании, предимно от Китай, Русия, но и от Полша, взеха участие на международния панаир в Пхенян

22 май 2019, 305 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Ефектът от митата в САЩ - най-големият търговски дефицит и по-високи разходи

Наложените от Доналд Тръмп тарифи срещу Китай и други търговски партньори на САЩ доведоха до обратен резултат

Game-Changer* на газовия пазар

Междусистемната връзка с Гърция е първият реален проект за намаляване на газовата зависимост от Русия

Екатерина Тупарева: Ръстът на рекламния пазар ще се забави

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Фотографът на печалния образ

Изложбата "Изгнания" на документиралия Пражката пролет Йозеф Куделка за пръв път напуска Париж, за да гостува в София

Кино: "Щастливия Лазаро"

С фантазия и щедро сърце срещу неправдите в света