Да управляваш писти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Да управляваш писти

Основният акционер във "Фейсрейсър" Ивайло Цонев очаква функционалностите на платформата тепърва да се разширяват

Да управляваш писти

Българската компания "Фейсрейсър" предлага цялостни софтуерни и хардуерни решения за мениджмънт на картинг съоръжения

Константин Николов
7019 прочитания

Основният акционер във "Фейсрейсър" Ивайло Цонев очаква функционалностите на платформата тепърва да се разширяват

© "Фейсрейсър"


Картингът за мнозина е забавление, но в глобален план освен професионален спорт е и сериозен бизнес. По света има хиляди професионални и любителски писти, някои от тях собственост на бивши и настоящи звезди от Формула 1. Те се посещават от стотици хиляди потребители всяка година, което прави управлението им сложно и предизвикателно. Българската стартираща компания "Фейсрейсър" има решение на тези трудности, като предоставя софтуер за управление на картинг писти, социална мрежа за потребителите, а отскоро и хардуер, който да направи картинга по-безопасен и автоматизиран.

Компанията е създадена от Ивайло Цонев, бивш състезател по картинг и двукратен шампион на България, който се занимава с писти от 2001 г. и има такива в Пловдив, Варна, Стара Загора, и е партньор в тази в Sofia Ring Mall. Преди няколко години той разбира, че с напредъка на технологиите клиентите също очакват по-добро изживяване на картинг пистите. Така компанията му създава първата социална мрежа за писти и пилоти - RaceFacer.com.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:

Социални на пистата

"Преди пет-шест години видях, че има нужда от едно място, където хората да могат да общуват помежду си, а в същото време пистата да има повече информация за по-добра комуникация и обратна връзка с клиентите. Там може да ги вижда, какви са постиженията им, да ги кани на състезания, да ги разпределя спрямо уменията им и т.н. Самите потребители получават профили, в които следят напредъка си, и могат да комуникират помежду си и да се предизвикват", казва Цонев. Впоследствие екипът му разширява възможностите на платформата, като добавя софтуера за управление на писти RaceFacer Track Management Software. Чрез него се контролират всички процеси по работата на една писта - от връзката с клиентите, регистрацията и продажбите, подготовка за сесията, през мениджмънта на заведението или магазина до HR активностите. В системата е включен и софтуер за следене и визуализация на времената на обиколките на пистата, както и мениджър на всяка сесия. Отделно има подробeн преглед на целия гараж на пистата - в какво състояние са картовете, кога и дали имат нужда от ремонти и т.н. Платформата е интегрирана със социалната мрежа, за да следи профилите на потребителите и така да ги разпределя по умения, възраст и да комуникира по-лесно с тях. Отделно има и мобилно приложение за по-лесно използване от клиентите.

"Целта на софтуера е да опрос­ти процеса на работа на самата писта и след това да предостави максимално много полезна информация на състезателите, която е видима в социалната мрежа. Това е един унифициран начин пистата да работи по-добре и по-ефективно", казва Цонев.

В този си вид интегрираната платформа вече работи от две години и има за клиенти близо 90 писти в цял свят и около 350 000 потребители. RaceFacer се използва в страни като Чили, Испания, Русия, Англия, Германия, Австрия и др. "Работим в около 25 държави на четири континента, което показва, че софтуерът е универсален за различните пазари. Той е многоезичен и може да бъде адаптиран за всеки език", допълва Цонев. Сред клиентите е и пистата на пилота от Формула 1 Серхио Перес в Мексико. Софтуерът се използва на абонаментен принцип чрез модела SaaS (Software as a service).

RaceFacer управлява всички процеси в дейността на една картинг писта
Източник: RaceFacer

А сега и хардуер

От началото на годината компанията разшири портфолиото си и с предлагането на хардуер. RaceSafety всъщност е устройство, което се поставя в карта и управлява целия процес по сигурност автоматично. То може да намалява скоростта при всякакви опасни ситуации, за да предотвратява инциденти.

"Пуснахме го на най-голямото международно изложение в нашия сектор в Офенбах, Германия, през януари и интересът към системата е голям, защото на пазара няма подобен продукт. Вече имаме над 10 клиента за него, сред които три австралийски и една канадска писта. Досега всички подобни продукти, които се използват, са с ръчно управление", коментира Цонев.

Софтуерната система за тази платформа е в отделен модул, който се добавя към RaceFacer, така че всичко нужно да е на едно място. Очакванията на създателите са функционалността тепърва да се разширява. Целият хардуер се произвежда в България и е патентован от компанията. Комплектът включва централното устройство, което се свързва със сървъра през WiFi, датчик, адаптор и модула за безжична връзка. Отделно могат да се поръчат и цветна светлинна сигнализация като тази във Формула 1 и смарт часовници за маршалите на пистата, които да бъдат своевременно уведомявани във всякакви ситуации.

"Фейсрейсър" иска да добавя постоянно нови услуги и технологии като машинно самообучение, тоест самият софтуер да предлага на потребителите определени неща спрямо техните интереси. "Продължаваме да работим по платформата, която да е най-доброто в картинг бизнеса. Искаме след време тя да може да се използва и в други сфери и индустрии", допълва Цонев. Основна цел е и навлизане на най-големия пазар в света - американския.

Компанията продава основно на изложения, както и през връзките и контактите си в бизнес мрежи като LinkedIn. Основен акционер в нея е Цонев, но с по-малки дялове са и членове на екипа като технологичния директор Георги Челев, директора продажби Марина Маринова и дизайнера Жельо Георгиев.

Приходите на "Фейсрейсър" за последната отчетена досега година - 2017, са 209 хиляди лв. при загуба от 44 хиляди лева. Според Цонев през миналата година оборотът е нараснал повече от два пъти заради все повечето клиенти по света. А за 2019 г. очакванията са още по-оптимистични заради старта и на RaceSafety.

"Ключовото е, че навлизаме в нови държави и континенти, което ще гарантира и бъдещата ни експанзия и потребители", коментира Цонев.

Q&A

Как развихте RaceFacer?


Ние сме стартъп и за две години успяхме да постигнем досегашните си успехи - всичко се разработва вътре в компанията с екип от общо 15 души.

Как ще развивате платформата?

Планираме колкото се може повече услуги, които да допринесат за изживяването на пилотите на любителски картинг. Искаме да им предоставим достъп до технологии, които се използват в автомобилния спорт, професионалния картинг и Формула 1, за да могат да надграждат уменията си. Идеята ни е да геймифицираме един спорт чрез социалната мрежа, където потребителите да сравняват реалните си умения, а физически да продължат да карат. Уменията на хората, които карат картинг, се подобряват и на пътя, което е от голяма обществена полза. Така че бих посъветвал тези, които взимат книжка, повече да карат картинг.

Картингът за мнозина е забавление, но в глобален план освен професионален спорт е и сериозен бизнес. По света има хиляди професионални и любителски писти, някои от тях собственост на бивши и настоящи звезди от Формула 1. Те се посещават от стотици хиляди потребители всяка година, което прави управлението им сложно и предизвикателно. Българската стартираща компания "Фейсрейсър" има решение на тези трудности, като предоставя софтуер за управление на картинг писти, социална мрежа за потребителите, а отскоро и хардуер, който да направи картинга по-безопасен и автоматизиран.

Компанията е създадена от Ивайло Цонев, бивш състезател по картинг и двукратен шампион на България, който се занимава с писти от 2001 г. и има такива в Пловдив, Варна, Стара Загора, и е партньор в тази в Sofia Ring Mall. Преди няколко години той разбира, че с напредъка на технологиите клиентите също очакват по-добро изживяване на картинг пистите. Така компанията му създава първата социална мрежа за писти и пилоти - RaceFacer.com.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK