Заключението на Федералното авиационно управление на САЩ е, че самолетът Boeing 737 MAX 8 отговаря на всички регулаторни и сертификационни изисквания. Това заяви в неделя говорител на компанията - производител Boeing, цитиран от Reuters. Той отбеляза, че този модел е преминал през процедурите, които са били приложени при всички предишни нови самолети. Това обаче е стандартна процедура, без която няма как да се въведе в експлоатация нито една машина. От изказването на Boeing не става и много ясно кога е правено това заключение на авиационното управление.
Все пак има и пропуски?
По-рано обаче в. Seattle Times съобщи, че анализът на сигурността на новата система за контрол на полетите на модела самолет Boeing 737 MAX 8, направен от компанията производител, е имал няколко ключови пропуска.
Американското издание, цитирано от агенцията, се позовава на инженери - настоящи и бивши служители на Федералното авиационно управление на САЩ, според които е била подценена мощта на системата MCAS. Управлението от своя страна не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят, по стандартна процедура.
Според Seattle Times компанията производител и ресорната администрация са били уведомени за тези пропуски и са им били поискани отговори преди 11 дни - преди катастрофата на 10 март на Boeing 737 MAX 8 на Ethiopian Airlines, при която загинаха всичките 157 души на борда. Това беше втора катастрофа с този модел, след като през октомври миналата година се разби такъв на Lion Air.
Какво показват черните кутии
Данните от черните кутии на разбилия се в Етиопия Boeing 737 MAX 8 показват "явни прилики" с катастрофата на индонезийски самолет от същия модел през октомври. Това обяви в неделя етиопската министърка на транспорта Дагмавит Могес.
Черната кутия, записваща параметрите на полета, е показала "ясни прилики" между катастрофите на двата самолета от един и същ модел, каза Могес на пресконференция. Тя отбеляза, че устройството е в добро състояние. Предварителният доклад за причините за авиокатастрофата ще бъде публикуван до 30 дни.
Заключението на Федералното авиационно управление на САЩ е, че самолетът Boeing 737 MAX 8 отговаря на всички регулаторни и сертификационни изисквания. Това заяви в неделя говорител на компанията - производител Boeing, цитиран от Reuters. Той отбеляза, че този модел е преминал през процедурите, които са били приложени при всички предишни нови самолети. Това обаче е стандартна процедура, без която няма как да се въведе в експлоатация нито една машина. От изказването на Boeing не става и много ясно кога е правено това заключение на авиационното управление.
1 коментар
Самолетът може да отговаря на всички изисквания, ама софтуера - не.