Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини

Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини

Луиза Никълс, ръководител на търговския отдел Home Online на веригата, ще говори за успешното приспособяване към бързо променящия се климат в ритейла

Силвия Радославова
2244 прочитания

© Капитал


Визитка

Луиза Никълс е старши търговски мениджър на отдела Home Online на британската верига универсални магазини John Lewis. Екипът, който ръководи, отговаря за стратегиите за растеж на продажбите и внедряването на промени в платформата. Никълс има водеща роля за поддържането на конкурентните предимства на бранда по отношение на съдържание, асортимент и потребителското преживяване на клиентите. Звеното, което управлява, отговаря за продажби, възлизащи на 500 млн. паунда. В компанията е от 15 години и е заемала различни ръководни позиции в нейните онлайн отдели.

Дори да не сте чували за магазините John Lewis & Partners във Великобритания, със сигурност сте попадали на някой от коледните клипове на веригата, които по традиция са едно от събитията на празника в цяла Европа. Те са красиво заснети и носят силни емоционални послания, а тазгодишното видео с участието на Елтън Джон има 13 млн. гледания в Youtube и награда за изключителни визуални ефекти в областта на рекламата от престижния VES Awards. John Lewis определено е сред търговците, които знаят как да се свържат със своите потребители, да ги накарат да се чувстват специални и да се връщат във физическите и онлайн магазини.

Така е още от 1864 г., когато Джон Люис отваря своя малък магазин в Оксфорд, до днес, когато веригата с 403 обекта и оборот 10.2 млрд. паунда се нарежда сред 5-те най-успешни ритейлъра във Великобритания и сред най-големите в Европа. Тя оперира през брандовете Waitrose и John Lewis. Първият управлява специализираните в продажбите на хранителни продукти обекти, а вторият - универсалните магазини, чието портфолио включва богат асортимент от стоки за дома и градината, обзавеждане, електроника, дрехи, козметика, детски и бебешки стоки. Голямата част от марките на John Lewis са ексклузивни и създадени от партньори на групата, а компанията има амбицията през 2025 г. техният дял да бъде 50%.

John Lewis & Partners е уникална и със своя модел на партньорства, който я прави най-големият в Обединеното кралство пример за бизнес, притежаван и демократично управляван от неговите служители. Днес те са близо 95 хил., а системата, по която се случва това управление, съществува от близо век.

Веригата умее да пази традициите, но едновременно с това се адаптира изключително успешно към променящата се среда и новите модели в ритейла. Така например още през 2014 г. делът на онлайн продажбите от универсалния магазин John Lewis е 28.1% от общите, а през 2017 г. той вече расте до 42%.

Приспособяването към промените ще бъде централна тема в презентацията, която Луиза Никълс ще изнесе в рамките на форума Strategies for Ecommerce success. Тя постъпва на работа в компанията веднага след дипломирането си през 2003 г. и е стратегически и търговски мениджър с богат опит в онлайн търговията и проектите на компанията. През последните няколко години реализира важни за платформата проекти – като нейната генерална смяна (2011 г.), последващото й подобряване (2016 г.), внедряване и надграждане на вътрешните инструменти за търсене, нововъведения в работата и производителността и преход към респонсив уебсайт (2018 г.). Никълс ще сподели опита на John Lewis в три важни посоки – адаптация към промените на физическите магазини, онлайн търговията и потребителското преживяване.

Конференцията

Четвъртата годишна конференция Strategies for Ecommerce success е регионално събитие, което се концентрира върху най-важните тенденции и развитието на иновациите в електронната търговия и дигиталното пазаруване. Форумът ще се проведе на 11.април в Sofia Event Center и ще срещне над 300 мениджъри и ръководни кадри от различи компании от сектора на електронната търговия и всички свързани с нея индустрии.

Визитка

Луиза Никълс е старши търговски мениджър на отдела Home Online на британската верига универсални магазини John Lewis. Екипът, който ръководи, отговаря за стратегиите за растеж на продажбите и внедряването на промени в платформата. Никълс има водеща роля за поддържането на конкурентните предимства на бранда по отношение на съдържание, асортимент и потребителското преживяване на клиентите. Звеното, което управлява, отговаря за продажби, възлизащи на 500 млн. паунда. В компанията е от 15 години и е заемала различни ръководни позиции в нейните онлайн отдели.

Дори да не сте чували за магазините John Lewis & Partners във Великобритания, със сигурност сте попадали на някой от коледните клипове на веригата, които по традиция са едно от събитията на празника в цяла Европа. Те са красиво заснети и носят силни емоционални послания, а тазгодишното видео с участието на Елтън Джон има 13 млн. гледания в Youtube и награда за изключителни визуални ефекти в областта на рекламата от престижния VES Awards. John Lewis определено е сред търговците, които знаят как да се свържат със своите потребители, да ги накарат да се чувстват специални и да се връщат във физическите и онлайн магазини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK