Apple се насочва към телевизионния пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple се насочва към телевизионния пазар

Тим Кук по време на представянето на Apple TV през 2015 г.

Apple се насочва към телевизионния пазар

Компанията ще разкрие стратегията си на събитие следващата седмица

Йоан Запрянов
2741 прочитания

Тим Кук по време на представянето на Apple TV през 2015 г.

© Reuters


Apple никога не е крила желанието си да влезе на телевизионния пазар, както и да го промени. Плановете за това датират още от времето на Стив Джобс, който през 2011 г. казва на биографа си, че "най-накрая е решил уравнението" на телевизията. Осем години по-късно Apple ще направи опит да пробие пазара със събитие в Купертино, озаглавено "Време е за шоу".

Настоящият изпълнителен директор на компанията Тим Кук залага на виждането, че текущата тенденция за по-малко кабелна телевизия и повече стрийминг услуги отваря нова ниша за Apple като посредник. Компанията иска да вкара повече персонализиране на телевизионното съдържание от различен набор от източници – включително и със собствени продукции.

Закъснели за партито

Apple и в момента има присъствие на телевизионния пазар – чрез физическия си продукт Apple TV – компактна кутия за стрийминг от различни приложения като Netflix, Amazon Prime и традиционни канали. Продуктът обаче далеч не е наложен и е маргинален дори сред най-твърдата фенбаза на компанията.

Тази концепция обаче е най-добрият залог за Apple да свързва различните източници на традиционно и нетрадиционно телевизионно съдържание. В момента повечето потребители са абонирани само за една нелинейна услуга от типа на Netflix или кабелна телевизия плюс стрийминг услуга – но броят на стрийминг услугите се увеличава. Освен големите играчи Netflix, Amazon и Hulu, през тази година ще започне стрийминга и на Disney+, а към тях могат да се добавят и множество по-малки услуги, като например на комиксовата компания DC.

Вероятно именно заради това Apple няма да заложи толкова на свое съдържание или стрийминг услуга, а на възможността да се превърне в хъб за различните потоци. Така компанията ще може да избегне поне до някаква степен борбата между традиционните телевизионни канали и разрушителите на модели от страна на стрийминга.

И все пак – със собствено съдържание

Financial Times пише, че компанията все пак вероятно ще заложи и на свои продукции, но с по-различен подход, отколкото все по-многобройните заглавия на Netflix и Amazon. Apple вероятно ще търси няколко шоута или филми, които да са ексклузивни за Apple TV, но тези продукции да са с големи имена и бюджети.

Apple никога не е крила желанието си да влезе на телевизионния пазар, както и да го промени. Плановете за това датират още от времето на Стив Джобс, който през 2011 г. казва на биографа си, че "най-накрая е решил уравнението" на телевизията. Осем години по-късно Apple ще направи опит да пробие пазара със събитие в Купертино, озаглавено "Време е за шоу".

Настоящият изпълнителен директор на компанията Тим Кук залага на виждането, че текущата тенденция за по-малко кабелна телевизия и повече стрийминг услуги отваря нова ниша за Apple като посредник. Компанията иска да вкара повече персонализиране на телевизионното съдържание от различен набор от източници – включително и със собствени продукции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK