Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 мар 2019, 13:07, 1922 прочитания

BMW предупреди за спад на печалбата през 2019 г.

Сред основните причини за това са по-високите технологични разходи, хаосът около Brexit и продължаващото търговско напрежение между САЩ и Китай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският производител на автомобили BMW обяви план за намаляване на разходите с 12 млрд. евро и предупреди, че печалбата през 2019 г. ще е значително под нивата от миналата година, съобщава Financial Times. Сред основните причини за това са по-високите технологични разходи и тези за валутен обмен, както и геополитически фактори като хаоса около Brexit и продължаващото търговско напрежение между САЩ и Китай.

Предупреждението


Предупреждението за по-малката печалба дойде едва седмица след като групата, която притежава и марките Mini и Rolls-Royce, отчете спад от 8.1% на печалбата преди данъци за миналата година.

BMW заяви, че иска да намали сложността на своите превозни средства и да премине към "по-икономична" структура, за да "компенсира продължаващото високо ниво на необходимите авансови разходи" за разработване на нови технологии като електрически автомобили и системи за самостоятелно управление.
Нетната печалба на производителя на автомобили е спаднала със 17% до 7.2 млрд. евро през 2018 г. след "предизвикателна година", казаха от компанията. Приходите намаляха с 1% до 97 млрд. евро. BMW съобщи, че очаква оперативният марж да спадне между 6 и 8% през тази година, което е под целта на компанията от 8 до 10%. Миналата година оперативният марж на автомобилния бизнес на BMW беше 6.3%. Доставките на трите марки автомобили са нараснали с 1.1% до 2.5 млн. броя.

След новините акциите на групата спаднаха с близо 5% във Франкфурт, оставяйки ги сред най-лошо представящите се в индекса Stoxx600. През последните 12 месеца те регистрират спад от над 15%.

Причините



Предупреждението за по-слабите печалби се основава на "предположението, че световните икономически и политически условия няма да се променят значително", което би могло да доведе до дори по-голям спад. Автопроизводителите са притиснати и от по-слабите продажби в Европа и САЩ и намаляващите в Китай, нарастващите разходи за суровини и по-строгите правила за вредни емисии.

В допълнение към това търговската война между САЩ и Китай нарушава глобалните бизнес модели, създадени от производителите на автомобили, за да намалят разходите си. Собственикът на Mercedes-Benz Daimler издаде две предупреждения за печалбите миналата година, докато Toyota, Ford и Volkswagen предупредиха, че трудните условия ще намалят печалбите тази година.

"Разходите се увеличават и в други области, включително значително по-високите разходи за спазване на по-строгото законодателство за вредните емисии. На фона на това повишаването на производствените разходи вероятно ще има възпиращ ефект върху приходите", каза изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер. Той добави, че по-високите разходи от валутните движения и цената на суровините ще струват на компанията няколко стотици милиона евро. "В същото време продължаващият проблем с международните търговски конфликти остава значителен източник на несигурност", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 748 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 1093 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Нестле България" намали потреблението на вода с 60% за осем години

Спестените количества заради използването на нови технологии са достатъчни за нуждите на 600 домакинства за една година

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10