С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 мар 2019, 14:30, 2171 прочитания

"Нестле България" намали потреблението на вода с 60% за осем години

Спестените количества заради използването на нови технологии са достатъчни за нуждите на 600 домакинства за една година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестиции в нови технологии и добри производствени практики позволяват на "Нестле България" да намали през 2018 г. потреблението на вода в производството с близо 60% спрямо 2010 г. Това съобщи Сара Вуйтене - директор на софийското предприятие на компанията, по време на специално събитие по случай Международния ден на водата.

Затворен производствен цикъл


Фабриката в столицата пести над 87 236 кубически метра вода годишно, или по 165 литра всяка минута. Спестеното се равнява на консумацията на питейна вода на 600 четиричленни семейства в продължение на една година, показват изчисленията на компанията.

Над 50% от тези спестени количества са резултат от затворен производствен цикъл, при който водата, охлаждаща машината за крем, се използва многократно, вместо да се изхвърля в канализацията. По данни на производителя машината се нуждае от 2600 литра вода на час за охлаждане. През 2018 г. тя е била в работен режим 2524 часа, през които, ако липсваше този затворен цикъл, щяха да бъдат изхабени повече от 6565 куб. метра, изчисляват от "Нестле България".

Глобални ангажименти



На глобално ниво Nestle има амбиция до 2020 г. да редуцира с 30% използваната във фабриките на групата вода. Българското дружество към днешна дата е постигнало 60% по този показател, каза Сара Вуйтене.

Част от зелените цели на световната компания включват постигане на нулев негативен ефект върху природата до 2030 г. "Първата стъпка към това е намаление на използваната вода в производството, втората е свързана с редуциране на газовите емисии, а третата – с отказ от депониране на отпадъци на сметищата. Фабриката в София е преизпълнила ангажиментите, свързани с редуциране на употребата на вода, а от март 2014 г. не депонира отпадъци на сметищата", обобщи Емануел Артур, изпълнителен директор на "Нестле България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1234 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 1615 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 5469 прочитания

23 авг 2019, 4344 прочитания

23 авг 2019, 2983 прочитания

23 авг 2019, 2460 прочитания

23 авг 2019, 1912 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Независимият енергиен търговец Vitol се преориентира към възобновяеми източници

Прогнозата на компанията показва, че търсенето на петрол ще е пиково в рамките на следващите 15 години

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота