Boeing ще инсталира допълнителни аларми за сигурност в самолетите 737 Max
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing ще инсталира допълнителни аларми за сигурност в самолетите 737 Max

Reuters

Boeing ще инсталира допълнителни аларми за сигурност в самолетите 737 Max

Авиокомпаниите са имали възможността да платят за новите аларми при купуването на машините, но са избрали да не го правят

2998 прочитания

Reuters

© Reuters


Boieng ще инсталира допълнителни алармени системи за безопасност в пилотските кабини на самолетите 737 Max Jet, съобщава Financial Times. Тези мерки идват, след като компанията беше широко критикувана след двете фатални катастрофи с модела само за няколко месеца.

Новите системи

Американската аерокосмическа група е решила да включи предупредителна светлина в системите за безопасност на новите самолети 737 Max и да преоборудва всички съществуващи според лице, запознато със ситуацията. Алармата ще сигнализира на пилотите, ако данните от два от сензорите, които показват ъгъла на носа на самолета, не си съответстват. Това би означавало, че някой от тях не работи.

Това се случва след предположенията, че някой от сензорите за ъгъл е давал погрешни данни и това е довело до катастрофите. Точното отчитане на ъгъла на атака е важно за провеждане на полета, а при високоавтоматизираните съвременни пътнически самолети погрешните данни от подобен род могат да доведат до критични ситуации, особено ако екипажът не реагира правилно. Boeing 737 Max разполага с три независими сензора за отчитане на ъгъла на атака. Според източници на Reuters, ако тези сензори предават грешни данни, е възможно автопилотът да вкара самолета в критичен режим на полет.

Разследващите подозират, че причината за катастрофата е неизправна функция на системата за управление на полета Maneuvering Characteristics Augmentation System (mcas), която е причинила многократното накланяне на носа на самолета надолу по време на излитане от летището. Данните от записите от черната кутия и на самолета на Lion Air също са показали, че пилотите до последно са се борили с автопилота, но са загубили битката и самолетът се е разбил.

Дългогодишни дебати

В индустрията тече дългогодишен дебат за това колко информация трябва да се показва в пилотските кабини заради опасенията от претоварване на пилотите. Авиокомпаниите, които използват 737 Max 8 и малко по-дългия Max 9, предприемат различни подходи. Предупредителните показатели, които ще бъдат инсталирани, не са категоризирани като задължителни от регулатора в САЩ – Федералното авиационно управление. И двата самолета, които катастрофираха, са модел Max 8s.

Пилот на Norwegian Air, която притежава 18 Max 8s във флота си от общо 160 самолета, а други 92 са поръчани, заяви, че авиокомпанията няма инсталирани новите аларми. "Не сме били предупредени сензорите да са дефектни. В предложението при закупуването на самолетите имаше опция за инсталиране на допълнителните аларми, но те имаха определена цена и повечето авиокомпании не ги купиха. Вярвам, че сега тази система ще стане стандарт", каза пилотът пред Financial Times.

Изпълняващият длъжността главен оперативен директор на Norwegian Air Томас Хестхамер заяви, че "авиокомпанията е решила да не купува тези допълнителни аларми за самолетите си Boeing 737 Mах, като това е решение, което други авиокомпании също са взели, тъй като не е задължително изискване за безопасност от авиационните органи".

Представител на Southwest Airlines, един от най-големите оператори на 737 Max в САЩ с 34 самолета Max 8s, заяви, че флотът на авиокомпанията е с инсталирана предупредителна светлина в кабината още преди катастрофата в Индонезия.

"Ако алармата се задейства още при рулиране например, ние се връщаме към летището", каза той, добавяйки, че това е една от причините американските пилоти да се чувстват комфортно да продължат да летят с 737 Max 8 след катастрофите. Стив Мос, бивш старши инспектор в британския отдел за разследване на произшествия, заяви, че е "изненадан", че показателите не са задължителни и че трябва да са "стандарт в производството".

Boieng ще инсталира допълнителни алармени системи за безопасност в пилотските кабини на самолетите 737 Max Jet, съобщава Financial Times. Тези мерки идват, след като компанията беше широко критикувана след двете фатални катастрофи с модела само за няколко месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    b.davidkov avatar :-|
    masay

    Ако в алармата може да се избира мелодията, най-подходяща ще е Танцът на валкириите на Вагнер, та да се внесе тържественост в падането...

    Съжалявам за черния хумор, но в докладите си след всеки полет преди катастрлофата, индонезийските пилоти са описвали битките си със системата за управление на летящия ковчег.
    Китай вече се отказа от договорите за макс 8.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK