С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 мар 2019, 11:27, 2383 прочитания

Boeing ще инсталира допълнителни аларми за сигурност в самолетите 737 Max

Авиокомпаниите са имали възможността да платят за новите аларми при купуването на машините, но са избрали да не го правят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boieng ще инсталира допълнителни алармени системи за безопасност в пилотските кабини на самолетите 737 Max Jet, съобщава Financial Times. Тези мерки идват, след като компанията беше широко критикувана след двете фатални катастрофи с модела само за няколко месеца.

Новите системи


Американската аерокосмическа група е решила да включи предупредителна светлина в системите за безопасност на новите самолети 737 Max и да преоборудва всички съществуващи според лице, запознато със ситуацията. Алармата ще сигнализира на пилотите, ако данните от два от сензорите, които показват ъгъла на носа на самолета, не си съответстват. Това би означавало, че някой от тях не работи.

Това се случва след предположенията, че някой от сензорите за ъгъл е давал погрешни данни и това е довело до катастрофите. Точното отчитане на ъгъла на атака е важно за провеждане на полета, а при високоавтоматизираните съвременни пътнически самолети погрешните данни от подобен род могат да доведат до критични ситуации, особено ако екипажът не реагира правилно. Boeing 737 Max разполага с три независими сензора за отчитане на ъгъла на атака. Според източници на Reuters, ако тези сензори предават грешни данни, е възможно автопилотът да вкара самолета в критичен режим на полет.

Разследващите подозират, че причината за катастрофата е неизправна функция на системата за управление на полета Maneuvering Characteristics Augmentation System (mcas), която е причинила многократното накланяне на носа на самолета надолу по време на излитане от летището. Данните от записите от черната кутия и на самолета на Lion Air също са показали, че пилотите до последно са се борили с автопилота, но са загубили битката и самолетът се е разбил.



Дългогодишни дебати

В индустрията тече дългогодишен дебат за това колко информация трябва да се показва в пилотските кабини заради опасенията от претоварване на пилотите. Авиокомпаниите, които използват 737 Max 8 и малко по-дългия Max 9, предприемат различни подходи. Предупредителните показатели, които ще бъдат инсталирани, не са категоризирани като задължителни от регулатора в САЩ – Федералното авиационно управление. И двата самолета, които катастрофираха, са модел Max 8s.

Пилот на Norwegian Air, която притежава 18 Max 8s във флота си от общо 160 самолета, а други 92 са поръчани, заяви, че авиокомпанията няма инсталирани новите аларми. "Не сме били предупредени сензорите да са дефектни. В предложението при закупуването на самолетите имаше опция за инсталиране на допълнителните аларми, но те имаха определена цена и повечето авиокомпании не ги купиха. Вярвам, че сега тази система ще стане стандарт", каза пилотът пред Financial Times.

Изпълняващият длъжността главен оперативен директор на Norwegian Air Томас Хестхамер заяви, че "авиокомпанията е решила да не купува тези допълнителни аларми за самолетите си Boeing 737 Mах, като това е решение, което други авиокомпании също са взели, тъй като не е задължително изискване за безопасност от авиационните органи".

Представител на Southwest Airlines, един от най-големите оператори на 737 Max в САЩ с 34 самолета Max 8s, заяви, че флотът на авиокомпанията е с инсталирана предупредителна светлина в кабината още преди катастрофата в Индонезия.

"Ако алармата се задейства още при рулиране например, ние се връщаме към летището", каза той, добавяйки, че това е една от причините американските пилоти да се чувстват комфортно да продължат да летят с 737 Max 8 след катастрофите. Стив Мос, бивш старши инспектор в британския отдел за разследване на произшествия, заяви, че е "изненадан", че показателите не са задължителни и че трябва да са "стандарт в производството".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Голф комплексът до Елин Пелин: от Гергов, през китайци до вносител на кафе Голф комплексът до Елин Пелин: от Гергов, през китайци до вносител на кафе

Мирослав Печев, собственик на "Софсток" и "Гранд хотел България", е придобил игрището и земи в региона

24 юни 2019, 1466 прочитания

АЕЦ "Козлодуй" отложи продажбата на евтин ток на борсата АЕЦ "Козлодуй" отложи продажбата на евтин ток на борсата

Няколко търговеца бяха заявили електроенергия на подпазарна цена на търговете на 24 и 25 юни

24 юни 2019, 837 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Финландия ще разследва дали тeлефоните Nokia предават данни на Китай

Има информации, че Nokia Plus 7 изпраща некриптирани бази данни до китайски сървър

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица