С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 мар 2019, 11:27, 2579 прочитания

Boeing ще инсталира допълнителни аларми за сигурност в самолетите 737 Max

Авиокомпаниите са имали възможността да платят за новите аларми при купуването на машините, но са избрали да не го правят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Boieng ще инсталира допълнителни алармени системи за безопасност в пилотските кабини на самолетите 737 Max Jet, съобщава Financial Times. Тези мерки идват, след като компанията беше широко критикувана след двете фатални катастрофи с модела само за няколко месеца.

Новите системи


Американската аерокосмическа група е решила да включи предупредителна светлина в системите за безопасност на новите самолети 737 Max и да преоборудва всички съществуващи според лице, запознато със ситуацията. Алармата ще сигнализира на пилотите, ако данните от два от сензорите, които показват ъгъла на носа на самолета, не си съответстват. Това би означавало, че някой от тях не работи.

Това се случва след предположенията, че някой от сензорите за ъгъл е давал погрешни данни и това е довело до катастрофите. Точното отчитане на ъгъла на атака е важно за провеждане на полета, а при високоавтоматизираните съвременни пътнически самолети погрешните данни от подобен род могат да доведат до критични ситуации, особено ако екипажът не реагира правилно. Boeing 737 Max разполага с три независими сензора за отчитане на ъгъла на атака. Според източници на Reuters, ако тези сензори предават грешни данни, е възможно автопилотът да вкара самолета в критичен режим на полет.

Разследващите подозират, че причината за катастрофата е неизправна функция на системата за управление на полета Maneuvering Characteristics Augmentation System (mcas), която е причинила многократното накланяне на носа на самолета надолу по време на излитане от летището. Данните от записите от черната кутия и на самолета на Lion Air също са показали, че пилотите до последно са се борили с автопилота, но са загубили битката и самолетът се е разбил.



Дългогодишни дебати

В индустрията тече дългогодишен дебат за това колко информация трябва да се показва в пилотските кабини заради опасенията от претоварване на пилотите. Авиокомпаниите, които използват 737 Max 8 и малко по-дългия Max 9, предприемат различни подходи. Предупредителните показатели, които ще бъдат инсталирани, не са категоризирани като задължителни от регулатора в САЩ – Федералното авиационно управление. И двата самолета, които катастрофираха, са модел Max 8s.

Пилот на Norwegian Air, която притежава 18 Max 8s във флота си от общо 160 самолета, а други 92 са поръчани, заяви, че авиокомпанията няма инсталирани новите аларми. "Не сме били предупредени сензорите да са дефектни. В предложението при закупуването на самолетите имаше опция за инсталиране на допълнителните аларми, но те имаха определена цена и повечето авиокомпании не ги купиха. Вярвам, че сега тази система ще стане стандарт", каза пилотът пред Financial Times.

Изпълняващият длъжността главен оперативен директор на Norwegian Air Томас Хестхамер заяви, че "авиокомпанията е решила да не купува тези допълнителни аларми за самолетите си Boeing 737 Mах, като това е решение, което други авиокомпании също са взели, тъй като не е задължително изискване за безопасност от авиационните органи".

Представител на Southwest Airlines, един от най-големите оператори на 737 Max в САЩ с 34 самолета Max 8s, заяви, че флотът на авиокомпанията е с инсталирана предупредителна светлина в кабината още преди катастрофата в Индонезия.

"Ако алармата се задейства още при рулиране например, ние се връщаме към летището", каза той, добавяйки, че това е една от причините американските пилоти да се чувстват комфортно да продължат да летят с 737 Max 8 след катастрофите. Стив Мос, бивш старши инспектор в британския отдел за разследване на произшествия, заяви, че е "изненадан", че показателите не са задължителни и че трябва да са "стандарт в производството".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1249 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1151 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Финландия ще разследва дали тeлефоните Nokia предават данни на Китай

Има информации, че Nokia Plus 7 изпраща некриптирани бази данни до китайски сървър

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант