С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 мар 2019, 9:13, 2322 прочитания

Strategies for Ecommerce success 2019: Как "новата сделка за потребителите" на ЕК ще промени електронната търговия

Правилата налагат онлайн търговците да бъдат по-прозрачни, по-информирани и информиращи и по-защитени информационно, казва адв. Жулиета Мандажиева

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Жулиета Мандажиева е съосновател на адвокатско дружество "Точева и Мандажиева". Кариерата й започва през 2000 г. във финансовата сфера, но постепенно се измества към финансовите технологии и дигиталната икономика. Тя консултира компании, в основата на чийто бизнес са онлайн платформи от сектора на логистиката, електронната търговия и търговията с лекарства, финансовите и инвестиционните проучвания. Занимавала се е задълбочено с комбинираното прилагане на правото на защита на потребителите, ePrivacy, GDPR, договорите за дистанционна продажба на финансови продукти и разплащанията в интернет. Жулиета Мандажиева е сред лекторите на конференцията Strategies for Ecommerce success, а фокусът на нейната презентация е отражението на "новата сделка" за потребителите на ЕК върху сектора на електронната търговия.
Какво представлява "новата сделка за потребителите" на ЕК, кои са основните области на нейното действие и кога се очаква да бъде финализирана тя?

Трансформацията в дигиталната търговия е във всички вектори на правото, включително нововъзникналите. Някои от тях вече започнаха да действат, но съвкупният ефект се очаква да се прояви реално към 2021 г.-2022 г., когато ще се съберат парчетата на пъзела. Досега видяхме да влизат GDPR, PSD2, Регламентът срещу геоблокирането, Регламентът за трансграничните доставки (пощенски и куриерски), Директивата за мрежова и информационна сигурност, транспонирана в Закона за киберсигурност в България. Предстои да видим как "ремонтът" на правото на защита на потребителите – така наречената нова сделка, ще допринесе за по-голяма правна сигурност както за електронните търговци, така и за потребителите. Това са 7 директиви, уреждащи различни аспекти. Призовавам да помислим за нов Закон за защита на потребителите на местно ниво. Сегашният има много лоша систематика. И, разбира се, ще имаме и истинска terra incognita – директивите за договорите за дигитално съдържание и за дигиталните стоки, като последната обхваща всички продажби, не само онлайн. Както и регламентът относно онлайн местата за пазаруване и платформите, който може да се разглежда като защитаващ интересите на онлайн търговците.


По какъв начин ще бъдат засегнати електронните търговци?

По всички възможни начини. Може би най-стегнатото обяснение е, че ще трябва да бъдат по-прозрачни, по-информирани и информиращи и по-защитени (в смисъл на информационна сигурност). Много от търговците на дигитално съдържание, включително тези, които досега го разменяха срещу лични данни и потребителско съдържание, а не искаха заплащане за това, ще трябва да променят концепцията си на работа с потребителите. Трябва да се отбележи, че промените ще бъдат положителни за търговците – те целят именно насърчаване на отговорната трансгранична онлайн търговия, уеднаквяване на правилата, изглаждане на игралното поле, внасяне на повече предвидимост в отношенията и изрязване на някои потребителски права, с които може да се злоупотребява.

Какво е най-важното, което онлайн магазините трябва да направят, за да се приспособят към новите правила?



Да се информират добре за възможностите и изискванията, които правото на ЕС създава за тях. То е огледало на това, което се случва в обществото, не го изпреварва. Да се включат в асоциации и сдружения, ако не са го направили вече. Да прегледат уредбата на отношенията си с потребителите и да я опростят и модернизират. И да използват всички налични security patches и нови комуникационни протоколи за своя софтуер – постепенно това също се превръща в правно задължение, за неизпълнението на което се носи отговорност.
Конференцията

Четвъртата годишна конференция Strategies for Ecommerce success е регионално събитие, което се концентрира върху най-важните тенденции и развитието на иновациите в електронната търговия и дигиталното пазаруване. Форумът ще се проведе на 11 април в Sofia Event Center и ще срещне над 300 мениджъри и ръководни кадри от различи компании от сектора на електронната търговия и всички свързани с нея индустрии.

Интервюто взе Силвия Радославова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 434 прочитания

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 1541 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Брюксел е изправен пред сблъсък със САЩ заради Huawei

Европейската комисия подкрепя по-скоро управлението на риска, отколкото тоталната забрана за китайската компания

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10