Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 мар 2019, 9:13, 2541 прочитания

Strategies for Ecommerce success 2019: Как "новата сделка за потребителите" на ЕК ще промени електронната търговия

Правилата налагат онлайн търговците да бъдат по-прозрачни, по-информирани и информиращи и по-защитени информационно, казва адв. Жулиета Мандажиева

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Жулиета Мандажиева е съосновател на адвокатско дружество "Точева и Мандажиева". Кариерата й започва през 2000 г. във финансовата сфера, но постепенно се измества към финансовите технологии и дигиталната икономика. Тя консултира компании, в основата на чийто бизнес са онлайн платформи от сектора на логистиката, електронната търговия и търговията с лекарства, финансовите и инвестиционните проучвания. Занимавала се е задълбочено с комбинираното прилагане на правото на защита на потребителите, ePrivacy, GDPR, договорите за дистанционна продажба на финансови продукти и разплащанията в интернет. Жулиета Мандажиева е сред лекторите на конференцията Strategies for Ecommerce success, а фокусът на нейната презентация е отражението на "новата сделка" за потребителите на ЕК върху сектора на електронната търговия.
Какво представлява "новата сделка за потребителите" на ЕК, кои са основните области на нейното действие и кога се очаква да бъде финализирана тя?

Трансформацията в дигиталната търговия е във всички вектори на правото, включително нововъзникналите. Някои от тях вече започнаха да действат, но съвкупният ефект се очаква да се прояви реално към 2021 г.-2022 г., когато ще се съберат парчетата на пъзела. Досега видяхме да влизат GDPR, PSD2, Регламентът срещу геоблокирането, Регламентът за трансграничните доставки (пощенски и куриерски), Директивата за мрежова и информационна сигурност, транспонирана в Закона за киберсигурност в България. Предстои да видим как "ремонтът" на правото на защита на потребителите – така наречената нова сделка, ще допринесе за по-голяма правна сигурност както за електронните търговци, така и за потребителите. Това са 7 директиви, уреждащи различни аспекти. Призовавам да помислим за нов Закон за защита на потребителите на местно ниво. Сегашният има много лоша систематика. И, разбира се, ще имаме и истинска terra incognita – директивите за договорите за дигитално съдържание и за дигиталните стоки, като последната обхваща всички продажби, не само онлайн. Както и регламентът относно онлайн местата за пазаруване и платформите, който може да се разглежда като защитаващ интересите на онлайн търговците.


По какъв начин ще бъдат засегнати електронните търговци?

По всички възможни начини. Може би най-стегнатото обяснение е, че ще трябва да бъдат по-прозрачни, по-информирани и информиращи и по-защитени (в смисъл на информационна сигурност). Много от търговците на дигитално съдържание, включително тези, които досега го разменяха срещу лични данни и потребителско съдържание, а не искаха заплащане за това, ще трябва да променят концепцията си на работа с потребителите. Трябва да се отбележи, че промените ще бъдат положителни за търговците – те целят именно насърчаване на отговорната трансгранична онлайн търговия, уеднаквяване на правилата, изглаждане на игралното поле, внасяне на повече предвидимост в отношенията и изрязване на някои потребителски права, с които може да се злоупотребява.

Какво е най-важното, което онлайн магазините трябва да направят, за да се приспособят към новите правила?



Да се информират добре за възможностите и изискванията, които правото на ЕС създава за тях. То е огледало на това, което се случва в обществото, не го изпреварва. Да се включат в асоциации и сдружения, ако не са го направили вече. Да прегледат уредбата на отношенията си с потребителите и да я опростят и модернизират. И да използват всички налични security patches и нови комуникационни протоколи за своя софтуер – постепенно това също се превръща в правно задължение, за неизпълнението на което се носи отговорност.
Конференцията

Четвъртата годишна конференция Strategies for Ecommerce success е регионално събитие, което се концентрира върху най-важните тенденции и развитието на иновациите в електронната търговия и дигиталното пазаруване. Форумът ще се проведе на 11 април в Sofia Event Center и ще срещне над 300 мениджъри и ръководни кадри от различи компании от сектора на електронната търговия и всички свързани с нея индустрии.

Интервюто взе Силвия Радославова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво друго по света: няколко любопитни идеи Какво друго по света: няколко любопитни идеи

NASA наема SpaceX за товарни полети до Луната; Tesla прави апарати за обдишване от части за коли; Космическата капсула Starliner пак ще лети без астронавти

10 апр 2020, 342 прочитания

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 1021 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Брюксел е изправен пред сблъсък със САЩ заради Huawei

Европейската комисия подкрепя по-скоро управлението на риска, отколкото тоталната забрана за китайската компания

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10