С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2019, 12:00, 3048 прочитания

Китайците избират все повече Huawei пред Apple

Компанията на Тим Кук губи пазарен дял заради високата цена и конкурентните модели с три камери

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Не е лесно да продаваш на пазар, на който потребителите постоянно очакват технологични оптимизации. Особено когато икономиката е нестабилна. Това споделят търговците на смартфони в Китай, които наблюдават все по-ясна потребителска преориентация от телефоните на Apple към тези на китайските марки.

По-евтино и модерно


Производители като Huawei постигат успех в страната най-вече защото продават хардуер на високо технологично ниво с иновативни характеристики, докато ценовият диапазон на телефоните е от 500 до 800 долара. Резултатът - Apple губи дела си на значим пазар, а търговците на дребно понижават цените на смартфоните ѝ, пише Reuters.

"Тези, които търсят модерни смартфони с оптимизирани функции, започват да предпочитат китайските марки пред Apple. Значително по-малко са тези, при които се наблюдава обратното", коментира Жанг Нинг, управител на един от магазините на Xiaomi в китайската провинция Шандун.

Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo вече пробваха да си пробият път на най-големия пазар на смартфони в света, като заложиха на съотношението цена-качество, но желанията на потребителите за по-добри модели доведе до някои стратегически колебания.



"Хората никога досега не са били толкова зависими и пристрастени към телефоните си. Затова и имат по-високи очаквания за функциите им, искат повече. Резултатът от това е постоянна оптимизация на хардуера", заяви Ален Ву, който е вицепрезидент на Oppo.

Камерата е важна

Хи Фан, който е главен изпълнителен директор в Huishoubao, която изкупува и продава телефони втора употреба, казва, че също наблюдава потребителска преориентация от Apple към Huawei. Той обяснява това с "манията на китайските потребители да си правят селфита, заради което държат на качествата на камерата".

А в последно време функциите, които предлага камерата на смартфоните Huawei, са много по-добри от тези на Apple. Заради това и марката пасва по-добре на потребителските вкусове.

За сравнение - повечето телефони имат само две камери.Това е нещо, характерно за тях от дълги години. Huawei обаче пусна модела си P20 Pro и изненада потребителите с три камери, както и с подобрената функция за приближаване на обектите при снимане.Това е едно от общо няколкото устройства към линиите P20 и Mate 20, които допринесоха за нарастването на пазарния дял на компанията в този по-скъп сегмент в страната от 8.8% до 26.6% миналата година, показват данни на Counterpoint.

Делът на Apple пък се движи в обратната посока - от 81.2% е паднал до 54.6%.Това до голяма степен се дължи на решението на компанията да пусне X серията си, която далеч надминава пазарните цени в сегмента.

"Повечето китайски потребители не биха дали повече от 1000 долара за телефон", твърди Найл Шах, директор в Counterpoint. "Това води до дупка в сегмента, в който цените са до 800 долара, а именно такива телефони предпочитат да купуват клиентите".

Доставките на телефони, струващи над 600 долара в Китай, са нараснали с 10% до 2018 г., показват данни на Canalys. В контраст обаче пазарът се е свил с 14%, продължавайки тази тенденция от миналата година.

Резултатите говорят ясно

По-слабите резултати за компанията на Тим Кук този месец се усетиха още по-силно, след като няколко водещи на пазара ритейл компании едновременно намалиха цените на смартфоните ѝ. Това се случва вече за втори път тази година. Например 64 GB версия на iPhone 8 струва с 25% по-малко на сайта на Suning в сравнение с декември.

Ако се разгледат финансовите резултати на Huawei и Apple в Китай, изводът пак ще е съшият - китайската компания е победител.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 1 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 976 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нискотарифната Laudamotion започва полети Виена - София от 28 октомври

Цените на поделението на Ryanair започват от 20 евро в посока, а полетите ще са пет пъти седмично

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10