Китайците избират все повече Huawei пред Apple
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайците избират все повече Huawei пред Apple

Серията на Huawei от модели с три камери спечели китайските потребители

Китайците избират все повече Huawei пред Apple

Компанията на Тим Кук губи пазарен дял заради високата цена и конкурентните модели с три камери

3355 прочитания

Серията на Huawei от модели с три камери спечели китайските потребители

© Reuters


Не е лесно да продаваш на пазар, на който потребителите постоянно очакват технологични оптимизации. Особено когато икономиката е нестабилна. Това споделят търговците на смартфони в Китай, които наблюдават все по-ясна потребителска преориентация от телефоните на Apple към тези на китайските марки.

По-евтино и модерно

Производители като Huawei постигат успех в страната най-вече защото продават хардуер на високо технологично ниво с иновативни характеристики, докато ценовият диапазон на телефоните е от 500 до 800 долара. Резултатът - Apple губи дела си на значим пазар, а търговците на дребно понижават цените на смартфоните ѝ, пише Reuters.

"Тези, които търсят модерни смартфони с оптимизирани функции, започват да предпочитат китайските марки пред Apple. Значително по-малко са тези, при които се наблюдава обратното", коментира Жанг Нинг, управител на един от магазините на Xiaomi в китайската провинция Шандун.

Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo вече пробваха да си пробият път на най-големия пазар на смартфони в света, като заложиха на съотношението цена-качество, но желанията на потребителите за по-добри модели доведе до някои стратегически колебания.

"Хората никога досега не са били толкова зависими и пристрастени към телефоните си. Затова и имат по-високи очаквания за функциите им, искат повече. Резултатът от това е постоянна оптимизация на хардуера", заяви Ален Ву, който е вицепрезидент на Oppo.

Камерата е важна

Хи Фан, който е главен изпълнителен директор в Huishoubao, която изкупува и продава телефони втора употреба, казва, че също наблюдава потребителска преориентация от Apple към Huawei. Той обяснява това с "манията на китайските потребители да си правят селфита, заради което държат на качествата на камерата".

А в последно време функциите, които предлага камерата на смартфоните Huawei, са много по-добри от тези на Apple. Заради това и марката пасва по-добре на потребителските вкусове.

За сравнение - повечето телефони имат само две камери.Това е нещо, характерно за тях от дълги години. Huawei обаче пусна модела си P20 Pro и изненада потребителите с три камери, както и с подобрената функция за приближаване на обектите при снимане.Това е едно от общо няколкото устройства към линиите P20 и Mate 20, които допринесоха за нарастването на пазарния дял на компанията в този по-скъп сегмент в страната от 8.8% до 26.6% миналата година, показват данни на Counterpoint.

Делът на Apple пък се движи в обратната посока - от 81.2% е паднал до 54.6%.Това до голяма степен се дължи на решението на компанията да пусне X серията си, която далеч надминава пазарните цени в сегмента.

"Повечето китайски потребители не биха дали повече от 1000 долара за телефон", твърди Найл Шах, директор в Counterpoint. "Това води до дупка в сегмента, в който цените са до 800 долара, а именно такива телефони предпочитат да купуват клиентите".

Доставките на телефони, струващи над 600 долара в Китай, са нараснали с 10% до 2018 г., показват данни на Canalys. В контраст обаче пазарът се е свил с 14%, продължавайки тази тенденция от миналата година.

Резултатите говорят ясно

По-слабите резултати за компанията на Тим Кук този месец се усетиха още по-силно, след като няколко водещи на пазара ритейл компании едновременно намалиха цените на смартфоните ѝ. Това се случва вече за втори път тази година. Например 64 GB версия на iPhone 8 струва с 25% по-малко на сайта на Suning в сравнение с декември.

Ако се разгледат финансовите резултати на Huawei и Apple в Китай, изводът пак ще е съшият - китайската компания е победител.

Не е лесно да продаваш на пазар, на който потребителите постоянно очакват технологични оптимизации. Особено когато икономиката е нестабилна. Това споделят търговците на смартфони в Китай, които наблюдават все по-ясна потребителска преориентация от телефоните на Apple към тези на китайските марки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK