С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
26 мар 2019, 8:00, 1893 прочитания

ЕК глоби Nike с 12.5 млн. евро заради блокиране на трансграничните продажби

Американският производител е забранявал 13 години на лицензирани компании да предлагат футболни стоки в трети страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейската комисия глоби американската компания Nike с 12.5 млн. евро (14.14 млн. долара) за блокиране на трансграничните продажби на футболни стоки на някои от най-известните европейски клубове, съобщава Reuters.

Европейската комисия заяви в понеделник, че нелегалните практики на Nike са продължили от 2004 до 2017 г. и са свързани с лицензирани стоки за "Барселона", "Манчестър Юнайтед", "Ювентус", "Интер", "Рома" и Френската футболна федерация. Брюксел се фокусира върху ролята на Nike като лицензодател за създаването и разпространението на лицензирани стоки с марки на футболни клубове, а не на собствените си търговски марки. Санкцията е наложена след двeгодишно разследване, предизвикано от секторно проучване на електронната търговия в ЕС.


Ограниченията

Европейският комисар по конкуренцията Маргрет Вестагер заяви, че действията на Nike лишават футболните фенове в други страни от възможността да купуват стоки на своите клубове като чаши, чанти, чаршафи, канцеларски материали и играчки.

"Nike е попречила на много от лицензополучателите да продават тези маркови продукти в друга страна, което води до по-малък избор и по-високи цени за потребителите", каза тя в изявление.



Практиките на Nike включват клаузи в договори, забраняващи продажби извън територията на лицензополучатели и заплахи за прекратяване на споразумения, ако лицензиантите игнорират клаузите. Глобата е намалена с 40%, след като компанията сътрудничи на регулаторите в ЕС.

По-слаби продажби в Северна Америка

Това е поредната лоша новина за американския производител, след като в края на миналата седмица акциите му се понижиха с 4%, след като продажбите в Северна Америка слязоха под оценките на анализаторите за първи път от година насам.

Nike беше под натиск от европейските си конкуренти Adidas и Puma преди година, но успя да възстанови пазарния си дял с пускането на нови продукти, увеличи фокуса си върху женското облекло и инвестира в онлайн бизнеса.

"Продажбите на спортни обувки са доста силни. Бизнесът на Nike в Северна Америка все повече расте и очакваме компанията да продължи да си възвръща дяла, който е загубила заради конкурента си Adidas", коментира анализатор от Jefferies, като уточнява, че акциите може да са малко по-ниски заради "прекалено високите очаквания".

Компанията обясни забавянето на продажбите на дрехи с по-късното пускане на нови продукти в Северна Америка през тримесечието. То беше съпроводено от протест в социалните медии заради това, че обувка на Nike, носена от университетската баскетболна звезда Зион Уилямсон, се скъса по време на мач.

Вяра в Nike

И все пак акциите на компанията продължават да са сред най-предпочитаните на Уолстрийт. Те се търгуват 28.6 пъти печалбата на компанията за последните 12 месеца. За сравнение - тези на Adidas са 21.5 пъти, а тези на Under Armour - 59.5 пъти, показват данни на Refinitiv IBES. Само две банкни - Credit Suisse и UBS, понижиха оценката си за цената. Credit Suisse намали очакванията си за цената с 3 долара до 97 за акция, което е значително над средната стойност от 92.5 долара.

Онлайн бизнесът на Nike, който включва в себе си продажби чрез приложенията SNKRS и Nike, се оказа от основно значение за печалбата на компанията за това тримесечие. Приходите от него са се вдигнали с 36% за периода. Повечето анализатори бяха ентусиазирани и доволни от резултатите, но някои обърнаха внимание на по-високите разходи, които определиха като единствен проблем в иначе добрия финансов отчет.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие

Поделението за инвестиционно банкиране на най-голямата американска банка също се представя над очакванията

16 окт 2019, 213 прочитания

Забавеният рестарт на "Неохим" Забавеният рестарт на "Неохим"

Производството на торове все още не е започнало след спирането за планов ремонт, но решение се очаква скоро

16 окт 2019, 502 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber купи конкурента Careem в сделка за 3.1 млрд. долара

Careem е лидер в региона на Близкия изток, Северна Африка, Пакистан и Турция

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света