С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 мар 2019, 11:15, 3009 прочитания

Apple започва трансформацията си към компания за услуги

Гигантът от Купертино представи стрийминг услуги и кредитни карти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската технологична компания Apple, която е известна най-вече като производител на хардуерни устройства като iPhone, iPad, Mac и други, започна трансформацията си с насоченост повече услуги. На събитие в базата си в Купертино компанията представи три стрийминг услуги – за видео, новини и видеоигри, както и кредитни карти, направени в колаборация с Goldman Sachs и Mastercard, съобщава Reuters.

Така Apple се опитва в бъдеще да не се разчита толкова на продажба на хардуерни устройства, приходите от които неизменно се забавят през последните години и чиито цени постоянно вървят само нагоре. Компанията обаче не успя да впечатли собствените си инвеститори, след като не представи ключова информация относно цените на услугите си и акциите загубиха 1.2% от стойността си на Уолстрийт снощи.


С леко закъснение

Apple представи очакваната си услуга за стрийминг на видео с гостуване на няколко големи имена като Опра Уинфри и Стивън Спилбърг. Apple TV+ ще се появи на пазара с огромно закъснение спрямо конкурентите си и в момент, в който Netflix и Amazon Prime вече имат десетки милиони платени абонати. Козът в ръката на Apple е, че стрийминг услугата ще стигне директно до всички 1.4 млрд. активни устройства на компанията по света.

Apple TV+ също така няма да бъде класическа стрийминг услуга, а ще включва в себе си съдържание от различни източници, сред които и кабелни канали, наред със собствено оригинално съдържание. Според компанията приложението още от начало ще бъде достъпно в над 100 страни, но Apple не успя да отговори на един от най-важните въпроси: каква ще бъде цената на услугата.



"Apple може да представи по-широко съдържание спрямо Netflix и Amazon в началото, но пазарът вече е пренаситен и потребителите, особено в САЩ, са уморени от толкова много видео стрийминг услуги", коментира Колин Гилис, анализатор в Chatham Road Partners.

Новини, игри и кредитни карти

Другите стрийминг услуги, които компанията представи, са News+, новинарска платформа, в която срещу 10 долара на месец потребителите ще могат да получават платено съдържание от издания като National Geographic, New Yorker, People и др. – издания, чийто собствен месечен абонамент гравитира около общата цена на Apple.

В областта на игрите Apple ще заложи на Apple Arcade – друга месечна услуга, която ще работи като платформа за разработчици на игри за телефони, таблети и компютри.

Компанията представи и титаниева кредитна карта Apple Card, създадена от Goldman Sachs и Mastercard, която да следи всички покупки през устройствата на клиентите, както и да предлага услуги. Според изпълнителния директор Тим Кук картата ще бъде достъпна на 40 пазара до края на годината.

Услугите отдавна са единственото постоянно растящо перо във финансовите отчети на компанията от Купертино. Сега тя ще заложи още повече именно на услугите, в контраст с досегашната стратегия, свързана с устройства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 259 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1933 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Naspers ще раздели бизнесите си в две компании, една от които ще листне в Европа

Стойността на новото дружество ще е над 100 млрд. долара

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10