Apple започва трансформацията си към компания за услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple започва трансформацията си към компания за услуги

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук заедно с Опра Уинфри

Apple започва трансформацията си към компания за услуги

Гигантът от Купертино представи стрийминг услуги и кредитни карти

Йоан Запрянов
3392 прочитания

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук заедно с Опра Уинфри

© Reuters


Американската технологична компания Apple, която е известна най-вече като производител на хардуерни устройства като iPhone, iPad, Mac и други, започна трансформацията си с насоченост повече услуги. На събитие в базата си в Купертино компанията представи три стрийминг услуги – за видео, новини и видеоигри, както и кредитни карти, направени в колаборация с Goldman Sachs и Mastercard, съобщава Reuters.

Така Apple се опитва в бъдеще да не се разчита толкова на продажба на хардуерни устройства, приходите от които неизменно се забавят през последните години и чиито цени постоянно вървят само нагоре. Компанията обаче не успя да впечатли собствените си инвеститори, след като не представи ключова информация относно цените на услугите си и акциите загубиха 1.2% от стойността си на Уолстрийт снощи.

С леко закъснение

Apple представи очакваната си услуга за стрийминг на видео с гостуване на няколко големи имена като Опра Уинфри и Стивън Спилбърг. Apple TV+ ще се появи на пазара с огромно закъснение спрямо конкурентите си и в момент, в който Netflix и Amazon Prime вече имат десетки милиони платени абонати. Козът в ръката на Apple е, че стрийминг услугата ще стигне директно до всички 1.4 млрд. активни устройства на компанията по света.

Apple TV+ също така няма да бъде класическа стрийминг услуга, а ще включва в себе си съдържание от различни източници, сред които и кабелни канали, наред със собствено оригинално съдържание. Според компанията приложението още от начало ще бъде достъпно в над 100 страни, но Apple не успя да отговори на един от най-важните въпроси: каква ще бъде цената на услугата.

"Apple може да представи по-широко съдържание спрямо Netflix и Amazon в началото, но пазарът вече е пренаситен и потребителите, особено в САЩ, са уморени от толкова много видео стрийминг услуги", коментира Колин Гилис, анализатор в Chatham Road Partners.

Новини, игри и кредитни карти

Другите стрийминг услуги, които компанията представи, са News+, новинарска платформа, в която срещу 10 долара на месец потребителите ще могат да получават платено съдържание от издания като National Geographic, New Yorker, People и др. – издания, чийто собствен месечен абонамент гравитира около общата цена на Apple.

В областта на игрите Apple ще заложи на Apple Arcade – друга месечна услуга, която ще работи като платформа за разработчици на игри за телефони, таблети и компютри.

Компанията представи и титаниева кредитна карта Apple Card, създадена от Goldman Sachs и Mastercard, която да следи всички покупки през устройствата на клиентите, както и да предлага услуги. Според изпълнителния директор Тим Кук картата ще бъде достъпна на 40 пазара до края на годината.

Услугите отдавна са единственото постоянно растящо перо във финансовите отчети на компанията от Купертино. Сега тя ще заложи още повече именно на услугите, в контраст с досегашната стратегия, свързана с устройства.

Американската технологична компания Apple, която е известна най-вече като производител на хардуерни устройства като iPhone, iPad, Mac и други, започна трансформацията си с насоченост повече услуги. На събитие в базата си в Купертино компанията представи три стрийминг услуги – за видео, новини и видеоигри, както и кредитни карти, направени в колаборация с Goldman Sachs и Mastercard, съобщава Reuters.

Така Apple се опитва в бъдеще да не се разчита толкова на продажба на хардуерни устройства, приходите от които неизменно се забавят през последните години и чиито цени постоянно вървят само нагоре. Компанията обаче не успя да впечатли собствените си инвеститори, след като не представи ключова информация относно цените на услугите си и акциите загубиха 1.2% от стойността си на Уолстрийт снощи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK