С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 мар 2019, 18:00, 6862 прочитания

Шведската верига за дрехи и екипировка Fjällräven стъпва в България

Компанията ще отвори първи магазин в София в сътрудничество със "Ски шарки" и планира разрастване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската компания Fjällräven ("Фиелревен"), която е специализирана в производството и търговията на дрехи и екипировка за дейности на открито, навлиза на българския пазар. Първият магазин на марката предстои да бъде открит в София в края на седмицата в партньорство с българската "Ски шарки", като целта е в средносрочен план магазинната мрежа да бъде разширена в столицата и евентуално в Пловдив и Варна.

Нов магазин


Първият магазин на шведския производител ще бъде в софийския Тhe Mall. Компанията е специализирана в т.нар. оutdoor индустрия - производство на дрехи и екипировка за дейности на открито, включително дрехи, якета, обувки, раници, аксесоари, палатки, спални чували и др. в по-високия ценови клас. В този сегмент в България вече са представени компании като американската The North Face, италианската Napapijri и др.
Магазинът Fjällräven в България ще се управлява от дружеството "Ски шарки", собственост на Румен Йорданов, Константин Коцев и Васил Илински. Компанията има магазин за спортна екипировка в столичния квартал "Изток", както и онлайн магазин, в които и досега са продавани продукти от марката заедно с други брандове. Сега обаче се отваря самостоятелен обект Fjällräven. "Физическият магазин е много важен от гледна точка на това човек да се запознае с продукта и да получи необходимото обслужване - да се усетят дрехите, качеството на материалите", казва съдружникът в "Ски шарки" Румен Йорданов.

На този етап планът е първият магазин Fjällräven да бъде разработен, като в зависимост от резултатите се планира и откриване на втори обект в София в средносрочен план, който вероятно ще бъде разположен на някоя от търговските улици. "Гледаме още Варна и Пловдив, но засега по-скоро информативно", коментира още Йорданов.

В основата беше раницата

Fjällräven (арктическа лисица - от шведски) е най-голямата скандинавска компания за облекла и екипировка за дейности на открито, създадена през 60-те години в Швеция. Емблематичният й продукт е раницата Kånken, която първоначално е създадена по проект срещу гръбначните заболявания при учениците, а впоследствие сериите са значително разширени. Към момента това е и най-продаваният продукт на марката, разказва Румен Йорданов.



Fjällräven има около 1000 продукта, 70% от които са предназначени за туризъм, планинарство и др., а останалите 30% - за пътувания и ежедневието в града. Продуктите са основно с класически дизайн, който се е запазил през годините. "Като изключим раниците Kånken, интересното е, че хората в България търсят най-високия ценови клас продукти", казва Йорданов.

Fjällräven е част от групата Fenix Outdoor, която е собственик още на други марки от outdoor индустрията като Tierra, Hanwag, Brunton, Royal Robbins. През 2018 г. групата има нетни продажби за 572 млн. евро и нетна печалба 67.4 млн. евро. Това е увеличение спрямо предходната година, когато оборотът е бил 539 млн. евро, а печалбата - 60.7 млн. евро, се вижда от консолидирания отчет на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург 7 Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург

Цената на нискотарифната авиокомпания започва от 57.99 лв. в посока, а националният авиопревозвач стартира с промоция от 220 евро за двупосочен билет

20 яну 2020, 3817 прочитания

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 1040 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Sports Direct обмисля придобиването на Debenhams

Потенциалната сделка идва в момент, в който кредиторите се опитват да поемат контрол над компанията

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10