С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
26 мар 2019, 18:00, 6133 прочитания

Шведската верига за дрехи и екипировка Fjällräven стъпва в България

Компанията ще отвори първи магазин в София в сътрудничество със "Ски шарки" и планира разрастване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската компания Fjällräven ("Фиелревен"), която е специализирана в производството и търговията на дрехи и екипировка за дейности на открито, навлиза на българския пазар. Първият магазин на марката предстои да бъде открит в София в края на седмицата в партньорство с българската "Ски шарки", като целта е в средносрочен план магазинната мрежа да бъде разширена в столицата и евентуално в Пловдив и Варна.

Нов магазин


Първият магазин на шведския производител ще бъде в софийския Тhe Mall. Компанията е специализирана в т.нар. оutdoor индустрия - производство на дрехи и екипировка за дейности на открито, включително дрехи, якета, обувки, раници, аксесоари, палатки, спални чували и др. в по-високия ценови клас. В този сегмент в България вече са представени компании като американската The North Face, италианската Napapijri и др.
Магазинът Fjällräven в България ще се управлява от дружеството "Ски шарки", собственост на Румен Йорданов, Константин Коцев и Васил Илински. Компанията има магазин за спортна екипировка в столичния квартал "Изток", както и онлайн магазин, в които и досега са продавани продукти от марката заедно с други брандове. Сега обаче се отваря самостоятелен обект Fjällräven. "Физическият магазин е много важен от гледна точка на това човек да се запознае с продукта и да получи необходимото обслужване - да се усетят дрехите, качеството на материалите", казва съдружникът в "Ски шарки" Румен Йорданов.

На този етап планът е първият магазин Fjällräven да бъде разработен, като в зависимост от резултатите се планира и откриване на втори обект в София в средносрочен план, който вероятно ще бъде разположен на някоя от търговските улици. "Гледаме още Варна и Пловдив, но засега по-скоро информативно", коментира още Йорданов.

В основата беше раницата

Fjällräven (арктическа лисица - от шведски) е най-голямата скандинавска компания за облекла и екипировка за дейности на открито, създадена през 60-те години в Швеция. Емблематичният й продукт е раницата Kånken, която първоначално е създадена по проект срещу гръбначните заболявания при учениците, а впоследствие сериите са значително разширени. Към момента това е и най-продаваният продукт на марката, разказва Румен Йорданов.



Fjällräven има около 1000 продукта, 70% от които са предназначени за туризъм, планинарство и др., а останалите 30% - за пътувания и ежедневието в града. Продуктите са основно с класически дизайн, който се е запазил през годините. "Като изключим раниците Kånken, интересното е, че хората в България търсят най-високия ценови клас продукти", казва Йорданов.

Fjällräven е част от групата Fenix Outdoor, която е собственик още на други марки от outdoor индустрията като Tierra, Hanwag, Brunton, Royal Robbins. През 2018 г. групата има нетни продажби за 572 млн. евро и нетна печалба 67.4 млн. евро. Това е увеличение спрямо предходната година, когато оборотът е бил 539 млн. евро, а печалбата - 60.7 млн. евро, се вижда от консолидирания отчет на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 764 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 706 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Sports Direct обмисля придобиването на Debenhams

Потенциалната сделка идва в момент, в който кредиторите се опитват да поемат контрол над компанията

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие